Rhesus Negativ

Var ikke klar over at de kunne finne ut hvilken blodtype barnet i magen har av en blodprøve. Nå er heldigvis både jeg og mannen rh negativ, men regner med jeg må ta de to ekstra blodprøvene likevel.

Var ikke klar over at de kunne finne ut hvilken blodtype barnet i magen har av en blodprøve. Nå er heldigvis både jeg og mannen rh negativ, men regner med jeg må ta de to ekstra blodprøvene likevel.

Var ikke klar over at det var mulig selv! Men det er nok det :-)

Det kan godt hende. Men jeg vil tro at sjansene for at man får en baby med rhesus positiv er ganske liten når både du og barnefar er rhesus negativ :-)

Ta blodprøvene og sprøyta! Viktig viktig! Jeg fikk antistoffer før babyen var født (det var i fjor, før de begynte å gi sprøyte i uke 28). Det gikk bra med babyen, men nå kan jo fosteret få problemer hvis jeg blir gravid igjen.

Jeg husker sist gang og jeg fikk sprøyte rett etter sønnen ble født og det er pga jeg er rehsus negativ. Jeg husker ikke om sønnen fikk noe for det også.

Nå er jeg gravid igjen og jeg har dessverre ikke kommet så langt i graviditeten for å ta den blodprøven ennå. Jeg får vente og se når jeg kommer så langt.
Jeg visste ikke at det har blitt endringer.

Jeg er rh-, måtte ta blodprøver 2 eller 3 ganger ila svangerskapet for å se etter antistoffer. Hadde aldri d, men fikk sprøyte etter fødsel da de fikk sjekket babyen. Men dette var i fjor, så kan være nye retningslinjer med sprøyte uansett :-P

Jeg er rh- og har født et barn med blodmangel og går nå gravid igjen og kroppen er propp full av antistoffer. Er på sjekk annenhver uke for å sjekke stigning og ultralyd av babyen. Foreløpig er alt bra. Er glad det har kommet nye retningslinjer, selv om jeg ikke får følge de. Så hjelper de på at ikke så mange får det sånn som meg.

Jeg var førstegangs og resus minus. Tok blodprøver i uke 24. Fant ut at gutten min var positiv. Så måtte ta sprøyte i uke 28 og etter fødsel.

Back
Topp