Rhesus minus?

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
jeg får gjøre det når jeg har tatt blodprøvene[:)]

var ikke klar over det før nå, trodde det var positivt at prøven var minus... ingen som sa noe sist...

Jeg trur ikke man er rhesus minus selvom man er minus?? er ikke helt sikker... står det Rh der?

Jeg har iallefall alltid trodd at man kan ha negativ blodtype uten at det er "rhesus minus"

Her å.. Men ingen sprøyte i rompa etter fødsel av snuppa, siden hun også var det samme [:)]
Ikke noe stort verre enn at de tar prøve av navlestrengen for å finne blodtypen til babyen, og om babyen har annen blodtype enn deg, må du få sprøyta iløpet av 72 timer etter fødsel.. Om babyen har samme trenger du ikke..

Er rhesus minus jeg også.
Da jeg fikk Lukas var jeg heldigvis såpass "våken" at jeg spurte om sprøyta siden jeg enda ikke hadde fått den. Da hadde det gått nesten 72 timer.... [&:]

ORIGINAL: BambinoLukas

Er rhesus minus jeg også.
Da jeg fikk Lukas var jeg heldigvis såpass "våken" at jeg spurte om sprøyta siden jeg enda ikke hadde fått den. Da hadde det gått nesten 72 timer.... [&:]

Det syns jeg er for dårlig av dem ass... dems jobb å huske på lissom... bra du huska det da :)

ORIGINAL: MiniGull

Jeg trur ikke man er rhesus minus selvom man er minus?? er ikke helt sikker... står det Rh der?

Jeg har iallefall alltid trodd at man kan ha negativ blodtype uten at det er "rhesus minus"

det er rhesusen som er pluss eller minus . Men man hører sjelden begrepet rhesus før det dukker opp i svangerskapet. Eller hører man som regel at man er 0 + eller AB - , men det er rhesusen det sikter til :)

Ok... for da jeg fikk høre for lenge siden at jeg var 0- så trudde ikke jeg at jeg var rhesus... men samme det... jordmora sa det til meg når hu så papiret med blodprøve resultatet jeg hadde med.

R- her også.

Rh + her... ser ut som jeg skiller meg ut fra mengden [;)]

Back
Topp