Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er også rhesus negativ, men har ikke fått noe utslag på blodprøven i uke 24. Men jeg troooor samboeren min også er rhesus negativ, kan fosteret da være positiv? (Gitt at det er han som er faren da - det er ingen tvil ang det spm, altså![]()
![]()
)
Jeg var og fikk sprøyte i dagEr helt nye retningslinjer hvor de sjekker fosterets blodtype gjennom ditt blod. Ganske high tech
Sist sjekket de kun antistoffer mens jeg var gravid også fikk jeg sprøyte først etter fødselen. Det gjorde ikke vondt å få sprøyta, men har vært kjempeøm i skinka i hele dag!
Rhesus negativ er ressesivt (ikke dominant), så dersom både du og barnefar har det så vil du ikke utvikle antistoffer. Barnet vil med andre ord ikke være positivt. En person med rhesus negativ har alltid det ressesive genparet (rr), og dersom både mor og far er det, så vil også fosteret være det.
Både mannen min og jeg har A-, og sønnen vår fikk dermed samme blodtype ettersom det er ressesivt![]()
Takk for svar! Det var det jeg troddeDa blir det nok ingen antistoffer her
så lenge den blodtypingen fra Forsvaret stemmer da, var der det stod at han var A-, han også.. Tror ikke det er noe han går rundt og husker på
![]()
Ja, her sa fastlegen at de ikke har startet å hi sprøyte hodet dem enda så måtte på sykehuset. Men jeg jobber på sykehuset så var kort vei for meg å gå heldigvis.Er også Rh minus. Men siden det er ny prosedyre med blodprøve og sprøyte i uke 28, er det litt rot rundt det. Var ikke helt bestemt hvem som skulle ta kostnaden med den ekstra sprøyten i uke 28. Må til sykehuset og ta den da eventuelt. For ringte på legekontoret om de hadde kommet i gang med denne nye rutinen, men det hadde de ikke sa de.. Men så snakket jeg med jordmor og da sa hun at jeg måtte på sykehuset jeg skulle føde å fikse det. Så mye frem og tilbake så jeg orker ikke bruke mer energi på det.
Barnet står i fare for å utvikle hemolytisk sykdom og i verste fall dø.Hei! Nysgjerrig sniker fra Juni her..
Hva skjer om du utvikler antistoffer eller ikke får den sprøyta dere snakker om? Kan ingenting om dette med forskjellige blodtyper, annet enn at jeg har en "vanlig" type selv![]()
Hei! Nysgjerrig sniker fra Juni her..
Hva skjer om du utvikler antistoffer eller ikke får den sprøyta dere snakker om? Kan ingenting om dette med forskjellige blodtyper, annet enn at jeg har en "vanlig" type selv![]()