Rh - negativ

ungenmin06

Forelsket i forumet
Er det noen her som har Rh- ??

Jeg har det og på min første fødsel var det snakk om at jeg skulle få sprøyte innen 72 t etter fødselen.
Det fikk jeg ikke [&:]
Skader det andre ungen min nå.... ??? [&:]

Jeg er det.. Husker ikke helt åssen det var i det første sv.skapet, men mener at man ikke trenger den sprøyta da, men i senere sv.skap må man det. (kan hende jeg husker helt feil nå da for er jo 6 år siden jeg fikk første) Jeg fikk den etter forrige fødsel ihvertfall. Ellers så tar legen jevnlige blodprøver igjennom sv.skapet for å sjekke at alt er bra, så tror ikke du trenger å bekymre deg[:)]

ORIGINAL: Frk.Hønemor

Jeg er det.. Husker ikke helt åssen det var i det første sv.skapet, men mener at man ikke trenger den sprøyta da, men i senere sv.skap må man det. (kan hende jeg husker helt feil nå da for er jo 6 år siden jeg fikk første) Jeg fikk den etter forrige fødsel ihvertfall. Ellers så tar legen jevnlige blodprøver igjennom sv.skapet for å sjekke at alt er bra, så tror ikke du trenger å bekymre deg[:)]

Takk Frk.Hønemor

jeg er Rh - og fikk heller ikke en sprøyte etter fødselen, dette fordi gutten også var Rh -
Man får bare den sprøyta dersom ungen blir Rh + for da kan kropen din lage antistoffer dersom blodet blir blanda som det kan bli under fødselen og da kan kroppen din støte bort eventuelle andre spirer. De sjekker ungen rett etter fødselen og tar blodprøve. Ellers blir man fulgt opp med jevnlige blodprøver gjennom hele svangerskapet for å se om kroppen har begynt å lage antistoffer allerede. Men det er som regel ingen fare og går så bra.

jeg er også rh minus men det viste ikke jeg før jeg låg i sengen og skulle føde... jormødrene var vist ganske forbanna på legen min fordi eg mangla noen blod prøver.
Så det skal bli spennende å høre hva legen sier på første svangerskapskontroll

ORIGINAL: chl

jeg er også rh minus men det viste ikke jeg før jeg låg i sengen og skulle føde... jormødrene var vist ganske forbanna på legen min fordi eg mangla noen blod prøver.

Oi.... [:@] hater når legene ikke gjør jobben sin bra!! Godt det ikke er så mange av dem... [;)]

ORIGINAL: ungenmin06

ORIGINAL: chl

Oi.... [:@] hater når legene ikke gjør jobben sin bra!! Godt det ikke er så mange av dem... [;)]

Minien var heldigvis det samme som meg så det var jo veldig bra

eg og har den blodtypen. Da har nok barnet ditt samme blodtype som deg, siden du ikke fikk den :D
For jeg har fått sprøyten to ganger ;)

¨jeg er rh-, jeg fikk sprøyte etter forrige fødsel..
trodde man skulle få det uansett, for å "nullstille" kroppen til neste graviditet. da blir det som å være førstegangsfødende
igjen, og er da ganske sikker på å ikke danne antistoffer mot den nye babyen.

ORIGINAL: langlifrøken

trodde man skulle få det uansett, for å "nullstille" kroppen til neste graviditet. da blir det som å være førstegangsfødende

Jeg fikk hvertfall (som mange andre), beskjed om at det kom an på blodtypen til vesla. Hun var ikke rh- så da ble det sprøyte på meg.

jeg er også Rh- og fikk sprøyta etter forrige fødsel siden jenta mi var Rh+.

ORIGINAL: mawii

ORIGINAL: langlifrøken

Jeg fikk hvertfall (som mange andre), beskjed om at det kom an på blodtypen til vesla. Hun var ikke rh- så da ble det sprøyte på meg.

det kan sikkert stemme, for jeg og snuppa har ikke samme blodtype[:D]

uansett er det sjeldent at det er farlig, iogmed at det blir fulgt opp hele svangerskapet[:D][:D]

Back
Topp