Rh negativ blodtype?

Jadda26

Elsker forumet
noen her som har denne blodtypen?

tror det er det jeg har, står det på siste fødselsark, å da fikk jeg sprøyte etter fødsel.
skal sjekke opp hos lege neste gang.

jeg og har det, og har fått sprøyten mot det, men ¨på noen blodprøver står det at at noe erytrocyttantistoffer ikke påvist... lurte på om dette igrunn er vaksinen/sprøyten som ikke de fant... er litt usikker..prøvd å søke på nett men finner ikke noe der..

At det ikke er påvist antistoffer er bra... dersom du har påvist antistoffer så trenger du spesiell type blod da du kan reagere på blod som ikke er kontrollert opp mot din blodtype... derfor er det viktig å vite om man har antistoffer eller ikke, dersom det kommer til at man trenger blodoverføring...

Antistoffscreeningen har ikke noe med blodtypen ABO pos/neg, men er noe man kan ha i tillegg til alle blodtypene og rhesusfaktorene...

En type antistoff er den man kan utvikle ved Rh negativ og barnefødsel (det man får sprøyte for etter fødsel)... 

ja oki.. så alle må i kontroll i uke 32? sist svangerskap så holdt de på å skulle skifte blod på hun små men de så at ting ble noe bedre og kunne klare seg til fødsel

Eg har 0 rhesus minus..

Måtte/må ta ekstra blodprøver i svangerskapet..

Og etter eg føda sist fikk eg en sprøye i skinka pga småen arva farens blodtype og ikkje min

Jeg har RH positiv og har født et barn tidligere. Fikk beskjed av legen min om at jeg må ta rhesus-prøver i uke 32 og 36. Skjønte ikke helt det der, er ikke det bare for de som har RH negativ?

Jeg er Rh Neg, og må ikke inn å ta ekstra prøver før i uke 34. rart at dere har fått beskjed om uke 32.

*fomle* skrev:
Jeg har RH positiv og har født et barn tidligere. Fikk beskjed av legen min om at jeg må ta rhesus-prøver i uke 32 og 36. Skjønte ikke helt det der, er ikke det bare for de som har RH negativ?

det skal igrunn bare være for de som er rh negativ ifølge min lege.. er vell kun vi som er utsatte for ja det som skjer med de som er negative

Jeg har A rh minus. Tok såkalt kontrollprøve i uke 32 og uke 36 og fikk en sprøyte etter fødselen. Blir vel det samme denne gangen også..

Back
Topp