RFSU strimler viser svakt positivt, CB og A1 viser negativt - MEN har symptomer!

Har du opplevd å få "falsk positiv" på RFSU strimmel ?

• Ja

Votes: 13 39,4%
  • Nei

Votes: 20 60,6%

• Antall som har svart
    33
Neida, hvis du ikke har prøvd lenger (selv om det føles lenge), er det ikke noe å bekymre seg for enda. Du kan ta EL-tester, men da blir det fort en ny besettelse. Hos legen sjekker de det med blodprøver. Det lureste er å følge med på EL-slim. De fleste av oss har en endring, og økning i slimet rundt EL. Du kan også merke at du blir ekstra kåt, og at underlivet er mer følsomt.

At du har hatt EL før betyr ikke nødvendigvis at det har kommet i gang enda etter spiralen, men hvis du har noenlunde jevn mens, altså at det kommer med ca en mnd imellom (+-noen dager), har du nok EL. :) Noen har EL bare annenhver mnd også.

Sant, nok en besettelse er ikke akkurat noe å trakte etter! Hehe.
Ja, la merke til det slimet forrige gang. Kjekt med slike indikasjoner altså!

Har en jevn syklus på 26 dager, så ja, håper eggløsningen finner sted.

Ikke fått svar på blodprøven ennå...
Men fått svar på urinprøven da. Og jeg har visst ikke UVI..
Rart...

Da jeg kom hjem i dag skulle jeg sjekke en sånn RFSU strimmel for moroskyld, selv om det var 1 time siden jeg hadde tisset sist. Rett og slett for å sjekke om det ble sånn "lurestrek". Og nei. Eller med ekstra godvilje så joda, kunne vel skimte noe, men ikke sånn som på morgenen.
Men hva var det lille testprosjektet der godt for??
Hehe.

Men skulle gjerne fått svar på hvorfor ryggen verker, magen står ut som en ballong og kvalmen kommer og går..
Innbilt svangerskap kanskje.. ! Hehe, huff.

Prøvde å ta bilde.. Men ikke enkelt å få streken med.
Men der var den jammen i dag også...
På den pokkers RFSU strimmelen.
Kom kjappere i dag og....

UVI var negativ.

Ikke fått svar på blodprøva..

Vedlegg

• Snapchat-1114345517.jpg
    Snapchat-1114345517.jpg
    7,3 KB · Visninger: 330
Last edited:
Jeg ser ingen strek der

Skjønner det. Man må legge godviljen en del til for å se den på bilde. Men ja, skjønner om du ikke ser den:)
I virkeligheten så vi den mer. Den har lillafarge i seg..
Derfor 6litt frustrert kan du si..

EDIT: Når jeg åpner bildet på tråden her er det en annen oppløsning enn på mobilen min og. Er klarere bilde hos meg.. Pokker.
Jaja.

Last edited:
Disse rfsu testene kan ha skygger.. Er streken rosa eller grå?

Okay, da har jeg omsider fått et svar å forholde meg til.
IKKE GRAVID.
Ryggsmertene kan komme av cystene på eggstokkene som gyn så i dag. Hun sa at det kunne gi slike smerter.
Hun har erfart at gravitester kan slå ut svakt positivt, så var ingen overraskelse at jeg hadde opplevd det. For sikkerhetsskyld ringte hun laboratoriet og fikk svar på blodprøven. HCG lå på 3 = ikke gravid.
Skal hvertfall ALDRI bruke RFSU strimmeltestene igjen!
Presset på blæra kan komme av vann i buken (alle har det etter mens), og også bare at jeg er så oppblåst, men det er helt normalt, og antaklig henger det litt igjen etter forrige mens.
Spurte henne om hvorfor mensen var så liten og beskjeden, og svaret er enkelt og greit at "sånn er det bare noen ganger".
SÅ nå er det tomt for tester, og kjenner at jeg virkelig ikke skal teste igjen før mensen er borte eller det er kul på magen.
For dette tok mye energi. Og ikke minst denne symptomjakten!
Hvor kvalmen kommer fra vet vi ikke, men det kan like gjerne være psykisk fordi 1)jeg gjerne ville være gravid, eller 2)all spenningen og tankevirksomheten rundt dette.
Så, nå skal jeg bare NYTE at jeg har et svar og forholde meg til, og ikke minst slappe heeelt av og bare kose oss med hverandre :Heartred
Så skjer det når det er meningen at det skjer. :Heartred

Når jeg fikk svak positiv så fikk jeg en rosa strek på strimmelen, kan hende den lillafargen du ser egentlig er en mer grålig skyggestrek. Jeg har aldri fått falsk positiv med disse testene. Og testet 4-5 ganger før den ble positiv.

Når vi prøvde på første så fikk vi det endelig til den måneden jeg slapte av og ikke stresset med å telle dager osv. Tok folat og andre vitaminer kroppen trengte og plutselig var spira der. Tror nok det kan hjelpe å forholde seg rolig rundt denne prøveperioden, det er jeg sikker på hjalp her. (Stress hjelper hvertfall ikke) Kryss gjerne av en dato på kalenderen noen dager etter at du forventer neste mens og test da, om mensen ikke allerede har dukket opp. Og ikke tenk på når eggløsning osv er. Kos dere med hverandre og forhåpentligvis sitter den på denne pp.

Lykke til! :)

Husk å teste med morgenurinen. Jeg måtte det sist for å få pos med cb. Den var negativ først men pos strimmeltester.

Når jeg fikk svak positiv så fikk jeg en rosa strek på strimmelen, kan hende den lillafargen du ser egentlig er en mer grålig skyggestrek. Jeg har aldri fått falsk positiv med disse testene. Og testet 4-5 ganger før den ble positiv.

Når vi prøvde på første så fikk vi det endelig til den måneden jeg slapte av og ikke stresset med å telle dager osv. Tok folat og andre vitaminer kroppen trengte og plutselig var spira der. Tror nok det kan hjelpe å forholde seg rolig rundt denne prøveperioden, det er jeg sikker på hjalp her. (Stress hjelper hvertfall ikke) Kryss gjerne av en dato på kalenderen noen dager etter at du forventer neste mens og test da, om mensen ikke allerede har dukket opp. Og ikke tenk på når eggløsning osv er. Kos dere med hverandre og forhåpentligvis sitter den på denne pp.

Lykke til! :)

Tusen takk :happy::happy:

Hm, ja det er tydelig det, -at jeg har oppfattet streken om svak positiv. Nesten litt godt å kunne slappe av med at jeg nå har fått et svar på ting. Selv om jeg fikk litt noia av å ha cyster på eggstokkene, og dumme meg Googlet dette i går.. Men om gyn mistenkte noe alvorlig, så hadde hun ikke sendt meg avgårde. Må kutte ut å bekymre meg for ting!
Bare lære meg å SLAPPE AV(!) ;)

Ja, er helt enig i det du sier. Prøve å ikke planlegge alt så vakent. Pliktsex er vel i grunn ikke akkurat det samme som da man er gira:wacky:
Prøver å ikke tenke på at min fruktbare periode startet I DAG, og at eggløsning finner sted rundt 9-10. mai.. Hehe. Litt vanskelig å ikke regne ut når eggløsning er osv.. Men ser poenget ditt. Absolutt! Og håper at jeg klarer å bli enda mer avslappet til det hele!
Vil prøve å få fokuset på noe annet. Har en underetasje vi skal starte oppussingen på. Kanskje rett og slett bare begynne med det :) For er jo veldig gøy å kunne surfe på nettet etter farger og møbler, og la Google hvile litt ifht alt som har med prøving å gjøre:happy::happy:

Jepp, her blir det ikke å teste før mensen er uteblitt, evt om den er rar. Men da venter jeg noen dager, og så kjøper jeg da en digital test. Lett å si det nå som jeg er et par uker unna mensen, men skal gå inn og lese mine egne ord her om igjen, så får jeg bare fokusere på alt annet. Vi drar faktisk til Mallorca 18.mai, og kommer hjem dagen etter mensdag. Gjør "ventetiden" litt enklere:rolleyes:

Ser du venter septemberbarn - gratulerer så mye!:)

Tusen takk :happy::happy:

Hm, ja det er tydelig det, -at jeg har oppfattet streken om svak positiv. Nesten litt godt å kunne slappe av med at jeg nå har fått et svar på ting. Selv om jeg fikk litt noia av å ha cyster på eggstokkene, og dumme meg Googlet dette i går.. Men om gyn mistenkte noe alvorlig, så hadde hun ikke sendt meg avgårde. Må kutte ut å bekymre meg for ting!
Bare lære meg å SLAPPE AV(!) ;)

Ja, er helt enig i det du sier. Prøve å ikke planlegge alt så vakent. Pliktsex er vel i grunn ikke akkurat det samme som da man er gira:wacky:
Prøver å ikke tenke på at min fruktbare periode startet I DAG, og at eggløsning finner sted rundt 9-10. mai.. Hehe. Litt vanskelig å ikke regne ut når eggløsning er osv.. Men ser poenget ditt. Absolutt! Og håper at jeg klarer å bli enda mer avslappet til det hele!
Vil prøve å få fokuset på noe annet. Har en underetasje vi skal starte oppussingen på. Kanskje rett og slett bare begynne med det :) For er jo veldig gøy å kunne surfe på nettet etter farger og møbler, og la Google hvile litt ifht alt som har med prøving å gjøre:happy::happy:

Jepp, her blir det ikke å teste før mensen er uteblitt, evt om den er rar. Men da venter jeg noen dager, og så kjøper jeg da en digital test. Lett å si det nå som jeg er et par uker unna mensen, men skal gå inn og lese mine egne ord her om igjen, så får jeg bare fokusere på alt annet. Vi drar faktisk til Mallorca 18.mai, og kommer hjem dagen etter mensdag. Gjør "ventetiden" litt enklere:rolleyes:

Ser du venter septemberbarn - gratulerer så mye!:)

Opppussing kan nok definitivt hjelpe å få tankene over på noe annet, mens man venter. Så hadde definitivt vurdert å starte med det. Og ferie er også en fin distaksjon og hjelper nok litt på. Er jo også spennende å kunne teste når du er kommet hjem om du ikke har fått mensen. :) Selv fant jeg ut første gangen at jeg var gravid noen dager etter vi var reist på ferie, da hadde jeg nok tenkt mye på reisen på forhånd og hadde ikke serlig troen, men jammen fikk jeg positiv test. :)

Tusen takk! Fikk et maibarn ifjor og venter septemberbarn i år, så denne gangen klaffet det ganske fort når jeg var kommet tilbake i syklusen :)

Masse lykke til videre! Å håper den sitter denne gangen! ❤

Opppussing kan nok definitivt hjelpe å få tankene over på noe annet, mens man venter. Så hadde definitivt vurdert å starte med det. Og ferie er også en fin distaksjon og hjelper nok litt på. Er jo også spennende å kunne teste når du er kommet hjem om du ikke har fått mensen. :) Selv fant jeg ut første gangen at jeg var gravid noen dager etter vi var reist på ferie, da hadde jeg nok tenkt mye på reisen på forhånd og hadde ikke serlig troen, men jammen fikk jeg positiv test. :)

Tusen takk! Fikk et maibarn ifjor og venter septemberbarn i år, så denne gangen klaffet det ganske fort når jeg var kommet tilbake i syklusen :)

Masse lykke til videre! Å håper den sitter denne gangen! ❤

Oisann! Det får man si, to tette flotte barn! :) Så gøy at det klaffet så raskt! Gøy å høre hvordan det funket for deg:hello2 Og motiverende til å kunne stole litt mer på naturens gang også.

Ja, får fokusere på oppussing og ferie, og så skjer det når det skjer. Trenger å stresse helt ned. For stress er med på å gi plager det og.. Sitter her med verkende rygg og oppblåst mage ennå, men med litt tid og ro, så klarer jeg nok å senke skuldrene, og kunne ha smekken på buksa lukket:p .. Enn så lenge, til buksa kan byttes ut til mammabukse:Heartred

Takk for det, og lykke til videre til deg også :happy:

Back
Topp