RFSU strimler viser svakt positivt, CB og A1 viser negativt - MEN har symptomer!

Har du opplevd å få "falsk positiv" på RFSU strimmel ?

  • Ja

    Votes: 13 39,4%
  • Nei

    Votes: 20 60,6%

  • Antall som har svart
    33

NyttKapittel

Forelsket i forumet
RFSU strimler viser svakt positivt, CB og A1 viser negativt - MEN har symptomer!

Nei, altså, HVOR skal jeg begynne? Har vært en thriller uten like denne prøveperioden.
Jeg har en 26 dagers syklus. Mensen kom til tiden (28.april).. Men den var meget beskjeden, og ikke minst ekstremt kort. Kvalmen har ikke gitt seg, og har vondt i korsryggen og øm nederst i magen. Og den står ut, så jeg får ikke kneppet bukseknappen lenger.. Og nei, ikke lagt på meg, for orker mindre mat enn før.
Så, 1. mai tok jeg en test med RFSU strimmel, og gjett hva!? Svaaaakt positiv!
Vi ble kjempe glade, MEN med bakkekontakt, for ville jo vente med å sette jubelen løs til at det er ordentlig bekreftet. Svaaaakt positiv var det også på fredag, og i dag (6/5)..(lest innen tidsfrist).
MEN, her kommer tvisten:

A1 : negativ.
Clear Blue early detection: negativ.
CB digital: negativ.

NÅ ER JEG FRYKTELIG FORVIRRET!

Tok blodprøve på fredag som jeg venter svar på.. Men etter litt googling, og ikke minst at jeg kjenner på det at jeg føler jeg hele tiden må tisse...så slo tanken meg på: Urinveisinfeksjon? Har hatt det mange ganger før, og har aldri hatt svie når jeg har tisset. Så ja, det kan jo rett og slett hende at det er UVI.
Har spurt om jeg kan komme med urinprøve til legekontoret.


Er jo ingen her som kan vi meg et svar på hva som skjer med meg, så klart! Men er vel litt mer nysgjerrig på om andre har vært i lignende situasjon med RFSU strimlene..?
 
Ikke brukt RFSU strimler selv, men lest at mange får «falsk positive» med de, så droppet å kjøpe de. Men blodprøven gir jo et tydelig svar, så håper du får svar snart, masse lykke til!
 
Du har lest det ja.. Hmm.. RFSU er da et bra og ordentlig firma, -rart at de driver og selger upålitelige gravitester (som at det ikke er nok følelser i sving fra før!).
Har ikke hørt noe om blodprøven ennå. Prøver å forberede meg selv på at de sier
"Du er ikke gravid, men la oss sjekke deg for UVI"..
Bare så fallhøyden er bittelitt lavere.

Takk :)
 
Aldri fått falsk positiv med RFSU. Kun fått positiv den gangen jeg faktisk var gravid

Edit: ser nå at det står strimler. Jeg brukte aldri strimlene, men den testen man får kjøpt overalt
 
Nei. Har ikke det.. Greia er, den er sterk nok til at jeg om samboeren ser den, men ikke nok til å synes godt på et bilde.. :p Eller, den ene dagen gikk det.. Men alt av bilder er slettet. Har fått nok av å tyde de håpløse strekene...
Siden jeg er hele 8 dager over mensdagen, så er vel antakelig alt håp ute uansett..?
Kanskje den lille mensen var en vanlig mens, og at stresset rundt prøvingen rett og slett begrenset den litt..
Og at det svakt positive er pga UVI.. Om det er tilfellet, så kommer jeg vel antakelig ikke til å tro på en eneste test før UL viser et bankende hjerte!:cool:

Jeg har tatt en rekke ulike tester. Jeg har demontert tester. Tydet tester. Fikk for meg at CBD faktisk var svakt positiv i følge en forklaring på siden deres, men at hcg var for lavt til å slå ut.. Så levde jeg litt i håpet da.
Lest om de som ikke får positive tester før etter et par uker etter mens. At noen har hatt negative helt til de er ukesvis på vei.
Har lest og lest, fått forventninger, og mistet forventninger..

Sikkert mange som kjenner seg igjen;)

Jeg hadde slappet mer av om kroppen ikke hadde div. ubehag, og om mensen var som den skulle, og om ALLE testene var negative...
 
Har vel egentlig bare fått positiv RFSU når jeg har vært gravid. Har fått noe som kanskje kan være skyggestreker på de men skjønt i etterkant at det har vært tullestreker. Min erfaring er at om du er gravid så ser man det veldig godt på de testene, men de kan gi en svak fargeløs skyggestrek.
 
Nei. Har ikke det.. Greia er, den er sterk nok til at jeg om samboeren ser den, men ikke nok til å synes godt på et bilde.. :p Eller, den ene dagen gikk det.. Men alt av bilder er slettet. Har fått nok av å tyde de håpløse strekene...
Siden jeg er hele 8 dager over mensdagen, så er vel antakelig alt håp ute uansett..?
Kanskje den lille mensen var en vanlig mens, og at stresset rundt prøvingen rett og slett begrenset den litt..
Og at det svakt positive er pga UVI.. Om det er tilfellet, så kommer jeg vel antakelig ikke til å tro på en eneste test før UL viser et bankende hjerte!:cool:

Jeg har tatt en rekke ulike tester. Jeg har demontert tester. Tydet tester. Fikk for meg at CBD faktisk var svakt positiv i følge en forklaring på siden deres, men at hcg var for lavt til å slå ut.. Så levde jeg litt i håpet da.
Lest om de som ikke får positive tester før etter et par uker etter mens. At noen har hatt negative helt til de er ukesvis på vei.
Har lest og lest, fått forventninger, og mistet forventninger..

Sikkert mange som kjenner seg igjen;)

Jeg hadde slappet mer av om kroppen ikke hadde div. ubehag, og om mensen var som den skulle, og om ALLE testene var negative...

Hvis du tar en test på morgenurin i morgen som er like negativ, kan det ha vært en kjemisk graviditet. Egget er befruktet men fester seg ikke.
8 dager over mens burde testen være positiv, men EL kan også ha vært senere enn vanlig. Da kan du være gravid men kortere på vei.

Legg gjerne inn bilde i morgen om du vil ha hjelp til testetyding :)

Lykke til ❤️

(Svake tester og blødning kan sammen med sterke smerter være en svangerskap utenfor livmor så det bør du være obs på,men sannsynligvis er det ikke det)
 
Hm, skjønner. Takk for svar :)
Ja, veldig snedig med de strekene altså..
Er jo i grunn "glad" for at jeg hadde en CB i tillegg i går, ellers hadde jeg sittet her og trodd jeg var gravid..
I går til morgenen tok jeg 3 tester på samme morgenurin:
Strimmel : raskt svakt positiv.
CB: blendahvit.
Strimmel: raskt svakt positiv.

Nei ass.... Det merket der er vel i grunn bare å holde seg vekk fra.
Bedre å få et ordentlig svar enn å lure på om det stemmer eller ikke.

Skulle jo gjerne ønske at det var en liten en i magen, men innser vel at det ikke ser slik ut..
I såfall starter min fruktbare periode igjen nå om 3 dager, så får vi bare håpe på at 5. pp er lykkemåneden :)

Ikke fått svar fra legen ennå.

Tenker jeg vil holde tråden gående i tilfelle jeg viser positiv på enten gravitest eller UVI test, så kan det kanskje være litt til "hjelp" for en annen fortvilet sjel som er i samme båt som meg.
Greit å faktisk vite om det er sant at UVI kan slå ut svakt positiv på tester, og ikke minst om RFSU strimlene er så upålitelige..
 
Hm, skjønner. Takk for svar :)
Ja, veldig snedig med de strekene altså..
Er jo i grunn "glad" for at jeg hadde en CB i tillegg i går, ellers hadde jeg sittet her og trodd jeg var gravid..
I går til morgenen tok jeg 3 tester på samme morgenurin:
Strimmel : raskt svakt positiv.
CB: blendahvit.
Strimmel: raskt svakt positiv.

Nei ass.... Det merket der er vel i grunn bare å holde seg vekk fra.
Bedre å få et ordentlig svar enn å lure på om det stemmer eller ikke.

Skulle jo gjerne ønske at det var en liten en i magen, men innser vel at det ikke ser slik ut..
I såfall starter min fruktbare periode igjen nå om 3 dager, så får vi bare håpe på at 5. pp er lykkemåneden :)

Ikke fått svar fra legen ennå.

Tenker jeg vil holde tråden gående i tilfelle jeg viser positiv på enten gravitest eller UVI test, så kan det kanskje være litt til "hjelp" for en annen fortvilet sjel som er i samme båt som meg.
Greit å faktisk vite om det er sant at UVI kan slå ut svakt positiv på tester, og ikke minst om RFSU strimlene er så upålitelige..

Håper det blir en løsning snart og at en spire enden er der nå eller kommer i neste PP :)

Og ja, rfsu er skikkelig skittester. Har best erfaring med A1 og CB digital, eller billige tidligtester fra nett.
 
Hvis du tar en test på morgenurin i morgen som er like negativ, kan det ha vært en kjemisk graviditet. Egget er befruktet men fester seg ikke.
8 dager over mens burde testen være positiv, men EL kan også ha vært senere enn vanlig. Da kan du være gravid men kortere på vei.

Legg gjerne inn bilde i morgen om du vil ha hjelp til testetyding :)

Lykke til ❤️

(Svake tester og blødning kan sammen med sterke smerter være en svangerskap utenfor livmor så det bør du være obs på,men sannsynligvis er det ikke det)



Hm, vel, de to jeg tok på strimmel i dag var svakt positive. A1 sin var negativ.
Og det var på morgenurin.
ja, eggløsning kan være senere.. Hadde sånn eggløsnings slim fredag 12.april.
Hvor lang tid etter dette slimet er eggløsningen mon tro..??? o_O

Ja, om jeg ikke vet noe fra legen i dag, så skal jeg legge ved bilde :) Hehe.

Takk :):)

Ja, svangerskap utenfor livmor har vært en tanke, men har ingen smerter i sidene.
 
Jeg vil anbefale deg å bruke en digital test, også heller kjøpe færre, og vente lenger etter forventet mens før du tar en test.
Da slipper du tyde deg gal på svake streker, og kan tryggere slippe jubelen løs om du får positiv test. :)
 
Jeg vil anbefale deg å bruke en digital test, også heller kjøpe færre, og vente lenger etter forventet mens før du tar en test.
Da slipper du tyde deg gal på svake streker, og kan tryggere slippe jubelen løs om du får positiv test. :)

Ja, det er absolutt det mest fornuftige!
Føler jeg har mistet all fornuft i dette prosjektet!
Men ja, kanskje rett og slett bare la alt av testing hvile litt..
Som sagt, hadde mensen vært som den skulle, og kroppen vanlig -så hadde jeg ikke hatt så behov for å teste opp og ned i mente.. Men igjen, blir jo en sirkel av dette.

Takk, følte du fikk meg litt ut av det "jaget" der nå :shy:
 
Ja, det er absolutt det mest fornuftige!
Føler jeg har mistet all fornuft i dette prosjektet!
Men ja, kanskje rett og slett bare la alt av testing hvile litt..
Som sagt, hadde mensen vært som den skulle, og kroppen vanlig -så hadde jeg ikke hatt så behov for å teste opp og ned i mente.. Men igjen, blir jo en sirkel av dette.

Takk, følte du fikk meg litt ut av det "jaget" der nå :shy:

Det er fort gjort å bli veldig opphengt i å teste, og prøve, og man blir jo bare mer og mer desperat jo lenger tid det går.
Det er vanskelig å ikke gjøre noe, for da føler man at man overlater alt til tilfeldighetene, men sannheten er jo at det stort sett beror på nettopp tilfeldigheter. Prøv å kose dere med hverandre, og fokusere på at det skal nytes av dere begge (uavhengig av metode), også kan du sette ned en dato i kalenderen for neste test. Da vet du at du ikke trenger å tenke så mye på det før den datoen.

Har du vært hos legen og fått bekreftet at du faktisk HAR eggløsning?
 
Det er fort gjort å bli veldig opphengt i å teste, og prøve, og man blir jo bare mer og mer desperat jo lenger tid det går.
Det er vanskelig å ikke gjøre noe, for da føler man at man overlater alt til tilfeldighetene, men sannheten er jo at det stort sett beror på nettopp tilfeldigheter. Prøv å kose dere med hverandre, og fokusere på at det skal nytes av dere begge (uavhengig av metode), også kan du sette ned en dato i kalenderen for neste test. Da vet du at du ikke trenger å tenke så mye på det før den datoen.

Har du vært hos legen og fått bekreftet at du faktisk HAR eggløsning?


Ja, det er veldig sant det du sier. Bedre å bare ha en testdag på kalenderen. Begynte med det.. De første 2 prøveperiodene.. Og så vipps var det gjort -jeg ble testgal. :eek:

Nei, men var hos gynekologen og tok ut spiral i januar, og hun sa at alt så bra ut og at det bare var å kjøre på! :)
Nå fikk jeg en ny bekymring merker jeg.. Er det mulig at jeg ikke har eggløsning...? Selv om jeg har to barn fra før...?
Hvordan sjekker man at man har eggløsning? o_O
 
Ja, det er veldig sant det du sier. Bedre å bare ha en testdag på kalenderen. Begynte med det.. De første 2 prøveperiodene.. Og så vipps var det gjort -jeg ble testgal. :eek:

Nei, men var hos gynekologen og tok ut spiral i januar, og hun sa at alt så bra ut og at det bare var å kjøre på! :)
Nå fikk jeg en ny bekymring merker jeg.. Er det mulig at jeg ikke har eggløsning...? Selv om jeg har to barn fra før...?
Hvordan sjekker man at man har eggløsning? o_O

..og når jeg tenker etter så brukte vi sånn eggløsningstest fra CB i februar, og den hadde smiley samme tid som jeg hadde tellet meg til på kalenderen. Så det må da være bevisende? :):)
 
Ja, det er veldig sant det du sier. Bedre å bare ha en testdag på kalenderen. Begynte med det.. De første 2 prøveperiodene.. Og så vipps var det gjort -jeg ble testgal. :eek:

Nei, men var hos gynekologen og tok ut spiral i januar, og hun sa at alt så bra ut og at det bare var å kjøre på! :)
Nå fikk jeg en ny bekymring merker jeg.. Er det mulig at jeg ikke har eggløsning...? Selv om jeg har to barn fra før...?
Hvordan sjekker man at man har eggløsning? o_O

Neida, hvis du ikke har prøvd lenger (selv om det føles lenge), er det ikke noe å bekymre seg for enda. Du kan ta EL-tester, men da blir det fort en ny besettelse. Hos legen sjekker de det med blodprøver. Det lureste er å følge med på EL-slim. De fleste av oss har en endring, og økning i slimet rundt EL. Du kan også merke at du blir ekstra kåt, og at underlivet er mer følsomt.

At du har hatt EL før betyr ikke nødvendigvis at det har kommet i gang enda etter spiralen, men hvis du har noenlunde jevn mens, altså at det kommer med ca en mnd imellom (+-noen dager), har du nok EL. :) Noen har EL bare annenhver mnd også.
 
Back
Topp