Revning i fødsel

Beths

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Hei, jeg hadde styrtfødsel og revnet en del, grad 2. Jordmødrene brukte en del tid på sying men mente det skulle gå bra.. Jeg kjenner ingen direkte problemer der nede men området er hardt og ubehagelig og kjennes ikke som en del av meg. Har ikke turt å kikke. Har heller ikke gått til 6-ukerskontroll da legen min er ung og uerfaren og sist undersøkte hun meg ikke engang. Bør jeg få tatt en grundig sjekk hos gynekolog? Syns det er så bak mål at man ikke får tilbud om sjekk hos jordmor. De tråklet jo i vei og det føles så tilfeldig om det blir bra eller ikke. Ikke aktuelt med sex når der føles så ødelagt der nede. Blir det alltid bra?
 
Hei!

Anbefaler deg å tørre å se ofte føles det mye "værre" ut enn det egentlig er. Det er naturlig at det kjennes litt rart ut at følelsen kan ta litt tid.

Anbefaler alle å ta 6 uker kontroll dette kan du også få hos gynekolog hvis en ikke har tilbudet fra sin jordmor på helsestasjon og ikke ønsker å ta det hos sin fastlege.

I utgangspunktet høres dette ikke unormalt ut men se på deg og be legen din henvise deg til gynekolog:)

Selv utfører jeg 6 uker kontroller av de som går til meg i svangerskapet, mener dette er et tilbud alle måtte få men dessverre er ikke dette altid gjennomførbart.

masse lykke til!

ps. anbefaler også altid og bruke rikelig med glidekrem når en begynner å ha sex igjen for å skåne huden og arrvev.
 
Back
Topp