Revning grad 2

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Hva regnes egentlig som revning grad 2 ?
Eneste jeg fikk med meg... har ikke kikka og ikke spurt ang sting og sånn.... vil ikke vite helt...[8D]
Men dere som har opplevd det... hadde dere noen plager rett etter fødsel eller tiden etter?

[font=xeroxunivers-boldcond][font=xeroxunivers-boldcond]
"Grad 2 innebærer en noe dypere rift i
mellomkjøttet og slimhinnen i skjeden"

jeg hadde jo selvfølgelig noe vondt de første dagene, men var oppe å gikk, og tok bare noen paracet til kvelden de to første døgnene.! Kunne ikke gå så veldig lange turer de første ukene. Men ellers ikke merket noe!

åååh, viss DET er 2.grads revning, da revnet jeg vet-ikke-hva-grad-og-vil-ikke -vite-heller...
for det var jævelig....
klarte ikke gå `skikkelig`før det var gått minst 2 mnd..
kunne bare ligge på siden, ikke sitte oppreist...
detter er første å eneste gangen jeg har født...så har ikke lyst å oppleve det igjen.
hadde jævlig vondt i 11 uker etterpå, å ennå, etter 2 år å 3 mnd er det fortsatt ikke bra..
noen ganger når jeg tisser, gjør det kjempevondt,-det strammer seg, er like sårt å ømt som etter fødselen[:(]
men å gå til legen med det, neida....det er man for flau til[:(]

Bare meg da som har problemer etter grad 2....
Første døgnet var bekkenet ute å kjøre, så kunne så og si ikke gå... men hadde kontroll på det meste.
Etter at det kom "tilbake" kjente jeg at jeg var helt nummen i underlivet og klarte faktisk ikke holde meg.
Men rakk inn på do ihvertfall. Etter to sånne hendelser knep jeg alt jeg kunne en natt.. og var noe bedre dagen etter og hadde litt følelse. Rekker da på do, men slusene åpner seg bare selv. Snakket med de på sykehuset og skal se ann... men ettersom jeg ikke heller kjenner at blæra er full... er det nok nerver som er helt på tur. Kniper og kniper... og i dag syns jeg at jeg har mer følelse tilbake... kjenner litt av følelsen av vondt jeg hadde etter fødselen... så håper at følelse er på vei tilbake.
Noen andre som har opplevd? Er 3 døgn siden fødsel.....

Takk [:)]
Tenker det er et godt tegn at følelsen er på vei tilbake. Vondt er bra når man har vært litt nummen.

Revna også grad 2, og det gjorde grisevondt i ca 2 uker etterpå.
Men det kommer seg etterhvert. kjenner ingenting nå.

Back
Topp