Revmatisme

Tasj

Betatt av forumet
Noen med revmatiske sykdommer her inne?? Selv har jeg Bektherevs, hatt diagnosen siden 2005 og gått på TNF - hemmere (Humira) siden den gang. Grunnet graviditeten har jeg sluttet på medisinen, gikk bra helt til femte måned... Er nå blitt veldig dårlig, og ønsker å komme i kontakt med andre som har erfaringer med svangerskap og fødsel med revmatiske sykdommer..

Hei

Eg har og Bekhterves. Fikk diagnosen i 2002, og har de siste årene gått på TNF- hemmere (Enbrel), samt Prednisolon.
Eg har nå sluttet på Enbrel, men går forsatt på prednisolon i små doser.
Merker allerede nå at kroppen ikkje er helt fornøyd. Ryggsmertene og smertene i bekkenet er kommet tilbake.
Håper ikkje det blir så mye verre enn dette..

jeg har wegeners. Og går på prednisolon.
Fikk dette i 2008,og har ikke vært gravid etter det.

Så vet ikke hvordan kroppen kommer til å reagere.

Hei til dere alle! [:)] Gikk sp lang tid før jeg fikk svar her inne at jeg hadde glemt hele tråden.. [:D] men bedre sent enn aldri!! Jeg fikk begynne igjen på humiren i begynnelsen på august... legene konluderte med at det var det lureste... kom meg ikke ut av sengen selv engang jo...så nå er formen på kraftig bedring! og jeg får føde normalt! Fremdeles usikkert med amming, men håper få svar i neste uke... går til jevnlige vekstkontroller nå! Veldig greit at de følger meg så godt opp...

Moria586: Hvorfor har du sluttet? For å bli gravid? Lite tips; lytt til kroppen, ta det på alvor og FORLANG at legene hører på deg... jeg har desverre hatt et helv.... i sommer med å bli hørt... men de har en løsning når ingenting annet virker... verken prednisolon eller morfin hjalp her.... Ser du har hatt en MA, kjempetrist... Lykke til videre iallefall..[;)]

mm vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg har test positiv på sjøgrens syndrom, som er revatisme, men har ikke fått det som diagnose enda!!!!!!!Har dervet i mange år hos leger og spesialist. men kommer ingen vei liksom.

Noen andre som har det og kan fortelle litt om det?
Eneste jeg vet er at jeg hvertfall får ekstra oppfølging i svangerskapet pga det kan på virke hjerte til barnet.

ORIGINAL: Tasj

Moria586: Hvorfor har du sluttet? For å bli gravid? Lite tips; lytt til kroppen, ta det på alvor og FORLANG at legene hører på deg... jeg har desverre hatt et helv.... i sommer med å bli hørt... men de har en løsning når ingenting annet virker... verken prednisolon eller morfin hjalp her.... Ser du har hatt en MA, kjempetrist... Lykke til videre iallefall..[;)]

Eg sluttet pga av gravidet ja. Har valgt å ikkje begynne igjen på dem etter MA da vi vil prøve igjen.
Har vert å snakket med legen min og vi har kommet fram til at eg skal begynne på Remicade når eg skal starte opp igjen. Hun mener den vil fungere bedre. Selv er eg ikkje helt fornøyd med å måtte reise inn på sykehuset hver gang eg må ta medisinen min.
De vil og legge meg inn for en ny full gjennomgang, samt et opplegg med kvinneklinkken før en evt ny graviditet. Det er eg veldig glad for!

ORIGINAL: Moria586

ORIGINAL: Tasj

Eg sluttet pga av gravidet ja. Har valgt å ikkje begynne igjen på dem etter MA da vi vil prøve igjen.
Har vert å snakket med legen min og vi har kommet fram til at eg skal begynne på Remicade når eg skal starte opp igjen. Hun mener den vil fungere bedre. Selv er eg ikkje helt fornøyd med å måtte reise inn på sykehuset hver gang eg må ta medisinen min.
De vil og legge meg inn for en ny full gjennomgang, samt et opplegg med kvinneklinkken før en evt ny graviditet. Det er eg veldig glad for!

Så utrolig bra at de stiller opp på Kvinneklinikken! De har vært veldig alrigthe med meg nå de siste månedene iallefall! Remicaden skal jo være helt super, men det er en gang i mnd eller hver 6 uker du får den? Hehe, jeg HATER sprøyter så her er det mannen eller søsteren min som setter Humiraen min...[:)] om ingen av de har muligheten så drar jeg til legen og får det gjort... Men skjønner at det blir litt slitsomt å måtte dra inn på sykehuset, men det er vel verdt det vil jeg tro! [:D] 

Masse lykke til da! [:)]  

Back
Topp