Revmatiske sykdommer

Tanntrollet09

Forumet er livet
Noen her som har en revmatisk sykdom? Slår den ut på magen? Tenker da på diare eller lignende mageproblemer.

jeg er på utredning for dte men har ikke problemer med magen nei

Har SLE ,og den gir svært ofte problemer med magen. (Jeg har ikke problemer med magen heldigvis,men svært mange i SLE gruppen jeg er medlem av har problemer med diare,kramper osv.)

MICAmor skrev:
Har SLE ,og den gir svært ofte problemer med magen. (Jeg har ikke problemer med magen heldigvis,men svært mange i SLE gruppen jeg er medlem av har problemer med diare,kramper osv.)

Ja, det er i hovedsak Lupus jeg blir utredet for nå. Har hatt kronisk diare i over 1 og et halvt år (og i perioder de siste 10 årene), kramper og store smerter i magen/underlivet. 

Huffda.
Håper du ender med en annen,og litt "snillere" diagnose enn det. Å være lupusmamma er til tider ganske tøft..
Men,det går jo det også! Alt er jo forsåvidt mye enklere når man bare vet hva som feiler en.
Lykke til med utredning - behandling og forhåpentligvis en slutt på plagene dine!

Tusen takk. Jeg tror jeg snart er sjekket for alt annet det kan være. De symptomene jeg nevnte overfor er bare noen av de, men per dags dato de som tar på mest inkludert å være konstant trett og sliten. 
Ja, bare et svar på hva det kan være hadde vært godt, og ikke vite gjør egentlig ting bare verre. Spesielt når man må slåss med Nav og leger, når man egentlig har nok med å prøve å komme seg gjennom dagen. 

Jeg har vært under utredning i flere år, men aldri hatt noe spesielt plager med magen.
Ikke fått noen diagnose, men de antar at det kan vær sjøgren eller sle... men er iallefall mildt. Går på medisiner for det. Går du på medisiner?

Du kjenner jo meg... Har ganske like symptomer som deg,men foreløbig ingen diagnose bortsett fra "Du har nok noe revmatisk",og jeg har jo en del trøbbel med magen...

Ja, har psoriasis... vi alle 3 i grunn.
Og jeg har nok sjøgrens syndrom i tillegg.. ikke ferdig diagnostisert pga svangerskap.
Jeg har i perioder mye problemer med magen.. det har forsåvidt gubben også. Uten at vi har tenkt noe spesiellt over det........

Takk for svarene jenter, ser jo at det finnes muligheter for at mageproblemet kommer av noe sånt da. Jeg er kommet til det punktet hvor jeg driter i hva som feiler meg, bare jeg får vite hva det er. 
Tok blodprøver på tirsdag, så håper jeg får svar ganske kjapt. 

Forvirretmor: Få de til å ta blodprøver, så kan de fort se hva som kan være galt. Det er jo koselig å få høre etter man har vært plaget så lenge, at det er "bare" å ta en blodprøve. 

Back
Topp