rettsmøte

sasha

Forelsket i forumet
Å, jeg blir snart gal..må bare få ut fustrasjon her litt. Har en sønn med en annen fra 8 år siden. Han mistet foreldreretten...laaanng historie, men basicly så kjører han meg gjennom rettsmøter, og vi har sakkyndig møter nå..mens jeg er gravid. Han kan bare ikek vente til etter jeg har født!: Blir så forbannet. Er helt utslitt. Tar så mye energi å måtte forhold seg til en person som har forvoldt så mye vondt, før etter og mens jeg var gravid sist. Egoistiske selvsentrerte drittsekken..

[:@][:@][:@][>:]

Å..beklager alle...måtte bare få skrevet dette ned ...føler meg litt bedre nå.

Skal si i møte at dette er siste gang. Nå får de vente til etter jeg har født!!!!!!!!!!!!!

Stor klem og lykke til!

Dette hørtes jo ikke noe særlig ut.
Si ifra til de du.
Lykke til [:)]

Jeg har det akkurat på samme måte med den drittsekken jeg har en sønn på 9år med.... [:@]

Han har for såvidt foreldrerett, men ikke noe samvær, etter eget ønske..... [:o] 

Og hver gang det er en eller annen mulighet for han til å stikke kjepper i hjula, så går han til advokaten sin.....

Betaler heller i dyre dommer for å engasjere advokater i hytt og pine, enn å bruke litt tid og penger på sønnen sin...

Han har byttet advokat 5 ganger på 8år. Det sier litt om hvor idiot han er! Ingen advokater vil ha sakene hans......

Vi har nesten det motsatte problemet vi...
Har prøvd å få igang en sak med sambos ex i ett år nå.
Hun har foreldreansvaret alene, mens barna har bodd fast hos sambo i 8 år. Og hun har ikke hatt noe samvær (knapt nok tlf-kontakt) i det hele tatt de siste fire.
Men hun svarer ikke på innkalling fra tingretten, og saken utsettes gang på gang på gang... Frustrerende[>:]

Kjedelig med sånne saker uansett...
Ønsker deg masse lykke til[:)]

ORIGINAL: Entil

Vi har nesten det motsatte problemet vi...
Har prøvd å få igang en sak med sambos ex i ett år nå.
Hun har foreldreansvaret alene, mens barna har bodd fast hos sambo i 8 år. Og hun har ikke hatt noe samvær (knapt nok tlf-kontakt) i det hele tatt de siste fire.
Men hun svarer ikke på innkalling fra tingretten, og saken utsettes gang på gang på gang... Frustrerende[>:]

Kjedelig med sånne saker uansett...
Ønsker deg masse lykke til[:)]

Huff, så frustrerende for mannen din å ha alt samvær og ansvar alene og ikke ha noe papirer på det da?!?

Plutselig snur mora på flisa å kommer å skal hente dem tilbake en dag, og da har ikke pappan mange rettighetene.... [&o] 

Det er så utrolig at noen mennesker bare kan velge bort barna sine...... [:(] 

Nettopp.... Ikke det at noen tror det skal skje!
Men hun bor i utlandet, og dersom hun plutselig finner ut at hun skal ta de med dit, så har sambo i realiteten ingenting han skal si[&o]
Etter å ha vært alene med dem siden de var 1 og 2,5 år...
Og så lenge hun unnlater å svare tingretten, så er det ingenting vi kan gjøre for å få endret på det heller...
Og sånn går no dagan...

Det er igrunn ikke så lett for den evt mora å kunne komme å kreve sine barn tilbake, ei mor som går fra sine barn og ikke stiller til møter/retten står ikke så høyt i kurs hos systemet... man skulle ikke tro det men det er forskjell på at mor går fra barn enn at far gjør det, lettere for en far å få sine rettigheter på plass etter å vært fraværende enn det er for en mor....

vel...møte var kort, jeg fortalte at jeg ikke klarte flere møter (har jo vært igjennom 4 møter uten resultat). Og det var greit. Deilig å tørre å si det, har jo fått sykemedling pga stresset ru ndt dette.

Når det gjelder den moren som har foreldreretten alene, og ikke har ungene? høres veldig merklig ut. Hun kan ikke kreve noe når hun har vært borte så lenge i barnets liv. Der er norsk rett veldig bastante trodde jeg.

Det er igrunn ikke så lett for den evt mora å kunne komme å kreve sine barn tilbake, ei mor som går fra sine barn og ikke stiller til møter/retten står ikke så høyt i kurs hos systemet... man skulle ikke tro det men det er forskjell på at mor går fra barn enn at far gjør det, lettere for en far å få sine rettigheter på plass etter å vært fraværende enn det er for en mor....

Når det gjelder den moren som har foreldreretten alene, og ikke har ungene? høres veldig merklig ut. Hun kan ikke kreve noe når hun har vært borte så lenge i barnets liv. Der er norsk rett veldig bastante trodde jeg.

Sambo har ikke lov til å ta dem med utenlands uten hennes samtykke. Han kan heller ikke opprette bank-konto i deres navn, i utg.pkt ikke søke om pass til dem og har heller ikke krav på info fra skole eller lov til å avgjøre hvilke fritidsaktiviteter ungene skal være med på. Det på tross av at han er (og har vært det lenge) alene om omsorgen.
Hun hadde aldri fått hovedomsorg el.l etter en rettsak her i landet, den har sambo også idag, men for at sambo skal få foreldreansvaret for dem, må det gjennom retten. Og for å få det gjennom retten må hun bekrefte at hun har mottatt innkallelsen... noe hun da ikke gjør.
Alt dette kompliseres av at hun er bosatt i utlandet. Det norske rettsvesen har rutiner for "tvangsoverlevering" etc, men de reglene gjelder ikke i utlandet...

Ikke meninga å kuppe tråden din altså Sasha... Kjente bare også behov for å få ut litt frustrasjon rundt det samme temaet da jeg leste den. (Sambo har nytt møte (skulle hatt, hvertfall) neste uke, men hun har ikke svart denne gangen heller.)

Og så flott at du fikk sykemelding[:)] Så slipper du å styre mer med det nå i svangerskapet hvertfall.

Kan legge til at denne saken er veldig spesiell.. (Sannsynligvis den eneste som noensinne har vært...)
Til og med de som jobber med familierett har måttet lete lenge og vell i lovverket for å finne utav hvordan det kan henge sammen... Lovene tar liksom ikke høyde for at det er far som blir sittende igjen alene (en mor vil automatisk få foreldrerett- det fikk ikke far, sånn som loven var før..)

hey entil, du kuppet ikke tråden:)
Jeg har også foreldreretten alene, så kjenner til reglende. Men synes at så mange år uten å være involert med barna. Vel, dersom man ikke møter til mekling de 3 gangene man må, så kan den ene forldre saksøke motparten. dersom den personen ikke møter opp der, hadde jo jeg håpet at det ville tilfalle far å få hovedomsorg og foreldreretten. Må finnes da lover for han.

Å så fustrernde det må være for din samboer....[:(]

Elelrs, så må jeg si, at jeg føler meg mye mer lettet nå. tusen takk for svar her...betyr veldig mye:)

Kos dere videre. Er så fint vær i Oslo nå [:)]

Joda... Vi håper at det med tid og stunder kan kjøres sak selv uten at hun har svart, siden det er opplagt at hun har mottatt og latt være å svare på X ant innkallinger...
Det ordner seg nok etterhvert, men det er litt frustrerende, ja[&:]

Kan godt skjønne du er lettet!! Nyt resten dagen[:)]
Det skal vi også! Er sol og herlig vær her også idag[:D]

Er bare så forferdelig at noen gjør sånt!!!! Det finnes vel noen få tilfeller hvor det hadde vært like greit om pappan ikke visste noe om barnet!!!!!! 

LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!

Back
Topp