Rettsaken mot ABB

FrkOtilie skrev:
Vil se og høre minst mulig om den. Syns de skulle sendt han ned til Kongo sånn at han kunne bytta plass med Moland og French.
Blir helt dårlig av hele idioten! Argh!

Det er den beste ideen jeg noen gang har hørt.. ble faktisk litt glad.. Han får straffen sin da, og vi slipper å se trynet hans...

rodstilk skrev:

Imogene skrev:
Mannen er sprøyte gal, men det som er mest skremmende er at han greier å forholde seg så iskald. Da han utførte terrorhandlingene gikk han jo på en cocktail, mens nå er han ren. Tenk hva som foregår i hodet på den mannen - han er et så stort avvik fra resten av befolkningen at det er ikke til å begripe.
Det er helt forferdelig - og uforståelig - å høre navnene bli lest opp. "Født i 1994, født i 1995". Det ER så grusomt, alle de fine ungdommene.. jeg eier ikke ord.

Jeg synes faktisk også han burde bli straffet for hvert drap - ikke få en samlet dom. Han har tatt 77 menneskeliv - han burde virkelig bli sperret inne på isolat resten av sitt.
Men slik fungerer ikke rettssystemet i Norge..

Han kommer aldri ut.. Det kommer ikke til å skje!

Jeg tviler på han kommer til å sitte på isolat i 40 år.

Imogene skrev:

rodstilk skrev:

Imogene skrev:
Mannen er sprøyte gal, men det som er mest skremmende er at han greier å forholde seg så iskald. Da han utførte terrorhandlingene gikk han jo på en cocktail, mens nå er han ren. Tenk hva som foregår i hodet på den mannen - han er et så stort avvik fra resten av befolkningen at det er ikke til å begripe.
Det er helt forferdelig - og uforståelig - å høre navnene bli lest opp. "Født i 1994, født i 1995". Det ER så grusomt, alle de fine ungdommene.. jeg eier ikke ord.

Jeg synes faktisk også han burde bli straffet for hvert drap - ikke få en samlet dom. Han har tatt 77 menneskeliv - han burde virkelig bli sperret inne på isolat resten av sitt.

Nei, det er ikke sikkert - men en fri mann blir han aldri.

Synes det var så teit at da de tok vekk lyden av hensyn til personvern og så filmet de henne som snakket allikvel. Det er jo noen som kan lese på leppene da....

rodstilk skrev:

Imogene skrev:

rodstilk skrev:

Imogene skrev:

Nei, det er ikke sikkert - men en fri mann blir han aldri.

Jeg klarer bare ikke å tro at det kommer til å skje, men jeg håper virkelig du har rett!

*trinemor* skrev:
Synes det var så teit at da de tok vekk lyden av hensyn til personvern og så filmet de henne som snakket allikvel. Det er jo noen som kan lese på leppene da....

Jeg så det på Al Jazeerah fordi Nyhetskanalen har falt ut her hos oss, og der oversatte de ord for ord. 

*Meya* skrev:

*trinemor* skrev:

Jeg så det på Al Jazeerah fordi Nyhetskanalen har falt ut her hos oss, og der oversatte de ord for ord. 

Tipper tv2 velger å kutte lyden av hensyn til de pårørende.

*trinemor* skrev:

Tiltalebeslutningen er vel offentlig såvidt jeg vet. Men av hensyn til pårørende etc velger de å sladde det.

han ser ut som en liten unge som har blitt tatt for noe han ikke burde ha gjort og som nå bruker hver eneste muskel i kroppen på å virke tøff. 
Statsadvokaten legger frem det ene patetiske aspekteret av livet hans etter det andre og han sitter der og prøver å smile. jeg synes han virker nervøs og dritetrengt.
Makan til tulling. 
Kronidiot. 

En venninne sa at hun ikke likte at han nå fikk komme på tv. sant nok. Men nå får vi se hvor latterlig ynkelig han er. 
Og han er så ekkel. hjelpes meg.

Senator Malin skrev:
Jeg blir faktisk dårlig. All honnør til Lippestad.. Herregud, for en mann.

Jeg synes Lippestad ser pinlig berørt ut ganske så ofte egentlig, tenk så vannskelig det er for han og gjøre den jobben. Så enig, All honnør til Lippestad!

Rekekreke skrev:

Senator Malin skrev:

Jeg synes Lippestad ser pinlig berørt ut ganske så ofte egentlig, tenk så vannskelig det er for han og gjøre den jobben. Så enig, All honnør til Lippestad!

Tror ikke noen andre kunne ha klart å gjøre en så god jobb, han er fantastisk!

Rekekreke skrev:

Senator Malin skrev:

Jeg syns SYND på advokatene til mannen..

Bouncing buttplug skrev:

Rekekreke skrev:

Senator Malin skrev:

Ja, det gjør jeg og. 
Jeg er så imponert over hvor saklig og profesjonell de klarer og holde seg jeg. Hvor flinke de er!
De forklarer hans sak, hva han tenker og ønsker uten å i det hele tatt støtte eller ikke støtte noe av det han mener eller sier.
Tenk så mye det krever av de og jobbe så tett på denne mannen, høre på alle de absurde tingene han mener og sier.

Hvorfor gråter han, det lurer jeg på... Hva skjer inni det hodet der....

Er lov å håpe at det litt etter litt går opp for han hva han faktisk har gjort.. Han gråt vel fordi han ikke har lykkes i målet/drømmen sin da..? Syke mann! Enig med andre, all honnør til Lippestad. Noen måtte jo ta da den drittjobben...

Nå er det jo sånn at vi er en rettstat, som han er i mot. Da synes jeg VIRKELIG det er på sin plass, at han får en ordentlig rettsak slik som all andre.

rodstilk skrev:

*Snuppo+1+1* skrev:

FrkOtilie skrev:
Vil se og høre minst mulig om den. Syns de skulle sendt han ned til Kongo sånn at han kunne bytta plass med Moland og French.
Blir helt dårlig av hele idioten! Argh!

dette er mine tanker også...

Nå er det jo sånn at vi er en rettstat, som han er i mot. Da synes jeg VIRKELIG det er på sin plass, at han får en ordentlig rettsak slik som all andre.

Veldig enig. Viktig at han får erkjennelsen av at det systemet han ikke anerkjenner fungerer som det skal.

Så nettopp at han gråt mens de viste propagandafilmen. Jeg er sikker på at det er som psykriaterne sier; han synes synd i seg selv og gråter for sin "tapte" sak. Han felte jo ikke en tåre da de leste opp de grusomme ugjerningene.

Rekekreke skrev:
Hvorfor gråter han, det lurer jeg på... Hva skjer inni det hodet der....

Jeg tolket det som at han ble rørt.. Stolt, liksom. 

Bouncing buttplug skrev:

Rekekreke skrev:

Senator Malin skrev:

sign!

Back
Topp