Rettigheter ?

18ogmamma

Blir kjent med forumet
Er det noen her inne som vet hvilke rettigheter man har hos Nav ?
Er 18år, aldrig jobbet og gravid !
Kan jeg få noe der fra i det hele tatt, noen som vet ?

Du får den engangsstønaden på 35 tusen ca og de 970 kr alle får til barna blir 18 hvertfall. Men om det er noe mer spørs vel om du er sammen med barnefar og hvor du bor osv.

Ja, det var det vi også tenkte...
Jeg er jo sammen med barnefaren, men han tjener ikke noe han heller.
Jeg har enda adresse hjem til mine foreldre, men skal jo bo sammen med barnefaren.

Ja, det var det vi også tenkte...
Jeg er jo sammen med barnefaren, men han tjener ikke noe han heller.
Jeg har enda adresse hjem til mine foreldre, men skal jo bo sammen med barnefaren.

Hvis man går på skole/studerer, får man vel greie stipendordninger fra Lånekassen. Tror det er egne fordeler for de med barn.

Prøver for første gang, uten prevensjon siden januar 2013.

Du må nok kontakte NAV og få en time med de.. Ellers ville jeg rådet deg til å få deg jobb nå, så du får permisjonspenger! Evt må minst kjæresten din jobbe og forsørge dere de månedene du er hjemme med babyen. Man må jobbe 6 mnd for å få permisjonspenger tror jeg. :-)

du må jobbe 6/10 av de siste mnd for å få permisjonspenger. Ellers har du krav på engangsstønaden som er på 35000 å noe. 970 i barnetrygd i mnd får du automatisk fra mnd etter at barnet er født. Ellers kan du søke bostøtte fra husbanken (tror jeg det er, men de på nav vet sikkert!:) Om hvilke rettigheter det er for far vet jeg ikke. Utover det tror jeg ikke dere har krav på så mye. Men bestill time på nav så får du helt sikkert mer hjelp der. Lykke til.

Back
Topp