Rettigheter?

RTS

Første møte med forumet
Jeg har vært sykemeldt fra min jobb siden mars i år. I sommer begynte jeg å jobbe meg gradvis oppover igjen mot min vanlige 100% stilling.
Nå har jeg altså blitt gravid og vi venter vårt første barn i april, noe som er veldig koselig. Men det gjør arbeidsforholdet mitt veldig vanskelig igjen, og jeg tror ikke jeg kan fortsette å jobbe serlig lenge.
Hva har jeg krav på?

RTS skrev:
Jeg har vært sykemeldt fra min jobb siden mars i år. I sommer begynte jeg å jobbe meg gradvis oppover igjen mot min vanlige 100% stilling.
Nå har jeg altså blitt gravid og vi venter vårt første barn i april, noe som er veldig koselig. Men det gjør arbeidsforholdet mitt veldig vanskelig igjen, og jeg tror ikke jeg kan fortsette å jobbe serlig lenge.
Hva har jeg krav på?

Du sier det gjør arbeidsforholdet vanskelig - hva mener du med det? Om det er en jobb som kan være til fare for fosteret og arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge kan du søke svangerskapspenger.. Om du må bli sykemeldt igjen må du sjekke med nav hva som er din maksdato for sykepenger, man kan maks være sykemeldt i 52 uker og du er jo allerede delvis sykemeldt og bruker derfor opp denne retten as we speak. Om du ikke var noe sykemeldt før du ble sykemeldt i mars kan du om nødvendig være sykemeldt fram til mars neste år. Og med termin 1.april begynner jo permisjonen 3 uker før altså litt uti mars så i teorien skal det kunne gå akkurat at du er sykemeldt fram til permisjonen begynner.... Ta kontakt med nav så er du sikker på dine rettigheter..

Back
Topp