Rettigheter NAV

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Hei. Var på NAV i dag og skulle undersøke mine rettigheter til penger i sv.skapet. Jeg jobber fast i 75%stilling. Fikk litt defyse svar på hva jeg har rett på og når eventuelt jeg må søke. Noen som veit? :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har du plager i forbindelse med graviditeten kan du bli sykemeldt. Er det en arbeidsplass der de ikke kan tilrettelegge for deg har du krav på svangerskapspenger.

Hva lurte du egentlig på? :P

Jeg jobber på sykehus og må søke permisjon derfra/si fra 3 mnd før jeg skal ut i permisjon. Man får ikke søkt NAV før etter uke 26 da man må ha terminbekreftelse fra jordmor/lege. Jeg jobber 95% og har fastlønn så vil da få utbetalt det samme hver mnd som jeg nå har ut ifra turnusen. Vil gå ut i fra at det gjelder deg å dersom du har fastlønn. Evt vil de regne ut gjennomsnittlig lønn dersom det varierer mye. Ofte sender også sjefen inn lønningslisten til NAV slik at det blir riktig. også kommer det ann på om du skal ha 80 eller 100 % dekning/permisjon.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har du plager i forbindelse med graviditeten kan du bli sykemeldt. Er det en arbeidsplass der de ikke kan tilrettelegge for deg har du krav på svangerskapspenger.

Hva lurte du egentlig på? :P
Haha litt trøtt og surrete i dag, beklager det! Nei i forbindelse meg "lønn" i sv. skapet :-) må jo leve av noe :-D blir vel sv.skapspenger som det så fint heter :-)

Jeg jobber på sykehus og må søke permisjon derfra/si fra 3 mnd før jeg skal ut i permisjon. Man får ikke søkt NAV før etter uke 26 da man må ha terminbekreftelse fra jordmor/lege. Jeg jobber 95% og har fastlønn så vil da få utbetalt det samme hver mnd som jeg nå har ut ifra turnusen. Vil gå ut i fra at det gjelder deg å dersom du har fastlønn. Evt vil de regne ut gjennomsnittlig lønn dersom det varierer mye. Ofte sender også sjefen inn lønningslisten til NAV slik at det blir riktig. også kommer det ann på om du skal ha 80 eller 100 % dekning/permisjon.

Tusen takk for svar. NAV dama virket ikke som hun hadde peil. Dårlig kundeservice :-(
Men tror jeg skjønner det bedre nå :)

Tusen takk for svar. NAV dama virket ikke som hun hadde peil. Dårlig kundeservice :-(
Men tror jeg skjønner det bedre nå :)

Ser at jeg svarte egentlig på i permisjonstiden og ikke i svangerskap. Surrete i dag gitt. Men dersom du ikke kan jobbe din fulle stilling og de ikke kan tilrettelegge så har du krav på svangerskapspenger. Evt få legen til å sykemelde deg. Jeg brukte svangerskapspenger i nesten 6 mnd sist grunnet hyperemesis og ville ikke bruke opp sykemeldingskvoten i tilfelle jeg ble dårlig/syk etter fødsel.

Hvis du ringer NAV på 55553333, så får du snakke med folk som kan det med foreldrepenger og svangerskapspenger. De i skranken er ikke alltid så flinke...

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Hvis du ringer NAV på 55553333, så får du snakke med folk som kan det med foreldrepenger og svangerskapspenger. De i skranken er ikke alltid så flinke...

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Signerer denne. Det er min erfaring og. De som sitter i skranken kunne egentlig tatt seg ei bolle. De kan nesten ingen ting og ofte er de veldig frekke når de svarer. Så enten må en be om å få snakke med en veileder på kontoret som kan det, eller så må en ringe NAV sentralt.

Signerer denne. Det er min erfaring og. De som sitter i skranken kunne egentlig tatt seg ei bolle. De kan nesten ingen ting og ofte er de veldig frekke når de svarer. Så enten må en be om å få snakke med en veileder på kontoret som kan det, eller så må en ringe NAV sentralt.
Den er grei. Enig i det :-/ kjedelig i grunn at det er sånn :)
Takk for hjelp! <3

Den er grei. Enig i det :-/ kjedelig i grunn at det er sånn :)
Takk for hjelp! <3

Veldig kjedlig at det er sånn. Og jeg brukte mange timer på nav før jeg fant ut av det. Kan nesten virke som de koser seg med å gjøre livet surt for andre...

Be om å få snakke med nav forvaltning der har jeg ofte fått svar, el nav foreldrepenger på Facebook: )

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app

Back
Topp