Rett til tidlig ul?

høgt ønska

Forelsket i forumet
I media siste tiden har det vært mange diskusjoner rundt temaet om man skal innføre tilbud om tidlig ul som en del av svangerskapsomsorgen. 

Er det noen som vet hvordan det har gått, og om det ble innført? Og isåfall: fra når vedtaket er gjeldende? Eneste jeg fann ved googling var denne artikkelen:

http://www.tv2.no/nyheter/politisk/flertall-i-regjeringen-for-tidlig-ultralyd-3761472.html

Her står det at det er flertall i regjeringen for tidlig ul. Er det evt flere organ som skal godkjenne det i tillegg?

Hmm, dette lurer jeg også på...

Da jeg var hos legen sist uke sa han:

"Du har kanskje fått med deg diskusjonen om tidlig ul? Men siden det ikke er helt i orden der ennå, anbefaler jeg deg absolut å bestille (privat)".

Ser den artikkelen også er fra april... Så da er det vel ikke helt på plass ennå da... Men aner ikke fra når et slikt tiltak eventuelt blir gjeldende...

Siste jeg hørte om dette ( forrig uke tror jeg), var at de venter til neste år med å ta en avgjørelse rundt dette. Så det er for sent for oss i hvertfall!

Hmm, det var jo dårlig timing :p 

Men kan hende legene gjerne skriver litt lettere ut henvisninger i mellomtiden da?=)
Får ringe å høre =) 

Takk for svar :)

Gi gjerne en oppdatering når du har snakket med de?

will do!

har allerede bestilt time, så skal spør etter åpen henvising =)
Men blir ikke før etter vi kommer hjem fra ferie om ett par uker da..=)

siste jeg hørte var også at de ikke skulle gjøre noe med det nå i år.
Dårlig timing ja, i og med at dette er mitt siste svangerskap :P

Back
Topp