rett til permisjonspenger

mlinn*martinesmamma*

Gift med forumet
Er det noen som vet :

Skal ha barn i slutten av september.
Arbeidstaker, god lønn, 100% stilling. Ble 100% sykemeldt i begynnelsen av mai.

Et hopotetisk spm. som jeg lurer vedlig på. Om jeg mistet jobben nå i juni, ville jeg likevel hatt full rett på permisjonspenger fra NAV ?

Du kan jo ikke miste jobben når man er gravid eller i fødselperm

ja da har du rett på permisjonsstønad, dagpenger gir også rett på foreldrepenger

du kan jo ikke uten grunn miste jobben.
men ja du hat krav på permisjons penger[:D]

Eeehe javel men da skal det ganske mye til trodde da jeg[8|][;)]

ORIGINAL: Hønepønemamma

Du kan jo ikke miste jobben når man er gravid eller i fødselperm

hmmm.. helt sikker?
Jeg har litt problemer på arbeidsplassen. Daglig leder i butikk, med alt ansvar der. Vet jeg gjorde en strålende innsats mens jeg jobbet der, men så ble jeg gravid og møtte en kald rygg fra alle over meg.
Veldig sårende. Plutselig var jeg ikke "god nok" og det ble svært psykisk stressende være på jobb (lang historie). Så ble jeg sykemeldt. Har det bedre nå.

Men får nå stadig mas fra hun som nå "styrer i butikken" , en som igrunnen hører til en annen butikk av samme slag. Hvorfor jeg ikke har vært flink og følgt vanlige rutiner som i de andre butikkene. Hvorfor har jeg gjort så og så?.. Hvor er den og den permen.(som ikke finnes hos meg foreks.).?.. hvorfor er de pengene der og ikke DER og hvorfor ser det så rotete ut der og der... Kjempestressende og sårende, for jeg følte jeg gjorde en strålende jobb mens jeg var sjef i butikken gjennom to år. Jeg hadde mine egne rutiner da jeg aldri fikk en god gjennomføring av hva som skulle gjøres og hvorfor den gangen jeg ble ansatt.

Så nå går jeg og ser for meg at jeg blir sagt opp. Idiotisk sikkert, men sånn går jeg altså og tenker.. selv om jeg mener det ikke er noen grunn.. og så kommer redselen for hva det ville hatt og si for permisjonspengene mine..

Jeg høres kanskje tåpelig ut nå, men dette er et dilemma for meg for øyeblikket. stresser meg.

Takk for svar!

Så dvs. om jeg har jobbet seks av de ti siste mnd. så får jeg likevel full støtte fra NAV når permisjonen tar til?

Foreks. om en skal ha i slutten av september og har jobbet fult desember til og med mai, så har man full rett til permisjonspengene?

ORIGINAL: mlinn *med spire*

Takk for svar!

Så dvs. om jeg har jobbet seks av de ti siste mnd. så får jeg likevel full støtte fra NAV når permisjonen tar til?

Foreks. om en skal ha i slutten av september og har jobbet fult desember til og med mai, så har man full rett til permisjonspengene?

Ja, det skal holde akkurat [;)]

Veldig kjedelig å være i denne situasjonen ja..

VET med meg selv at jeg har gjort en utmerket jobb,alltid vært litt "perfeksjonist" av meg, og nå som dette skjer paralelt med graviditeten føler jeg meg plutselig langt nede..og så kom denne redselen for å miste jobben, selv om jeg vet med meg selv at det er minimale sjanser for akkurat dette. 

Er vel bare deppa og sliten av det hele og det er ikke helt enkelt å stri med når hormonene fra før av er i ubalanse hos meg nå som jeg er gravid [;)]

Ting går seg nok til...
Men viktig for meg å vite at jeg har rett på full permisjonstøtte. Får meg i allefall til å slappe svært mye bedre av. har nå jobbet 6 av de 10 siste mnd. før termin i september så da er sikkert den saken grei da..

ORIGINAL: mlinn *med spire*

Er det noen som vet :

Skal ha barn i slutten av september.
Arbeidstaker, god lønn, 100% stilling. Ble 100% sykemeldt i begynnelsen av mai.

Et hopotetisk spm. som jeg lurer vedlig på. Om jeg mistet jobben nå i juni, ville jeg likevel hatt full rett på permisjonspenger fra NAV ?

det får du[:)] min kontrakt går ut nå i juni[;)]

Back
Topp