Rett på TUL?

Ble henvist av jordmor igår - fikk time tilsendt på Helsenorge i dag!:happy093 Så jeg fikk det i alle fall!

Jordmor sendte henvisning på mandag, fikk innkallelsen i dag. Jeg skal på UL når jeg er 13+2. Fornøyd med det, da får vi sikkert vite kjønn i samme slengen :D

Jordmor sendte henvisning på mandag, fikk innkallelsen i dag. Jeg skal på UL når jeg er 13+2. Fornøyd med det, da får vi sikkert vite kjønn i samme slengen :D

Er det vanlig å se det så tidlig altså? Har lyst å bestille ny privat ul for å se kjønn :p:hilarious:

Er det vanlig å se det så tidlig altså? Har lyst å bestille ny privat ul for å se kjønn :p:hilarious:

Det er teoretisk mulig å se kjønn fra uke 12, men alt er så smått da og jenter og gutter ser ganske like ut på det tidspunktet. Jordmødre vil helst vente til uke 14-15 vanligvis.

Jeg var hos jordmor i dag. Hun fortalte at pga nye regler så har alle krav på tul ikke bare de over 35. Men de over 35, vil da bli prioritert først. Jeg er sikret tidlig ultralyd, grunnet min søster har down syndrom. Jeg fikk henvisning i dag og tlf fra sykehuset også i dag med time når jeg er 13+1. tror ikke jeg klarer å vente såpass lenge da. Så tror jeg må ut med 1300kr privat bare for å sjekke om hjertet slår på lille gull.

Jeg var hos jordmor i dag. Hun fortalte at pga nye regler så har alle krav på tul ikke bare de over 35. Men de over 35, vil da bli prioritert først. Jeg er sikret tidlig ultralyd, grunnet min søster har down syndrom. Jeg fikk henvisning i dag og tlf fra sykehuset også i dag med time når jeg er 13+1. tror ikke jeg klarer å vente såpass lenge da. Så tror jeg må ut med 1300kr privat bare for å sjekke om hjertet slår på lille gull.

åh men så gøy at du får en rundt 13 uker, da slipper du jo å vente til uke 19/20 med kjønn hvis du vil vite det! :D litt spent på om jeg blir henvist eller ikke

åh men så gøy at du får en rundt 13 uker, da slipper du jo å vente til uke 19/20 med kjønn hvis du vil vite det! :D litt spent på om jeg blir henvist eller ikke
Er litt tidlig for å kunne se kjønnet da. Har også vært på ultralyd på samme tid med de barnene jg har fra før og da har de bommet litt:joyful:
Men alltid godt å kunne se et friskt barn.
Krysser fingrene for at du også får ultralyd :signs003

Sniker dra desember. Jeg fikk tul basert på siste blødning, men da jeg ringte for å forhøre meg om å endre timen og det kom frem at jeg basert på ul hos privat, ville være i uke 11 på opprinnelig tidspunkt, mente de det var lurt å skyve på avtalen. Det beste var å ha i uke 12 eller senere, lettere å se ‍♀️

Back
Topp