Rett eller Galt??

Hegepia83

Elsker forumet
Sønnen vår på 5 tester oss hele tiden. Her en dag satt han å hylte som en gris i bilen, å nektet å høre på meg..
Til slutt ble jeg så lei å sa att om han ikke holdt opp, kom jeg til å stanse bilen å snøbaske han[&:][8D]
Da lo han rått å sa det kom jeg ikke til å gjøre, å fortsatte som en gal for å teste meg.
Stoppet bilen å gikk ut, tok en dynge snø å trødde i ansiktet på han.
Ble brått stilt fra han der han satt å han ble meget paff...
Er egentlig lei av alt trasset, og er blitt mer konsekvent, og mener det jeg sier.
Var jeg da en skikkelig dårlig mor? Jeg lo jo litt når jeg gjorde det, var ikke gjort i sinne,men jeg sa att jeg kødder ikke med han, å han skal ikke kødde med meg...
Stykt gjort? Han tier fort still i bilen nå heldigvis da[:D]

Jeg har ikke barn, men vi ble oppdratt på den måten at sa mamma noe, så gjorde hun det også. Tror det er lurt å gå linen helt ut [:)]

jeg ville kanskje gjort det på en på 10-12 år, men ikke med en på fem...
Det finnes andre ting man kan gjøre det med...
Da vil han og tro at det er lov å dynke noen i sneen...

hahahaha.

Syns det var tøft gjort jeg. Da kansje han skjønner at når du sier noe så mener du det.

Tanta mi var i butikken med sønnen sin, han var da 5-6 år. Han trassa og var helt pyton, la seg ned på gulvet og sparka og slo. Tanta mi er litt smågal da så hun gjorde det samme som han. Skal si deg han slutt å trasse i butikken jeg. hehehe

rett. han er gammel nok til å forstå. litt snø i ansikte gjør da vell ikke noe. men ser for meg at de prippne bv frøknene lager en lang diskusjon utav det her.

jeg ville ikke ha trua ungen min med å snøvaske han...

men du burde jo holde det du sier så sånn sett så gjorde du jo rett...[:)]

synes d var helt harmløst jeg. så lenge du ikke gjorde det i sinne :)

ORIGINAL: Kineblomst

Man skal ikke undervurdere barn. En på 5 år skjønner forskjell på rett og galt, selv om mamma gjør sånn er det ikke derme sagt at jeg kan liksom.

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Haha [:D] Rett eller galt vet jeg ikke, men jeg kan ikke annet enn og flire! [8D][:D]

[:D]

ORIGINAL: Gothia

ORIGINAL: Kineblomst

Man skal ikke undervurdere barn. En på 5 år skjønner forskjell på rett og galt, selv om mamma gjør sånn er det ikke derme sagt at jeg kan liksom.

Mulig det ;)

hehehehe. jah hva skal man si... Jeg hadde aldri gjordt det selv på min sønn, for jeg får selv totalt panikk ved vann og snø ufrivelig i ansiktet, men måtte dra litt på fliret ja..[:)]

Jeg syntes ikke det var fint gjort..men det er meg da[:)]

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Haha [:D] Rett eller galt vet jeg ikke, men jeg kan ikke annet enn og flire! [8D][:D]

Hehe, sign[:D]

ORIGINAL: Gothia

hahahaha.

Syns det var tøft gjort jeg. Da kansje han skjønner at når du sier noe så mener du det.

Tanta mi var i butikken med sønnen sin, han var da 5-6 år. Han trassa og var helt pyton, la seg ned på gulvet og sparka og slo. Tanta mi er litt smågal da så hun gjorde det samme som han. Skal si deg han slutt å trasse i butikken jeg. hehehe

Genialt[:D]

vel, du gjorde det på riktig måte, men straffa var kanskje litt ... rar? eller, hard? [8D]

du viser i allefall at du ikke kommer med tomme trusler, slik som min mor var fæl til å gjøre.. jeg kunne oppføre meg som en dritt hele tida, for alt jeg fikk var tomme trusler. hun gjorde aldri noe ut av det.

noe jeg kunne gjort er av samme slag.. bare å sagt at "hvis du ikke slutter nå så setter jeg deg av" og om ungen da hadde fortsatt hadde jeg gjort det, satt han av på ei busslomme, kjørt noen meter så han ikke hadde sett meg, og kommet tilbake (ikke snakk om mer enn et par minutter altså). spurt om han har bestemt seg for å være snill da, og jeg troooor svaret ville vært ja..

dama til svigers gjorde det med sine to sønner når de var små (tror de var 5 og 7 eller 6 og 8).. de holdt kjeft resten av turen.

Jeg ville selvfølgelig IKKE gjort det når ungen var 5 år.. 10 derimot, da kunne jeg gjort det, og selvfølgelig ikke på ei busslomme langt ut i ødemarka (jeg fikk det kanskje til å virke som jeg mente hvor som helst), men i kjente omgivelser, mellom butikken og der vi bor (700 meter).

Ville IKKE gjort det før ungen er såppas stor at han føler seg trygg på å gå hjem om han skulle blir redd for at jeg ikke skulle komme tilbake.
Barn går jo hjem fra skolen også (ofte fra de er 6 år), så så lenge vi ikke er grusomt langt hjemmefra så kunne jeg gjort det, ja.
hvis noen reagerer på det derimot, ja, da får dere værsågod å gjøre det

foresten, om noen skulle reagere på det også.. NEI, jeg ville ikke latt 6 åringen min gå fra skolen og hjem, selv om det er snakk om 300 meter.. Når jeg selv var 6 år var jeg veldig redd for å gå hjem fra skolen.
ofte lata jeg som jeg ble syk på slutten av dagen så foreldrene mine måtte hente meg.

haha sitter her å ler så jeg griner! [:D]
Jeg er ikke kreativ nok til å finne på noe sånt[:-] Men synes igrunn ikke det var noe galt i det du gjorde. Nå skjønner han nok at du mener det du sier[;)]

Men ordet snøbaske synes jeg var helt genialt! *humrer* Her sier vi "base"[8D]

jaja du om det:P jeg hadde ikke gjort det..

MEN bra du gjorde det du sa som en advarsel, men tror ikke jeg ville gitt det som en advarsel :P

Jeg ville gjerne trua med noe annet. Men likevel gjort det jeg sa jeg skulle.

Sier her at hvis ungene IKKE spiser fint får de ikke yoghurt. F.eks. Og gjør de ikke det får de ikke yoghurt! Konsekvent i det meste jeg gjør.

Back
Topp