Resus minus

LilleLisska

Forumet er livet
Noen hær som har det?
Koffer må æ tæste mæ nu. Og ikke lengere ut i svangerskapet. Og koffer tæste dæm det egentli? Vet at det har me visst ungen også e resus minus, da må æ ha ei sprøyta eller nokka sånt.. Huske ikke helt.
Noen som kan forklare litt? [8D][:)][:D]

du testes 2 gonga i slutten før å sjekke at du ikkje danne antistoffa
å om ungen ikkje har resus minus så må du ha sprøyta sånn at du ikkje danne antistoffa som kan støte bort fremtidlige foster

ORIGINAL: snikende ullteppe

å om ungen ikkje har resus minus så må du ha sprøyta sånn at du ikkje danne antistoffa som kan støte bort fremtidlige foster

Aha.. Va nokka sånt æ mente [8D]

Jeg vet ikke hvorfor du skal teste igjen nå for jeg skal ikke teste før uke 35. De tester for å se om kroppen din har begynnt å lage antistoffer, viss den har det så er bebisen resus + og du må ha en sprøyte etter fødselen for å hindre at noe skjer i evt.neste svangerskap. Det har inegenting og si for dette svangerskapet, men i neste har kroppen din allerede produsert antistoffer mot resus + og kan være farlig for neste bebis viss den og er resus +

Sikkert noen som er bedre til å forklare det enn meg.....

trodde d va omvendt om ungen har resus minus må enn ta sprøyte.. min har ikke, jeg har og jeg fikk ikke sprøyte...

jepp, har RH- jeg å, william fikk vanlig blod type og oliver har som jeg[:)]  (mener jeg og huske om ikke omvendt[8|][&:] er lenge siden ....hehe)

ORIGINAL: Annicken

trodde d va omvendt om ungen har resus minus må enn ta sprøyte.. min har ikke, jeg har og jeg fikk ikke sprøyte...

æ e resus minus å har 2 unga m resus minus  å ikkje fått den

men fikk den etter en exu pga di ikkje  veste blodtypen t fosteret

Ideelt sett tas disse to testene i uke 32 og 36 av svangerskapet, for å se om du har dannet antistoffer..

(Ja, jeg er Rh -, har et barn av hver [:)])

er det og og måtte testes tre ganger pga antistoffer og noe greier.
fikk en sprøyte etter fødsel tilfelle eg fikk jente neste gang eller noe greier mener eg og huske.
men eg husker ikke helt ka det var[8D]

er også rh- og jenta er rh-, så slapp sprøyta, men måtte ta den etter fostervannsprøve, for da viste de ikke hvilken blodtype jenta hadde:)

ORIGINAL: Annicken

Hæ? Du er rh-positiv og barnet negativ.. Eller? [:)]

Jeg er Rh-. Ble testet 3 ganger. Gutten er + og jeg måtte få sprøyte[8D]

Back
Topp