Rester etter MA, ny graviditet ?

Hermine84

Glad i forumet
Mailykken 2025
Var på UL i dag fordi jeg enda har pos test etter MA. Var 11+2 ved tablettene, og hadde stoppet ved 8+2. Har hatt kramper siste uken. Ikke blødd siden 2 uker siden ca. Så blødde relativt kort tid.
Ringte gyn for å bare høre hva de tenkte, jo de ville sjekke om jeg hadde noen rester. Fikk komme inn med en gang så det var veldig fint. Men så klarer hun da ikke å se om det er rester eller ny graviditet... For vi hadde sex en gang da for 18 dager siden, men han hadde ikke utløsning inni meg fordi jeg var redd for infeksjoner og jeg hadde jo bare akkkkurat sluttet å blø.
Så det er jo i teorien helt umulig tenker jeg da...
Så nå har de tatt hcg prøver i dag, skal ta nye prøver på torsdag, også ny ultralyd på fredag...
Jeg orker ikke håpe på noe som er urealistisk.. men drømmeren i meg klarer jo ikke la være likevel.. :( Men testen strimmel testen i dag føler jeg burde vært høyere om det var noe,,, ååå jeg blir sprø!!!
Så med 99% sjanse så må jeg jo da ha utskraping siden det ikke er kommet ut restene... så lei av dette.. har jo gått rundt å håpe at mensen kom tilbake snart så jeg kunne få starte på ny prøving.. :(
Noen som tilfeldigvis har blitt gravide igjen så fort? jeg orker egentlig ikke håpe men klarer visst ikke la være likevel... :(

Jeg ble gravid igjen rett etter MA i juni i 2023. Det resulterte dessverre i ny MA... Måtte ha utskrapning begge gangene.

Skjønner godt håpet. Det hadde jeg nok også hatt. Håper med deg ❤️

Min test var helt blank for en uke siden, og vi ligger jo ganske likt i løypen. Jeg var forberedt på at det skulle være rester her og alt skulle bli tull. Men godt at noe kan gå min vei... kroppen var god på å gjennomføre en abort om ikke annet :bag:Er jo veldig bra at du fikk komme så fort til. Hvor sterk er streken på testen liksom?

hadde MA i slutten på april i fjor , ble gravid igjen i juni . Hadde veldig svak skygge en uke etter og blenda test to uker etter .

Så ble det MA igjen i september , samme resultat på hcg og ble gravid i oktober igjen . Men da kjemisk .

Tror ikke selve utløsningen/spermen i seg selv gir noe infeksjons , det er vel sexen eller penetreringen i seg selv . Vi hadde sex etter fem dager første gang . Spotta litt av og til .

Masse lykke til :Heartred

Jeg ble gravid igjen rett etter MA i juni i 2023. Det resulterte dessverre i ny MA... Måtte ha utskrapning begge gangene.
Ja kjenner at OM det hadde vært noe her så hadde bare vært kjempe redd for det skulle være noe galt uansett egentlig :(

Ja kjenner at OM det hadde vært noe her så hadde bare vært kjempe redd for det skulle være noe galt uansett egentlig :(
Jeg ble rådet til å vente en syklus. Gjorde det etter MA nr. 2 og er nå 27 uker på vei med regnbuebabyen vår! Det dies at det er ingenting i veien for å bli gravid igjen med en gang, men i mitt tilfelle kan det se ut som om kroppen trengte en liten pause! :Heartred

Skjønner godt håpet. Det hadde jeg nok også hatt. Håper med deg ❤️

Min test var helt blank for en uke siden, og vi ligger jo ganske likt i løypen. Jeg var forberedt på at det skulle være rester her og alt skulle bli tull. Men godt at noe kan gå min vei... kroppen var god på å gjennomføre en abort om ikke annet :bag:Er jo veldig bra at du fikk komme så fort til. Hvor sterk er streken på testen liksom?
Ja jeg klarte ikke la være å håpe i går, men i dag tidlig var for første gang på lenge strimmel testen svakere enn den har vært i evigheter så da er det ikke noe håp lenger tenker jeg. Den skulle jo da ha steget igjen skulle det vært noe.. sukk… så får nok bare innse det blir utskraping på meg :(

Men var så innmari kjipt for flere av tingene hun sa var typ «jeg ser noe her som er tilsvarende str på samleie for 16 dager siden» og «jeg ser noe som beveger seg, men det kan være pulsen din og»… så ikke så lett å ikke håpe da :(

hadde MA i slutten på april i fjor , ble gravid igjen i juni . Hadde veldig svak skygge en uke etter og blenda test to uker etter .

Så ble det MA igjen i september , samme resultat på hcg og ble gravid i oktober igjen . Men da kjemisk .

Tror ikke selve utløsningen/spermen i seg selv gir noe infeksjons , det er vel sexen eller penetreringen i seg selv . Vi hadde sex etter fem dager første gang . Spotta litt av og til .

Masse lykke til :Heartred
Nei det er vel sikkert nok å ha sex mtp infeksjon.. :/ tenkte bare man ikke trengte å «bade» musevisa i andres kroppsvesker, haha :p

Nei får nok bare forberede meg på en utskraping…. Jeg som hadde gått å håpa på få ny syklus straks :(

Jeg ble rådet til å vente en syklus. Gjorde det etter MA nr. 2 og er nå 27 uker på vei med regnbuebabyen vår! Det dies at det er ingenting i veien for å bli gravid igjen med en gang, men i mitt tilfelle kan det se ut som om kroppen trengte en liten pause! :Heartred
Ja jeg tenker og at jeg tror jeg vil vente en.. la kroppen rydde ferdig først eller noe sånt :/
Veldig veldig glad for å høre at du er så langt ❤️ det er noe ekstra fint med de som har hatt en lang vei ❤️

Nei det er vel sikkert nok å ha sex mtp infeksjon.. :/ tenkte bare man ikke trengte å «bade» musevisa i andres kroppsvesker, haha :p

Nei får nok bare forberede meg på en utskraping…. Jeg som hadde gått å håpa på få ny syklus straks :(
Haha:laughing001 den kroppsvæsa er vel relativt ren siden den ikke har hvert ute . Er nok værre med slim, utflod og væske som jokkes på hver gang pikken går ut og inn av hølet :laughing021og tarmbakterier blir med . Det er jo derfor vi jenter får uvi . :bag:

Tar du EL tester ? Håper syklus er raskt i gang og dere kan Jokke musevisa full igjen hehe

jeg får prøve å fokusere på at det «fine» hun sa på undersøkelsen var at eggstokkene mine så veldig fine ut med mye eggposer, noe som gynekologen (privat) sa han knapt så noe til for 3 uker siden så får være glad for det ❤️

Hun sa dog også at hun så en stor mengde adenomyose da, og ble veldig forundra når jeg sa at jeg verken pleier ha store blødninger eller sterke menssmerter… så håper ikke det lager krøll i systemet :/

Haha:laughing001 den kroppsvæsa er vel relativt ren siden den ikke har hvert ute . Er nok værre med slim, utflod og væske som jokkes på hver gang pikken går ut og inn av hølet :laughing021og tarmbakterier blir med . Det er jo derfor vi jenter får uvi . :bag:

Tar du EL tester ? Håper syklus er raskt i gang og dere kan Jokke musevisa full igjen hehe
Ja det er vel så, haha :p

Ja, men de er bare supersterke og vært det hele veien så gir ingen mening med de. Har prøvd å tempe og, men den er også helt bingo, så er ikke mye info å samle :/ Kontrollfreaken liker IKKE sånt rot…
Ja apropo det så sa hun akkurat det i går «det er litt uryddige forhold» her .. ehh jo takk.. skal jeg søren meg ha det uryddig DER og!

Hvordan går det forresten med deg? ❤️ du er snart 8/9 uker eller hvordan var det blitt? Klarer ikke hele følge trådene her. Håper så ALT for at det blir værende nå ❤️

Høres ut som kroppen ikke er helt i lage igjen ja. Så lenge graviditetstesten er positiv vil eggløsningtestene bli positiv også og tempen kan sprette opp og ned siden hormonene er litt overalt. Gikk gjennom det samme nylig, og venter på EL for å håpe den sitter igjen. Hadde også sex så snart jeg sluttet å blø, var det de anbefalte og jeg klarte IKKE å holde ut lenger. Ved infeksjon så regner jeg med du ville fått feber. Når du fått vite hcg på torsdag så kan du prøve å regne ut når den vil være ute av kroppen din sånn ca. Sånn oss kontrollfreaker imellom :smiley-angelic006. Ifølge mine burde jeg få negativ test om en uke.

Ja jeg klarte ikke la være å håpe i går, men i dag tidlig var for første gang på lenge strimmel testen svakere enn den har vært i evigheter så da er det ikke noe håp lenger tenker jeg. Den skulle jo da ha steget igjen skulle det vært noe.. sukk… så får nok bare innse det blir utskraping på meg :(

Men var så innmari kjipt for flere av tingene hun sa var typ «jeg ser noe her som er tilsvarende str på samleie for 16 dager siden» og «jeg ser noe som beveger seg, men det kan være pulsen din og»… så ikke så lett å ikke håpe da :(
Huff... vondt når håpet blir knust. Men greit å få svar og så få den utskrapningen slik at du kan bli ferdig med det.

Ja det er vel så, haha :p

Ja, men de er bare supersterke og vært det hele veien så gir ingen mening med de. Har prøvd å tempe og, men den er også helt bingo, så er ikke mye info å samle :/ Kontrollfreaken liker IKKE sånt rot…
Ja apropo det så sa hun akkurat det i går «det er litt uryddige forhold» her .. ehh jo takk.. skal jeg søren meg ha det uryddig DER og!
Var du på sykehus? Syns mange av kommentarene fra den som utførte ultralyd virker ganske uproffe! Har du fått epikrise som er tydeligere?

Var du på sykehus? Syns mange av kommentarene fra den som utførte ultralyd virker ganske uproffe! Har du fått epikrise som er tydeligere?
Ja det var på sykehuset :/ Så er litt lei meg for at hun sa ting som gjorde jeg fikk litt opp håpet om ny graviditet allerede, det hadde ikke falt meg inn og visste jo egentlig det var helt umulig.. men når hun sa sånne ting som «her ser jeg noe som beveger seg, det kan være bare pulsen din men mtp størrelsen kan det være en ny graviditet og» så får man jo ett lite håp. Jeg resonerte meg heldigvis frem til det selv at mtp hvor svake testene var nå så hadde de måtte vært sterkere skulle det være som om jeg var 4+6 så klarte holde håpet på minimum men likevel… en lang unødvendig uke pga det :(
Nå får jeg time forhåpentligvis raskt i neste uke… sukk….

Last edited:
Ja det var på sykehuset :/ Så er litt lei meg for at hun sa ting som gjorde jeg fikk litt opp håpet om ny graviditet allerede, det hadde ikke falt meg inn og visste jo egentlig det var helt umulig.. men når hun sa sånne ting som «her ser jeg noe som beveger seg, det kan være bare pulsen din men mtp størrelsen kan det være en ny graviditet og» så får man jo ett lite håp. Jeg resignerte meg heldigvis frem til det selv at mtp hvor svake testene var nå så hadde de måtte vært sterkere skulle det være som om jeg var 4+6 så klarte holde håpet på minimum men likevel… en lang unødvendig uke pga det :(
Nå får jeg time forhåpentligvis raskt i neste uke… sukk….
Glemt svare på epikrise, men nei står ganske likt i journalen på helsenorge, at hun ikke kunne utelukke ny graviditet osv… men det var det da altså ikke. Bare gjenstridige rester … hun i dag sa de nok hadde kommer ut til slutt, men at siden det var gått så lang tid så skulle jeg få utskraping. Så er takknemlig for å slippe prøve enda en runde tabletter og igjen vente..
får håpe det går greit :/

Glemt svare på epikrise, men nei står ganske likt i journalen på helsenorge, at hun ikke kunne utelukke ny graviditet osv… men det var det da altså ikke. Bare gjenstridige rester … hun i dag sa de nok hadde kommer ut til slutt, men at siden det var gått så lang tid så skulle jeg få utskraping. Så er takknemlig for å slippe prøve enda en runde tabletter og igjen vente..
får håpe det går greit :/
Ja, det er noe med å komme tilbake til normal syklus igjen, hvis man skal fortsette å prøve <3 Bra du fikk utskrapning. Det kommer til å gå fint!

Back
Topp