Respons på bursdagsinvitasjon

Helt enig med de andre! Send en påminnelse det er mange som glemmer å svare.

Disse bursdagene er noe dritt. Sist lille frøken hadde bursdag svarte en! Inviterte hele alderstrinnet hennes og under halvparten kom! :( Får vondt i magen på tanken. Det er bedre at du maser enn at nesten ingen kommer.

Helt enig med de andre! Send en påminnelse det er mange som glemmer å svare.

Disse bursdagene er noe dritt. Sist lille frøken hadde bursdag svarte en! Inviterte hele alderstrinnet hennes og under halvparten kom! :( Får vondt i magen på tanken. Det er bedre at du maser enn at nesten ingen kommer.
Jeg hadde et år med vår eldste hvor ingen svarte, hadde bedt folk svare om de ikke kom.
Alle leste fort og missforstod.
Klokken kom, og klokken gikk og ingen kom.
Trist liten gutt

Ringte et vennepar, de stilte med 2 barn på veldig kort varsel, så kom en bil med barn som hadde kjørt seg bort...
Det ble en veldig fin bursdag til slutt, men minne av en liten gutt på verandaen når ingen kom når klokken var slagen gjør meg fremdeles veldig vondt

Jeg hadde et år med vår eldste hvor ingen svarte, hadde bedt folk svare om de ikke kom.
Alle leste fort og missforstod.
Klokken kom, og klokken gikk og ingen kom.
Trist liten gutt

Ringte et vennepar, de stilte med 2 barn på veldig kort varsel, så kom en bil med barn som hadde kjørt seg bort...
Det ble en veldig fin bursdag til slutt, men minne av en liten gutt på verandaen når ingen kom når klokken var slagen gjør meg fremdeles veldig vondt

Får vondt i magen bare av å lese[emoji53]
Godt det kom noen til slutt[emoji173]️

Får vondt i magen bare av å lese[emoji53]
Godt det kom noen til slutt[emoji173]️
Det gjør veldig vondt i mamma hjertet, men han var heldigvis så liten at han ikke husker det nå i dag.
Det ordnet seg, men tilbake til saken, vi har blitt veldig nøye med å be foreldre gi tilbakemelding om de kommer eller ikke etter den opplevelsen

Jeg har satt en svarfrist (før jeg må handle inn mat) og sendt en SMS og purret på svar på de som ikke har sagt noe.

Det er vanlig at de ikke svarer når de kommer, altså bare si i fra om de ikke kommer. Men man kan aldri vite, derfor ønsker jeg svar fra alle.

Jeg hadde tenkt at jeg svarte med en gang jeg hentet invitasjonen.
Purring ja, kanskje tre-fire dager før, avhengig av når invitasjonene ble delt ut. Litt spesielt siden det er lekeland!! Her er det vanlig å dele ut under en uke før bursdag.

Her i bygda virker det som man er veldig flink til å møte opp i bursdager! Det er fint. Vanlige hos oss er å be om tilbakemelding om de ikke kommer.
Jeg fikk helt angst av første barnebursdag, hjelp. Så viste det seg at en annen jente på avdelingen hadde invitert halvparten til seg. Så måtte styre med det i tillegg til å være helt nervevrak fra før:p heldigvis kom de som var invitert til slutt og det ble en fin bursdag:)

Dobbel

Vi har alltid skrevet vi ønsker tilbakemelding uansett. Men likevel fått svar tilbake fra under halvparten. men de som da ikke har gitt beskjed har endt opp med å komme, bortsett fra et barn to ganger. (To ulike barn og to ulike bursdager)

Jeg svarer uansett om det ikke står man skal svare jeg, da vet de hvertfall om barnet kommer.

Her er det som regel også fbside for klassen/avd. Så om invitasjon er levert har vi også gitt beskjed der.
"Bursdagsinvitasjon til jentene i hyllene/i sekken. Fint med beskjed om barnet kan komme eller ikke. Her eller på tlf 12345678"
Spesielt greit for skolebarna som gjerne glemmer den i sekken [emoji14]

Bare som en ide :)

Hvis du har satt en s.u dato og at du ønsker å beskjed både om de kommer eller ikke kommer, ville jeg sendt en hyggelig melding og forhørt meg. Jeg har selv gjort det gjennom årenes løp. Hater å ikke vite :)

Godt at det ble en fin bursdag.

når det kommer invitasjoner svarer jeg nesten alltid innen 1-2 dager og jeg svarer uansett om vi kan eller ikke. Ser det som en selvfølge. Både høflighet og av hensyn til bursdagsbarnet. Får vondt ved tanken på barn som ikke får gjester på dagen sin..

Skriver alltid en s.u dato og ber om beskjed uansett når jeg sender ut. De fleste svarer, alltid noen som ikke gjør det, men med to unntak har de kommet. De to unntakene ringte jeg etter da bursdagen startet og ingen visste noe.

Ville sendt en påminnelse [emoji846]
Ser nå at bursdagen ble fin [emoji2] Så bra [emoji4]

Her er det vanlig at man sier om man kommet (det ser jeg på som en selvfølge) og da bør man svare ganske med en gang. Syns jeg. Er man usikker kan en jo si at man er usikker, men vil gi beskjed når en vet. Jeg hadde sent påminnelse imorgen.

Back
Topp