Respons på bursdagsinvitasjon

Solskinn2018

Flørter med forumet
Vi har bedt inn til bursdagsfeiring til barnet vårt. Vi ba de av samme kjønn og alder i barnehagen- 7 stk. En har svart at ikke kommer og en har svart at kommer. De andre 5 har vi ikke hørt noe fra (skrev i innbydelsen at det hadde vært fint om vi fikk beskjed om de kom eller ikke) Bursdagen er på Søndag på lekeland å jeg kjenner jeg begynner å få litt vondt i magen.. Tenk om det kun er en som kommer. Barnet vil jo garantert bli lei seg da. Når kan man forvente svar? Er det "innafor" å svare dagen før selskapet?
Hva ville dere gjort om dere ikke høre noe fra de andre?
Kjenner ikke alle foreldrene da det også er bedt barn fra en annen avdeling i bhg, men barna kjenner hverandre og de skal alle være på samme avdeling fra nå av ..

Det er noe jeg virkelig gruer meg til når vi skal begynne med barnebursdag. Vet ikke hva jeg hadde gjort egentlig, før jeg eventuelt står i den situasjonen. Hadde nok tatt det opp med foreldrene.

Jeg hadde nok sendt en påminnelse med svar til de som ikke har svart på sms.

Hadde sagt som det er at det er på lekeland og godt å ha en pekepinn på hvem som kommer.

Har du ikke fått en tlfliste til foreldre gjerne? :)

Jeg hadde nok sendt en påminnelse med svar til de som ikke har svart på sms.

Hadde sagt som det er at det er på lekeland og godt å ha en pekepinn på hvem som kommer.

Har du ikke fått en tlfliste til foreldre gjerne? :)

Lurte på å spørre etter tlfliste i bhg imorgen. Når er det evnt Ok å sende en påminnelse?

Her svarer de kun når de ikke kommer seøv om jeg flere ganger har skrevet at jeg vil ha svar uansett

Her svarer de kun når de ikke kommer seøv om jeg flere ganger har skrevet at jeg vil ha svar uansett
Det syntes jeg rett og slett er dårlig gjort.. Jeg syntes det er en selvfølge å si ifra om man kommer eller ikke, uansett hca det bes om.
Ser bare for meg det skrekkscenarioet, hvor bursdagsbarnet står der å venter glad og spent, men kun en dukker opp.:(

Det syntes jeg rett og slett er dårlig gjort.. Jeg syntes det er en selvfølge å si ifra om man kommer eller ikke, uansett hca det bes om.
Ser bare for meg det skrekkscenarioet, hvor bursdagsbarnet står der å venter glad og spent, men kun en dukker opp.:(
Det som er mest vanlig virker det som så da gjør folk det automatisk

Her er det heeelt normalt at man ikke sier i fra at man kommer, har opplevd samme, selv om jeg skrev at man skulle si i fra om man kom. Siden det er en slik bursdag hadde jeg sendt ut påminnelse på sms eller face eller noe, så dere jisste hvor mange det blir og om dere evt bør utsette hvis så godt som ingen kan.

Hadde helt klart sendt en påminnelse i dag. Syns det burde være normal folkeskikk å svare på invitasjonen uansett.

Vi opplevde det flere ganger i bhg.
Vi inviterte da hele hans avdeling (20 barn), der 8 svarte at de kom, 1-2 at de ikke kom og resten svarte ikke og kom ikke.
Siste året i bhg var det 8 som svarte ja, 1 som svarte nei og på dagen kom plutselig 5 som ikke hadde svart. Det syntes jeg ikke noe om, da det ble veldig hektisk med å få mannen til å dekke på 1 ekstra bord uten at ungene så det sånn at ingen skulle føle seg utelatt. Heldigvis hadde vi mer enn nok av pølse og kaker samt godteri. Men jeg hadde forberedt meg på at det kom kun 8!
På våre invitasjoner så skriver vi at vi ønsker svar uansett om de kommer eller ikke.

Send påminnelse i dag! Det er en selvfølge at man gir beskjed om barnet kommer eller ei. Spesielt viktig er det når bursdagen skal feires "ute", altså på lekeland osv. Der må man bestille antall plasser på forhånd og det er gjerne kostbart. I klassen/på skolen min gutt gikk i tidligere var dette håpløst. Fikk beskjed fra omtrent 30-40 %, og man visste aldri om store deler av klassen kom eller ei. Ikke så moro når det plutselig dukker opp 26 stykker og man har fått beskjed fra 10 av dem....... Enda verre er det når enkelte i tillegg tar med seg søsken. Det er stas når det fra før av er 28 barn som er invitert. På hans nåværende skole er det null problem. 90 % svarer alltid (minst). I bhg var det de samme problemene, dessverre. Da sendte jeg ut påminnelse. Fikk alltid noen overraskelser likevel ;).

Hadde sendt påmindelse med en tekst noe ala: Siden bursdagen skal være på et lekeland trenger vi å vite hvor mange som kommer ved tanke på bestillingen.
Fint om dere som ikke har svart om dere kommer eller ikke på invitasjonen svarer snarest.

Hadde helt klart sendt en påminnelse i dag. Syns det burde være normal folkeskikk å svare på invitasjonen uansett.
Helt enig. Jeg har uansett alltid regnet med de som ikke svarer også, fordi noen glemmer seg bort. Hos oss har de alltid kommet og bare beklkaget at de glemte å gi beskjed om at de kom.

Signerer denne. Og det er LOV å sende en påminnelse...folk idag har det for travelt.

Back
Topp