RESPIRASJON HOS BARN

Whatever

Glad i forumet
Guttungen sover nå og den er på 32, er det høyt[8|] han sier han har vondt i magen, men tar seg til lungene[&o] prøver og få legetime, men er ikke lett[:@] 

32 pustedrag i minuttet?

er vel 20 som er "vanlig" for voksne, barn har litt raskere pust siden de har mindre lunger, men vet ikke hva den skal ligge på.

ja er i minuttet, fant ut nå at den skulle ligge på 20-30min under hvile[>:]  han ligger over men vet ikke om det nå er "farlig" over, skal uansett få det sjekket,  han har fått et eksem/stikk i pannen, vet ikke om det kan ha noen innvirkning[&:]

Takker for svar hvertfall--

hvis han er 3-6 år er normal respirasjonsfrekvens 20-30 innpust i minuttet - er den over 30 er det unormalt.. men du må jo sjekke mer enn en gang.. de kan ha korte perioder der de puster raskere, og perioder der de puster litt saktere..

ORIGINAL: Whatever

ja er i minuttet, fant ut nå at den skulle ligge på 20-30min under hvile[>:]  han ligger over men vet ikke om det nå er "farlig" over, skal uansett få det sjekket,  han har fått et eksem/stikk i pannen, vet ikke om det kan ha noen innvirkning[&:]

har mye å si hvordan respirasjonen er også, er den dyp eller overfladisk? ser han anstrengt ut når han puster?

Vanlig respirasjon opp til 5 år er 20-30 per minutt, så han har antageligvis en moderat feber. Må sammelignes med temperatur og allmenntilstand.
Kjenn hvor varm han er.

ORIGINAL: 3xS

32 pustedrag i minuttet?

er vel 20 som er "vanlig" for voksne, barn har litt raskere pust siden de har mindre lunger, men vet ikke hva den skal ligge på.

http://en.wikipedia.org/wiki/Respiratory_rate

ORIGINAL: Kal-El

32 pustedrag i minuttet?

http://en.wikipedia.org/wiki/Respiratory_rate

ja, max 20 på voksne er vanlig. og barn har raskere

Jeg vil tro det er normalt... Når min mellomste hadde rs virus, var jo han oppi over 80 og 90 [&o]

wææ[&:] 80-90[&:] det er jo skummelt høyt[&o]

Han hadde 40 i feber, og veldig nedsatt allmenntilstand, ga han stikkpille, og nå spiser han litt[:)] Har legetime kl 14.20

De ville sjekke han siden han har vært innlagt med pustevansker før uten at dem har funnet grunnen[>:]

Tusen takk for svar dere[:)]

ORIGINAL: Whatever

har mye å si hvordan respirasjonen er også, er den dyp eller overfladisk? ser han anstrengt ut når han puster?

det ser veldig anstrengt ut, og han hoster veldig mye, type tørrhoste[&o]

Back
Topp