Respekterer du andre?

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Helt ærlig. Er du en person som respekterer andre ? Deres valg, syn, handlinger?

Er det menneskelig å dytte andre ned?

Ja, jeg respekterer andre :) alle har ulik historie å se tilbake på som har formet oss til den vi er. Det gjør oss alle unike!

Respekterer andre, så lenge valgene ikke er til skade for dem selv eller andre :) mennesker som dytter ned andre oser av et behov for selvhevdelse, tenker jeg.

Klart jeg gjør. Er generelt veldig opptatt av å ikke dømme andre. Men selvsagt, finnes unntak. Respekterer feks ikke terrorister, barnemordere, pedofile, kvinnehatere etc.

Nei, det kan jeg ikke si, respekterer ikke barnemisshandlere, terrorister, voldtektsmenn osv. Bortsett fra det så respekterer jeg andres valg og meninger så lenge det er innafor loven :D

Respekterer ikke alle nei.

Respekterer så godt jeg kan, men ikke alle mennesker jeg kan forstå, såklart.

Prøver så godt jeg kan, men det er ikke alltid like lett.

Ja jeg gjør det :) legger meg ikke oppi hva andre gjør osv. Så lenge det er forsvarlig og det er ok. Vi er forskjellig og jeg tror at man heller bruker tiden på å lytte osv i stedenfor å dømme, så har vi mye å lære av hverandre :) også er det noe med det å respektere at vi er forskjellig, vi lever forskjellig og mener forskjellig :)

Jeg respekterer andre så lenge det er mennesker som lar seg bli respektert.

Nei, det kan jeg ikke si, respekterer ikke barnemisshandlere, terrorister, voldtektsmenn osv. Bortsett fra det så respekterer jeg andres valg og meninger så lenge det er innafor loven :D

Signerer. Enkelte handlinger, som de nevnt ovenfor, er så forkastelige at jeg ikke klarer å vise en person respekt. Da klarer jeg ikke skille person og sak/handling.

Ja jeg gjør det :) legger meg ikke oppi hva andre gjør osv. Så lenge det er forsvarlig og det er ok. Vi er forskjellig og jeg tror at man heller bruker tiden på å lytte osv i stedenfor å dømme, så har vi mye å lære av hverandre :) også er det noe med det å respektere at vi er forskjellig, vi lever forskjellig og mener forskjellig :)
Enig :)

Respekterer ikke alle, nei. Men det betyr ikke at jeg er respektløs mot noen fordi jeg ikke respekterer dem.

Ja! Men til en viss grad, jeg respekterer valg,meninger,tro osv, så lenge det ikkje skader andre på noe vis, ekstreme ting liksom.

Nei, det kan jeg ikke si, respekterer ikke barnemishandlere, terrorister, voldtektsmenn osv. Bortsett fra det så respekterer jeg andres valg og meninger så lenge det er innafor loven :D
Enig med dette!

Ja så lenge de følger loven. Men utenom å gjøre ulovlige ting, så er vi alle forskjellige med forskjellige utgangspunkt. Men merker at en del har problemer med det og jeg blir til tider kalt naiv pga det. Men har fått en del mot meg.

Jeg tenker mitt og kan være dømmende men holder det for meg selv. Men utad så viser jeg respekt for andres meninger/holdinger osv :) Jeg forventer det tilbake, føler ingen har rett til å kommentere mitt liv uten at jeg ber om det, og da kommenterer jeg heller ikke andres!

Vanskelig spørsmål. Jeg respekterer ikke pedofile, voldtektsforbrytere, mordere, varnemishandlere og dyremishandlere. Slike mennesker unner jeg alt vondt og de fortjener ikke respekt fra noen.

Ellers prøver jeg å tenke at så lenge dolka valg ikke går ut over uskyldiges velferd og sikkerhet går det nok fint. Vi er forskjellige alle sammen, heldigvis :)

Back
Topp