Resept uten legetime..

Corsodyl skal ikke hjelpe mot sopp :eek: tror det bare kommer til å gjøre vondt dessverre.

Corsodyl inneholder klorhexidin som er antibaktrielt så fint ved bakteriell infeksjon i munnen men det svir ofte en del.
Dette står ihvertfall på nettsiden til apotek1 og på flaska.

"Corsodyl inneholder klorheksidin og er et reseptfritt legemiddel. Munnskyllevæsken dreper bakterier og visse typer sopp og virker desinfiserende. Forebygger bakteriebelegg på tennene, tannkjøttbetennelse og andre infeksjoner i munnhulen når mulighetene for å opprettholde god munnhygiene på annen måte er nedsatt eller når spyttsekresjonen er nedsatt."

Har du evnt noen andre tips? :)

Skal til legen til mandag, så om jeg ikke er bedre da så får han se på det.

"Corsodyl inneholder klorheksidin og er et reseptfritt legemiddel. Munnskyllevæsken dreper bakterier og visse typer sopp og virker desinfiserende. Forebygger bakteriebelegg på tennene, tannkjøttbetennelse og andre infeksjoner i munnhulen når mulighetene for å opprettholde god munnhygiene på annen måte er nedsatt eller når spyttsekresjonen er nedsatt."

Og dette står i sml om klorheksidin

" Klorheksidin, kjemisk forbindelse med bakteriedrepende virkning, desinfeksjonsmiddel. Stoffet virker mot grampositive og gramnegative bakterier og sopp"

Da har fe oppdatert siden jeg utdanna meg samt at jeg sjekket opp her i Sverige og der står det ingenting om sopp, vet at ved afte og sår i munnen så svir corsodyl veldig mye og mange orker ikke å bruke corsodyl morgen og kveld pga det, nystatin for eksempel skal ikke gjøre vondt og er mer hensiktsmessig behandling.

Men fortsatt ikke fått resept? :eek:

Da har fe oppdatert siden jeg utdanna meg samt at jeg sjekket opp her i Sverige og der står det ingenting om sopp, vet at ved afte og sår i munnen så svir corsodyl veldig mye og mange orker ikke å bruke corsodyl morgen og kveld pga det, nystatin for eksempel skal ikke gjøre vondt og er mer hensiktsmessig behandling.

Men fortsatt ikke fått resept? :eek:

Ikke merket noe smerter eller sviing heldigvis :)

Får ikke resept.. Fikk mld av legen samme kveld om at sopp var veldig uvanlig i min alder og at jeg burde heller prøve noe munnskyllevann :p og at han ville se på det før jeg evnt får resept. Kunne jo sagt det da jeg ringte inn men...
var litt bedre i går, men får se om det kommer tilbake.
Gadd ikke dra innom legen i går siden jeg har time til mandag

Back
Topp