Resepsjonist, krav til utseende?

Mamman til Toffer

Flørter med forumet
I butikker vet jeg de stiller krav til utseende.Ikke at de sier det høyt da,men en ser jo det på de ansatte. Vil du si at man må være tynn og pen for å jobbe i en resepsjon på et hotell? Eller kan det være håp for ei som er LITT mer rund i kantene?![8D][:D]

Glimt i øyet holder som regel [:)] samme i butikker.

regner med rund i kantene går helt fint. men at man kler seg presentabelt, hår, sminke personlig hygiene osv...

Trenger da ikke være tynn og pen for å jobbe i resepsjonen på et hotell! Jeg har gjort det selv, og jeg har hatt kollegaer i alle former og størrelser.

Eneste kriteriet er at du er velstelt og presentabel. Og da trenger en ikke være en size 0.

Så hvis man møter på intervju pen i klærne, med pen hverdagssminke og nyvasket hår, har man i alle fall førsteinntrykket i boks.

(Hvis man ser ut som et totalt takras vil man jo skremme gjestene, men det er jo ikke å være takras om man har en bmi som ligger litt over det anbefalte)

Man kan jo være pen når man er litt rundt i kantene og da [:)] Har ikke noe med størrelse å gjøre om man får jobb som resepsjonist eller ikke, men utstråling. Det er utstrålingen som gjør folk pene, ikke størrelse [:)]

Eg har jobba i div.butikker i mange år, og det har aldri vært noko tema at eg har vært for rund i kantane.. [8|] Og er ikkje berre "litt" rund heller...
Det som har vært viktig er at klea har vært reine og heile, og at ein ikkje stinka sveittelukt, eller bruka for sterke parfymar..

Og har no vært å overnatta på hotell ol der det har vært folk som har vært runde i resepsjonen.

oki, dette høres bra ut. Kanskje jeg skulle tørre å slenge inn en jobbsøknad da. Jeg er jo ikke super god i engelsk,men jeg kan å snakke det greit ihvertfall vanlig daglig tale. Og jeg føler  ihvertfall at jeg har en hyggelig fremtoning. Verste som skjer er jo at jeg får nei.

ORIGINAL: Mamman til Toffer

oki, dette høres bra ut. Kanskje jeg skulle tørre å slenge inn en jobbsøknad da. Jeg er jo ikke super god i engelsk,men jeg kan å snakke det greit ihvertfall vanlig daglig tale. Og jeg føler  ihvertfall at jeg har en hyggelig fremtoning. Verste som skjer er jo at jeg får nei.

Søk du! Str har ingen betydning, men fremtoning som de andre sier her. Og ikke tenk på engelsken, det kommer utrolig fort når du først begynner å praktisere.

Lykke til!

Back
Topp