Resepfrie legemidler mot kvalme?

Hirka89

Gift med forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Til dere som er/har vært kvalme i svangerskapet. Prøvde dere noe reseptfrie legemidler mot kvalme? I så fall, hvilke? Og fungerte det? :playful: :happy:

Jeg brukte litt postafen. Det er dyrt reseptfritt om du skal bruke det lenge men jeg trengte bare den ene pakke. :)
Veldig trøtt de to første dagene jeg prøvde det, deretter tok det bare vekk kvalmen men gjorde meg ikke ekstra trøtt. Brukte det ikke daglig men det gjorde at jeg fikk drukket og spist bedre de dagene og dermed mindre på dagene uten :)

Sikkert ikke det du vil høre med ritskjeks:p
Det hjalp her i begynnelse av svangerskap med nr 1.

Prøvde postafen gav null effekt for meg, fikk sove litt mere bare men har prøvd litt forskjellig på resept så nå bruker jeg Zofran Ondansetron, det har redusert mine symptomer veldig. Er fortsatt kvalm og spyr en del, men får nå i meg både mat og vann

Postafen her og. Hjelper på oppkast og at jeg får sove igjen når jeg våkner om natta, men er fremdeles kvalm mesteparten av dagen. Hvis du blir trøtt av det, kan det være lurt å ta den om kvelden. Be om resept med en gang om det funker, blir dyrt i lengden. Jeg må også spise litt hver 1,5 time og drikke ganske mye vann. Du kan sjekke svangerskapskvalmeverktøyet i Helseoversikt-appen, der er det litt generelle tips og du kan kartlegge kvalmen din.

Sea-Band hvis det tells :hilarious: Jeg hater piller, og de funket kjempebra! Det blir ikke 100% borte, men hjalp de aller fleste ganger. Så tenkte av erfaring så skulle jeg anbefale det, det gjør apotekere også hvis du vil prøve "drug free" alternativ

Akupressur kan også funke akkurat i det kvalmen slår til.
Det er reseptfritt, men ikke legemiddel.. :P
Verdt å prøve om du akutt trenger dempe kvalme og ikke har annet tilgjengelig i alle fall, for enten funker det; eller så har det null bivirkninger.

US_how-to-do-accupresure-for-morning-sickness_video-still_wide.jpg

Back
Topp