repsils halstabletter

svartekua

Betatt av forumet
har vondt i halsen og driver og knasker i meg resils med solhatt og vit c. men så leste jeg netopp på pakken at det bør avklares med lege før bruk under amming![&:] er det farlig, eller hva? tenkte ikke over at halspastiller skulle være farlig liksom.. noen som vet?

Ja d står d på pakken ja..men så skal du kun ta en i timen og..hvor mangen tar du? ville heller drokket te med honning..å heller kjøpt deg en vekk i morgen [;)]

Strepsils eller hvordan det skrivest skal hverfall ikke brukes av  gravide, er litt usikker på når det gjelder amminga[&:] Men det hadde nok stått på pakken om du ikke kunne tatt dem vil jeg tro [:)]

Det er fordi produsentene bruker samme pakningsvedlegg i alle land, og ikke vil bli saksøkt av noen. Det er standard at det står at gravide ikke skal gjøre noen ting uten å spørre legen.

Hadde melk kommet i medisinpakker ville det stått at det også skulle avklares med legen :P

Forøvrig er det i andre land tilsatt et mildt lokalbedøvende middel slik at man ikke kjenner sårheten i halsen så godt. Jeg hamstrer alltid Strepsils (med en S foran, de kuttet ut det i Norge for å vise forskjellen) når jeg er i utlandet :)

Det er ikke skadelig for gravide overhodet, er bare sånt alle skriver for at ikke en eller annen gal amerikansk dame skal saksøke dem fordi hun glemte katten sin i tørketrommelen den dagen hun tok halstabletter eller noe sånt :P

Back
Topp