Renselsen

squakky

Elsker forumet
Jeg fikk jo litt etter tiden, 1. juni. Så nå er småen blitt litt over 7 uker. Og jeg blør ennå! Begynner å bli mektig lei nå.. Og det har vært utrolig ustabilt. (de første dagene var kraftig blødning, så ble det mildt, den 9. dagen fikk jeg en kraftig eksplosjon og blødde som et helsiken i 10 minutter, swå var det moderat og noen dager med bare bittelitt blod, og i en uke nå har det vært kraftig blødning)
Noen andre som blødde lenge eller fikk en skikkelig kraftig blødning tidlig? Skjønner ingenting jeg. Og skal ikke til legen før neste mandag..

Prøver å spise jern og c-vit, men kjenner blodtapet tar på..
 
jeg hadde en del blødning de første dagene så avtok det mer og mer så ga det seg før jeg fikk en dag med litt bldøning igjen. har ikke blødd på en god stund nå. men tror det er normalt ja :) 
 
Off, syns 7 uker er vanvittig lenge å blø.. Håper bare mensen lar seg vente på etterpå iallefall ;)
 
ja det var lenge, men det har vel ikke vært rent blod? jeg hadde bare sånn brunlig utflod lignende greie de siste ukene, hadde bare rent blod de to første ukene tror jeg.
 
Jordmora på barsel sa at det kunne komme en kraftigere blødning rundt dag 10 når skorpen etter morkakesåret i livmoren løsner, så det var sikkert det som skjedde på din dag 9. At det blør mer igjen etter noen uker har jeg ikke selv opplevd, for meg ble det bare mindre og mindre, varte ca 6 uker.
 
Innimellom har det vært bare utflod med blod, andre ganger rent blod. 
Ja, regnte med at d var den skorpa den 9. dagen. Men jeg har ALDRI sett så mye blod på en plass! Var helt ekstremt.. Også midt i en dåp i kirka av alle plasser :/ 

Synes det er så rart at det er rent blod, og så masse nå.. Men får vel bare se det an til jeg kommer til legen ;) 
 
Høres ut som skorpa løsnet igjen da kanskje? Jeg blødde i 6 uker denne gangen. Men for neon år siden fikk jeg en rift i kjeden og da blødde jeg sinnsykt mye, måtte på do hver 15 minutt og det rant ut (masse blod og geleklumper (beklager detaljene..), endte opp på sykehuset og full narkose og måtte sy. Så hvis det er noe slikt du opplever, altså mye blod som ikke gir seg (ikke slimete, men bare blod rett og slett) ville jeg dratt til legen nuh! eller legevakta, kan hende det er noe som ikke gror der inne og som må fikses på.. Jeg drøyde det så lenge at jeg nesten trengte blodoverføring, men slapp det heldigvis. Eventulet ta en telefon til en kvinneklinikk på ditt nærmeste sykehus?
 
Håper blødningene dine har gitt seg nå. Hvis ikke bør du ikke nøle med å ta kontakt me legevakta hvis de fortsatt er kraftige. Jeg vil ikke skremme deg, men det kan hende du fortsatt har rester av morkaka i livmora di. Jeg fødte min datter 9. mai. Trodde det var helt vanlig å blø lenge etter fødselen... Jeg hadde tre styrtblødninger (siste gang 2 mnd etter fødselen) som var svært kraftige og alle gangene med flere knyttneve store klumper av koagulert blod. Skikkelig ubehagelig! Tre ganger var jeg innom sykehuset(undersøkelser og ul) og fikk to kurer med medisin som skulle trekke sammen livmora. Først etter den siste blødningen, da det kom ut en stor bit med morkakerester, var livmora helt tom. Oppdaterer du når du har vært hos legen? Lykke til!
 
Back
Topp