Renselse

susy123

Betatt av forumet
Har dere opplevd at blødningene var roet seg ganske også plutselig kom det en del?
Er 7 dager etter nå, hadde en slik episode for to dager siden også en igjen nå ..
Det renner ikke hele tiden sånn som det pleide, det var egentlig sånn at jeg vurderte truseinnlegget nesten før nå..
 
Min stoppet opp etter 3 dager, og da var det full stopp. Endte med full undersøkelse som viste væske i livmor og behov for å "åpne" opp igjen. Ny stopp etter 2.5 uker, da holdt det med en "vanlig" GU undersøkelse som også viste væske i livmor. Men da var almenntilstanden også dårlig, så fikk antibiotika i tillegg.
 
Min stoppet opp etter 3 dager, og da var det full stopp. Endte med full undersøkelse som viste væske i livmor og behov for å "åpne" opp igjen. Ny stopp etter 2.5 uker, da holdt det med en "vanlig" GU undersøkelse som også viste væske i livmor. Men da var almenntilstanden også dårlig, så fikk antibiotika i tillegg.
Åj hørtes ikke godt ut da :(
Jeg har hatt vanlig blødning i følge jordmor men ble plutselig så usikker på denne som kom «ute av intet»
 
Åj hørtes ikke godt ut da :(
Jeg har hatt vanlig blødning i følge jordmor men ble plutselig så usikker på denne som kom «ute av intet»

Min jordmor sa at det var vanlig med en liten økning i blødningen igjen etter 7-10 dager, for da er det sårskorpene i livmor som løsner.
 
Blødningen pleier å roe seg for så å tilta når skorpen løsner som nevnt, helt vanlig. Så lenge du ikke får unormale smerter, feber eller det lukter helt feil er det null stress.
 
På sykehuset snakket jordmor om «10-dagersblødningen», så det er nok helt normalt :) her er det 2 uker siden fødsel og noen dager er det lite mens det plutselig tar seg opp neste, så ikke helt ferdig enda..
 
Samme her, 16 dager siden, men kommer fortsatt litt innimellom :p Ganske irriterende at det varierer slik, for da vet jeg liksom ikke helt hvilket bind jeg skal bruke..

Nå hadde jeg en del økning igjen denne uken på grunn av utskrapningen forrige helg da, fikk da også en ny sprøyte med sånn som gjør at livmor skal trekke seg sammen.. (den er nesten helt tilbake til normal nå, de sjekket med ultralyd på mandag)

Hos meg var det jo ganske påfallende at noe var galt da; jeg fikk skikkelig vondt i magen og raskt stigende feber; jeg var såpass rask på sykehuset at CRP hadde ikke rukket å stige enda med en gang jeg kom, den steg i løpet av de første timene jeg var der, men jeg hadde jo utslag på hvite blodlegemer, så de visste jo med en gang at det var en infeksjon :p

Så lenge man ikke blør veldig mye, har smerter eller får store koagler lenge etterpå så er det nok ikke noe å uroe seg for :)
 
17 dager siden fødsel nå, har fortsatt litt blødning, har kommet og gått litt de siste dagene.
Men nå er den forferdelige renselse lukta kommet. Altså ikke den lukta man får når det er snakk om infeksjon (for da er det visst så ille at alle i rommet kjenner lukta av deg når du kommer inn i rommet). Men denne lukta hadde jeg sist også, og den får meg til å føle meg så skitten!
Heldigvis har vi håndholdt dusj på badet, ved siden av do, så kan vaske meg flere ganger daglig uten å må bruke vaskekluter osv...

Sist blødde jeg i 5 uker, kraftig blødning hele veien egentlig, så er spent på når det slutter denne gangen.
 
Dag 13 her og kan nå bruke kun truseinnlegg, så ganske svak blødning nå. Er litt usikker på om skorpa har løsna eller ikke, så forberedt på at det plutselig kan ta seg opp.
 
Back
Topp