Renselse

svizzrulla

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Oktoberbarna 2021♡
usj, gruer meg nesten mer til det enn fødselen! Haha ;) hvordan var det med dere 2. gang i forhold til første?
Jeg blødde ikke så lenge sist. 2-3 uker kanskje. Og deg var nok å bruke vanlige bind. Frykter det blir verre 2. gang man har født?

usj, gruer meg nesten mer til det enn fødselen! Haha ;) hvordan var det med dere 2. gang i forhold til første?
Jeg blødde ikke så lenge sist. 2-3 uker kanskje. Og deg var nok å bruke vanlige bind. Frykter det blir verre 2. gang man har født?
Det var bedre 2. gang! :-)

Ingen rifter noen gang, men etter første fødsel var det vondere å tisse osv. Og mer renselse.
Andre fødsel trodde jeg det kom til å bli verre, så var jo en drøm å gå på toalettet! Hi hi! :-)
Mindre renselse også.

Det eneste som var verre var etterrier.
Det hadde jeg ikke første gang, men fikk noen andre gang. Det er visst enda verre med nummer tre, så gleder meg til det... ;-)

Det var bedre 2. gang! :)

Ingen rifter noen gang, men etter første fødsel var det vondere å tisse osv. Og mer renselse.
Andre fødsel trodde jeg det kom til å bli verre, så var jo en drøm å gå på toalettet! Hi hi! :)
Mindre renselse også.

Det eneste som var verre var etterrier.
Det hadde jeg ikke første gang, men fikk noen andre gang. Det er visst enda verre med nummer tre, så gleder meg til det... ;-)
Hadde ingen etterrier med nr 1 så det kan bli spennende ja. Skal jo være ferdig med denslags når vi har født!!! Haha :p

Sist blødde jeg mengder i det jeg syntes var evigheter. Måtte bruke store bind i flere uker. Kjempefint når jeg allerede hadde mistet et par liter blod under fødselen... Mulig det hadde noe med at jordmor fysisk måtte løsne morkaken etter fødsel - uten hansker på... Håper at det blir litt bedre denne gangen.

gruer jeg meg faktisk ikke til.. tror jeg ble litt herdet etter MA..
etterrier derimot - det høres lite godt ut! gruer jeg meg til noe så må det isåfall være det.. er førstegangs så håper jwg slepper unna :p

Det er det siste jeg tenker på når det gjelder fødsel! Det gjør jo ikke vondt bare er litt ekkelt! ;)

Tenker mer på rifter og etterrier!! :(

gruer jeg meg faktisk ikke til.. tror jeg ble litt herdet etter MA..
etterrier derimot - det høres lite godt ut! gruer jeg meg til noe så må det isåfall være det.. er førstegangs så håper jwg slepper unna :p
Bruker ikke få etterier første gang!

Med nr 1 var renselsen enorm iforhold til nr 2... Det var vondeste å tisse etterpå også med nr 1.
MEN, etteriene var jo helt jævlig med nr 2!!!!

det jeg også har hørt, men leste på en annen tråd at det var en del av 1gangs som fikk.. spesielt de dom hadde vært mye plaget med kynnere, å det har jeg vært :eek:
får vel bare vente å se å håpe på det beste :)

Jeg hadde masse kynnere under første svangerskap som startet tidlig i graviditeten og jeg hadde ikke en eneste etterrie om det er noen trøst :)

Jeg kan ikke huske at renselsen var noe ekkel sist... Men kan være jeg har blokkert det i minnet haha. Jeg blødde ikke så mye heller, som en mens kanskje. Mista masse blod under og rett etter fødsel da. Hadde ingen etterrier, så håper jeg ikke får det nå heller... Får man noe mot det hvis det blir ille??

det jeg også har hørt, men leste på en annen tråd at det var en del av 1gangs som fikk.. spesielt de dom hadde vært mye plaget med kynnere, å det har jeg vært :eek:
får vel bare vente å se å håpe på det beste :)
Jeg hadde mye kynnere med nr 1. Og hadde ikke etterrier.
Jeg liker ikke renselse. Hadde vært greit om man kunne putta i en tampong liksom.
det stinker, føler seg ufresh

Det hadde jeg og hørt, en stor skuffelse da jeg gråt av etterrier ved amming det første døgnet - så jo; man kan få etterrier første gang.
Uff, det hørtes ikke noe godt ut! :-(
Da er det nok noen som får det første gang også da ja. Jeg trodde ikke det var så vanlig, men alt er jo så individuelt når det gjelder svangerskap og fødsel.

Jeg kan ikke huske at renselsen var noe ekkel sist... Men kan være jeg har blokkert det i minnet haha. Jeg blødde ikke så mye heller, som en mens kanskje. Mista masse blod under og rett etter fødsel da. Hadde ingen etterrier, så håper jeg ikke får det nå heller... Får man noe mot det hvis det blir ille??
Man får vanlig smertestillende om det blir veldig vondt.
En jordmor sa til meg at ved tredje fødsel kommer de nærmest løpende til deg med smertestillende, for da er der visst vanlig med sterke etterrier. Men det varierer sikkert det også! Alle er jo ulike.

Gah, jeg gruer meg til renselsen!
HATER å bruke bind.. Iallfall på dagtid..

Men så godt å se at det ikke nødvendigvis trenger å vare så lenge! :D jeg trodde det kom til å vare i 6uker. Men med min flaks så varer det i 8..

Jeg reagerte på hvor lite renselse jeg hadde med nr en. Kjøpte jo de tena lady greiene på apoteket for ventet det skulle komme masse. Hadde fint klart meg med nattbind fra butikken de første dagene. Spent på åssen det blir denne gang. Har hatt noen aborter før første og der blødde jeg myye mer. Og etter rier; kjenner jeg er veldig spent på dette jeg også

Kan ikke huske hverken etterrier eller mye renselse jeg!! Fortrengt? Men med nummer to måtte jeg tilbake på sykehuset etter noen dager for utskrapning - alt som skal ut hadde ikke kommet ut under/etter fødsel..

Kan ikke huske hverken etterrier eller mye renselse jeg!! Fortrengt? Men med nummer to måtte jeg tilbake på sykehuset etter noen dager for utskrapning - alt som skal ut hadde ikke kommet ut under/etter fødsel..
Hvordan fant du/de ut at ikke alt var kommet ut?

Back
Topp