Renselse/Mensen... oppdadert!

suprAnirac

Forumet er livet
På Onsdag så syntes jeg å se slutten på perioden med renselse. Endelig! Kom nesten ingenting i innlegget. Men på Torsdag begynte det å komme litt friskt blod, og dette øker i mengde for hver dag... F***! Er dette mensen???[:@][:'(] *uheldige meg*

Var på 6 ukers kontroll til legen i går... som kunne fortelle meg at det var mensen som allerede hadde kommet ja![:@][:'(][:@][:'(][:@][:'(][:@][:'(]

Typisk min flax!

Ikke godt å si... men hørt at man kan blø litt igjen ca 3o dager etter fødsel. Jeg gjorde det....

Jeg fikk mensen dagen før jeg skulle til kontroll jeg, sju uker etter fødel![:'(]

Jordmor sa til meg at det kunne komme etterblødninger noen dager\uker etter at renselsen var over.
Det var gjerne friskt blod....

Men kan man få mensen når man ammer??

Det sies at så lenge man fullammer så kommer den ikke, men forskjellig fra folk til folk dette virker det som...

I teorien så skal en ikke få tilbake mensen mens en fullammer... Men det hende seg. Jeg fikk tilbake mensen selv om jeg pumpet meg 6 ganger i døgnet også 1 gang på natt, med Othilie. ca etter 4 mnd.

vanskelig å vite hva det er,men håper ikke jeg begynner å blø igjen etter noen dager/uker som gira hadde blitt fortalt.har jo akkuratt blitt ferdig med den dritten[:'(]syns jeg blødde lenge nok jeg.nesten en mnd.[:@]

det er jo begrensa hvor lenge man kan gå uten en runde i [:D]i går spurte mannen min om "karantenen" hans var over...hehe.så skjønn da.[:D]

Hihi.. bra sagt![:D]

Jeg derimot har mista lysta den siste uka... er så utkjørt og sliten at jeg føler aldri jeg orker når vi endelig kan fokusere på det.
Tror sambo blir frustrert, og jeg må si at jeg skulle ønske han hjalp meg mer midt i uka. Men det er jo ikke sjans når han har slik jobb.
Men som hs sa, forholdet må man bare ta igjen etter hvert....[8|]

det er jo slik mange forhold blr så forandre for det blir ikke tid til hverandre.men det ordner seg når småttissene begynner å sove mer  om natten og vi er mer opplakt[;)][:D]

Ja, når og radaren for når pappa rører matfatet mitt stenger mer av....[:D]

[:D]det piffer sikkert opp stemmningen med en melkesprut i øye[:D]

hihi..er det sånn der i gården?[:D][:D]

nei da måtte han klemt hardt gitt for å fått til en sprut her...[:D]...gir kun mme[:)]

man skal visst få en frisk blødning når skorpa/ruren der morkaka har sittet løsner.. så renselsen/blødningen skal bli borte eller nesten borte, og så skal man visst begynne å blø igjen.. alt fra 14 dager etter fødselen og til 1 mnd etter fødselen tror jeg.. har også hørt at man kan begynne å blø litt hvis man er i for mye fysisk aktivitet, og da skal man visst ta det med ro og så skal det gå over..

Jeg hadde nok klart å sprute i gubbens øye hvis vi hadde hatt oss til men jeg blør enda..
(har kart å sprute meg selv i øyet bare ved å løfte litt på brystet når guttorm spiste, så mistet han puppen og vòila)

er lei av å gå med bind[:'(][:'(]
hater det... blæææ...
klamt å ekkelt...
håper det er over snart..

kan man bruke o.b. forresten???[8|][8|]

man kan ikke bruke o.b. pga fare for bakterier som kan gi infeksjon.....utrolig kipt da! er jo ikke noe behagelig å bruke bind[&:]

var det jeg frykta[:@]

I dag skulle jeg til etterkontroll hos legen og hva skjedde...? Jo i går starta jeg å blø....[:'(]
Legen kunne ikke svare på om det var mensen. men det forundrer meg ikke!![>:]
Så jeg må tilbake neste uke. Blir lei av å renne til legen...

dytter

Back
Topp