Rense hull i ørene?

Ryvita

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Novemberlykke 2020
Jenta på 6 fikk hull i ørene i dag. Frisøren sa at man var gått bort ifra at de trenger å renses morgen og kveld, slik man gjorde før. Dette var visst fordi man skulle ta minst mulig på dem for å unngå å tilføre bakterier.

Jeg syns det virker litt rart at man ikke skal rense, noen som har tatt hull nylig og fått samme/annen beskjed?

Jeg har tatt mange piercinger i ørene hos piercingartist. Har da fått beskjed om å rense med sterilt saltvann. Usikker på om det var en eller to ganger om dagen, men i alle fall en :)

Rart, vi fikk beskjed om å rense morgen og kveld med slike sterile renseservietter man får kjøpt der:think005 Men at de er gått bort fra å snurre på øredobbene, man skal rense de og ellers bortsett fra det, la de være i fred.

Som en som har tatt mange piercinger profesjonelt, så skal man ikke ta på dem med mindre du renser dem, og alltid med rene hender. Morgen og kveld ''gjør man fortsatt'', max tre ganger for dagen, for man kan ''overrense'' også, som kan irritere.

Jeg var også en gang i tiden frisørlærling som tok hull i ørene, og altså, man får bare minutters opplæring, blir ikke bedt om å vaske hendene eller pistolen, den blir bare slengt i en skuff når den ikke er i bruk. Skikkelig ekkelt. Og med pistol er et mye større traume, en piercingnål sklir gjennom huden og tar vekk en liten bit så det blir plass til smykke, mens en pistol bare dytter et smykke som ikke er særlig spisst / skarpt gjennom med stor kraft. Er jo ikke rart det gjør vondt og er lettere for å få infeksjon..

Jeg har tatt mange piercinger i ørene hos piercingartist. Har da fått beskjed om å rense med sterilt saltvann. Usikker på om det var en eller to ganger om dagen, men i alle fall en :)
Er det jeg også har fått beskjed om, jeg har tatt 8 piercinger i ørene, i begge niplene og i leppa.

Ooog, dersom de blir betent, er det viktig du ikke tar de ut, da kan man visst kapsle betennelsen, men du må heller fortsette med vaske hender og rense med saltvann. Pass på at hår ikke setter seg fast i øredobber.

Ooog, dersom de blir betent, er det viktig du ikke tar de ut, da kan man visst kapsle betennelsen, men du må heller fortsette med vaske hender og rense med saltvann. Pass på at hår ikke setter seg fast i øredobber.

Stemmer, jeg har klumper med arrvev i øreflippene ennå fra hullene jeg tok som barn med pistol som ble betent. Fikk jo beskjed om å snurre hele tiden (uten å vaske hender), bruke sånn derre rubbing alcohol på dem.. :banghead:

Jeg tok nye hull i ørene i fjor og fikk beskjed om å rense morgen og kveld. Men man skal ikke snurre på dem som vi skulle gjøre i gamledager :p

Fikk du vite hvorfor man ikke skall snurre de?

Det er et sår, å snurre dem blir det samme som å dra av skorpen på et sår, og da gror det jo ikke. Den trenger skorpen for å beskytte mot bakterier, tror det gror utenifra og innover. I tillegg til at jo mer du tar på dem, jo mer risikerer du å få bakterier inn i såret og få infeksjon.

Trodde at de grodde seg fast eller kanskje hang fast visst man ikke snurre de:p

Neida, det er nok med at man beveger på smykket og fjerner skorpen når du renser. Det tar jo flere uker før piercinger gror helt

Hvor lenge skulle du rense? Hvor mange uker?

Minst 2-3 uker 2 ganger daglig, så kan du sikkert trappe ned til 1 gang daglig i kanskje et par uker til. Tar vel 6-8 uker å gro, og det gror utenifra og inn, så selv om det ser grodd ut etter 2-4 uker så er det ikke sikkert det er det. Er også derfor man ikke bør bytte smykke før etter 6-8 uker.
Man bør jo også rense piercinger når de er grodd også, det kan jo fortsatt bygge seg opp med døde hudceller ogsånn, og kan begynne å lukte.

Back
Topp