Renovering og oppussing

Hvorfor foretrekker du tallerkner i skuff fremfor skap? :)
Jeg jobber i tillegg i hjemmetjenesten, så ser alle mulige type boliger (eldgamle hus og nymoderne leiligheter), så får litt tips og ideer bare der :p

Tror dere blir veldig fornøyd med en slik gang, ja! Jeg er oppvokst på gård og vi hadde en egen inngang der klær og slikt fra fjøsstell ble stående, tror det rommet var uvurderlig for foreldrene mine:hilarious:

Takk for gode tips! :happy:

Jeg føler det utnytter plassen mye bedre enn å ha det i skap. En skuff rommer mer plass enn skap, det er lettere å få tak i de - både for store og små. Jeg bare forelsket meg helt i den løsningen da jeg jobbet på storkjøkken og vi hadde det slik :happy:

Ja svigers har også en og den er godt brukt, for å si det slik :p

ja og dører med kode i stedet for nøkkel, er noe vi la litt ekstra penger i. Elsker den løsningen.

Jeg føler det utnytter plassen mye bedre enn å ha det i skap. En skuff rommer mer plass enn skap, det er lettere å få tak i de - både for store og små. Jeg bare forelsket meg helt i den løsningen da jeg jobbet på storkjøkken og vi hadde det slik :happy:

ja og dører med kode i stedet for nøkkel, er noe vi la litt ekstra penger i. Elsker den løsningen.
Ja, kodelås skal vi ha:D

Aha, jeg har ikke egen erfaring med skuff ifht tallerkner, men syns det generelt er mer tungvint å vaske ut av en skuff enn et skap :p

Jeg flytta inn i huset til samboer for mange år siden, men det som irriterer meg nå som vi har unger, er altfor små soverom og ingen boder/oppbevaringsplass. Det hoper seg opp med klær/utstyr og ingen plasser å gjøre av det. Må dyttes inn i klesskap og på vaskerommet som ikke er så stort. Heldigvis skal vi bygge på huset, men det er litt fram i tid.

Ellers synes jeg huset er litt dustete inndelt, men det er et gammelt hus som samboer har pusset opp, så han kan ikke noe for det. Vi ser fram til at barna får større soverom og TV-stue som er litt unna oss. Ikke så mye da, men nå er alle tre soverommene vegg i vegg, så litt bedre blir det. Også kan de ha lekene sine på egen stue, så slipper vi rotet på stua vår.

Uteplassen er et eget kapittel, men det skal fikses nå i sommer! :)

Ja, kodelås skal vi ha:D

Aha, jeg har ikke egen erfaring med skuff ifht tallerkner, men syns det generelt er mer tungvint å vaske ut av en skuff enn et skap :p

Jeg må bare si meg helt enig. Skuffer er genialt. Da rekker man alt, og ingen ting blir gjemt bak noe annet i et skap som gjerne er høyt oppe. Vi har både tallerken og glass i skuffer, og kommer til å fortsette med det så lenge vi har valget. :) Vi bruker matte nedi skuffene, så er bare til å ta ut å vaske, også ta lett over med en klut nedi skuffen hvis det skulle være behov for det. :)

Jeg må bare si meg helt enig. Skuffer er genialt. Da rekker man alt, og ingen ting blir gjemt bak noe annet i et skap som gjerne er høyt oppe. Vi har både tallerken og glass i skuffer, og kommer til å fortsette med det så lenge vi har valget. :) Vi bruker matte nedi skuffene, så er bare til å ta ut å vaske, også ta lett over med en klut nedi skuffen hvis det skulle være behov for det. :)
Aha, så lurt:happy: med ungene i hus som skulle ha hentet tallerkener så hadde det nok blitt behov:hilarious:

Vi har pusset opp rekkehus tidligere, og enebolig de siste årene. Og det er veldig lite vi angrer på her i huset egentlig, er heller noen løsninger vi er veldig glade for:

-Ikke vår fortjeneste, men er veldig fornøyd med planløsningen. Vi har tre relativt store soverom på samme plan som stue og kjøkken, og ser at det både gjør det lett å innrede gode barnerom og at det gjør det trygt for små barn å holde på litt for seg selv på rommet. Bakdelen er en knøttliten entre da, den kunne gjerne vært tre ganger så stor og er vanskelig å få gjort noe med her.

-Veldig fornøyd med ekstra bred koketopp og vask på kjøkkenet

- Vi valgte overskap selv om jeg synes det er veldig lekkert uten, og er veeeldig glad for skapplassen

- Vi brukte en del tid på å planlegge plassering av tv etc slik at vi har en løsning for skjult opplegg av alle kabler

- vi la en stikkontakt inn i garderobeskapet på hovedplanet og har en sånn oppladbar støvsuger der bare to meter fra spisebordet. Helt genialt for smuler, rusk og rask

-hovedbadet er fortsatt originalt fra 80-tallet og skikkelig stygt. Men vi har dobbeltdusj og det er superpraktisk mtp barn (og når to voksne skal fikse seg samtidig)

I rekkehuset gjorde vi nok flere ting vi angret litt på. Først og fremst kjente jeg at vi endret for mye stil underveis etterhvert som vi tok rom for rom, og det ble etterhvert lite helhet der. Nå holder vi oss mer til konseptet vi har valgt for farger etc.

Høres sikkert litt råflott ut, men angrer på at vi fjernet det ene badet. Var opprinnelig 3 bad i huset vårt. Vi har nå 2...ene med dusj og dobbeltvasker. Andre større bad med badekar. Kunne noen ganger tenkt det 3 badet faktisk. Ellers evig takknemlig for vaskerom og eget tørkerom. For skal sies jeg er sløv med å legge klær på plass så den døren er låst oftest haha. Bomba!!

Back
Topp