Rengjøring

Oi! Jeg er ikke det i det hele tatt jeg[emoji85] kanskje det kommer? Har fortsatt over 6 uler igjen til termin. Jeg stresser ikke noe med vask mer enn normalt[emoji848] men nå begynte jeg jo nesten å stresse litt for at jeg ikke stresser[emoji86]

Vær glad du ikke stresser med det[emoji1360][emoji4]er nok graviditeten som gjør at jeg stresser sånn med det![emoji23]
Godt å høre at folk ikke stresser med det! Da kan jeg stresse ned kanskje[emoji23][emoji85]

Jeg har ikke planer om noen rundvask. Støvsuger(og innimellom vasker med mopp) og tørker støv til vanlig og vasker bad, men tenker at babyen har godt av å leve i normale boforhold det bare styrker immunforsvaret. Har vasket alle klær og tekstiler han skal bruke, men kommer ikke til å vaske alle tingene han skal være i nærheten av. Dro over stellekommoden med klut før jeg la nedi klær fordi den er kjøpt brukt, men ellers tar jeg livet med ro. Orker ikke noe styr uansett. Eneste er jeg skal pusse opp en tripp trapp stol da.

Det er godt å høre [emoji4]
Er jo ikke godt å skåne dem for all slags heller! Og jeg stresser mindre når jeg skjønner at andre også gjør det[emoji4][emoji1360]

Er jeg unormal som er fornøyd med å ha rydda huset? Har ikke vaska ned noe av huset. Kun vanlig vask blir gjort her...
Har vaska bilstolen som har stått på lager i 2år. Og krabbeteppet trenger en vask pga hundehår.
Ellers ble klær vaska for uker siden og ligger klar i skuffer.
Skjønner ikke hvordan dere klarer å drive rundvask nå på slutten!!!

Er vel heller jeg som er unormal[emoji23][emoji85]syns d er bra at det er flere som sier at de ikke stresse med det! Da innser jeg også at det kanskje ikke er nødvendig med den hysteriske vaskinga[emoji23]

Her har jeg et helt nybygd hus som må vaskes ned før innflytting, og et hus som må vaskes til visning og utflytting [emoji30] Skal bli passe lei etter hvert. Det positive er jo at jeg har et helt nytt og helt rent hus når baby kommer, men akkurat nå føles det uoverkommelig [emoji14]

Uff...misunner deg ikke den! Du får kalle folk inn på dugnad! Høres jo ekstremt ut! Men gøy med nytt hus da[emoji4]

Det er godt å høre [emoji4]
Er jo ikke godt å skåne dem for all slags heller! Og jeg stresser mindre når jeg skjønner at andre også gjør det[emoji4][emoji1360]

Nei jeg er litt der at de bør utsettes for litt jeg da. Altså det er ikke sånn at jeg går ukevis uten å gjøre reint litt, men jeg har ikke behov for å vaske hele tiden, men støvsuge og tørkestøv. Vasker badet selvsagt. Og bår lillegutt kommer og blir litt større og begynner å krype og putte småting i munnen er jeg kanskje litt ekstra påpasselig med å støvsuge litt oftere, men jeg er ikke redd for støv og bakterier.

Jeg har ikke planer om noen rundvask. Støvsuger(og innimellom vasker med mopp) og tørker støv til vanlig og vasker bad, men tenker at babyen har godt av å leve i normale boforhold det bare styrker immunforsvaret. Har vasket alle klær og tekstiler han skal bruke, men kommer ikke til å vaske alle tingene han skal være i nærheten av. Dro over stellekommoden med klut før jeg la nedi klær fordi den er kjøpt brukt, men ellers tar jeg livet med ro. Orker ikke noe styr uansett. Eneste er jeg skal pusse opp en tripp trapp stol da.

Her blir det heller ingen rundvask, vi støvsuger jevnlig og tørker over flater og vasker bad. Helt normalt renhold:happy: Blir ikke noe ekstra før baby kommer. Har generelt et ganske avslappa forhold til det meste, hadde det sist og, og tenker at en normalt frisk baby har godt av litt bakterier, tenker det styrker immunforsvaret, men vet jo ikke om det stemmer såklart.

Er jeg unormal som er fornøyd med å ha rydda huset? Har ikke vaska ned noe av huset. Kun vanlig vask blir gjort her...
Har vaska bilstolen som har stått på lager i 2år. Og krabbeteppet trenger en vask pga hundehår.
Ellers ble klær vaska for uker siden og ligger klar i skuffer.
Skjønner ikke hvordan dere klarer å drive rundvask nå på slutten!!!

Da er vi unormal i lag, hehe. Nei, nedvasking av hus, frykt for bakterier og hjelpsomme storesøsken-hender.... det er det siste jeg bekymrer meg for[emoji23] robotstøvsugeren går og tar det verste. Kjøkken, under spisebord og bad blir vasket etter behov.
Jeg prioriterer ungene utfor magen, hvile og mer hvile[emoji1305]

Last edited:
Så flink du er som vasker ned!
Skjønner ikke hvordan jeg skal orke det!
Er svett etter en vanlig husvask jeg[emoji23][emoji29]
Må prøve å Evt vaske badet litt ekstra ! Og så tror jeg at generelt renhold blir greia!
Er umulig å ha det strøkent med en snart 2 år gammel gutt i hus[emoji23]

Jeg har gått inn i sånn "nesting"tilstand og er begynt med redebyggingen :p
Nå er vi kanskje over gjennomsnittlig opptatt av å ha det ryddig og rent rundt oss, så er vel derfor jeg gidder [emoji23]

2åringen her har eget lekeområde i stua, der ser det jævli ut. Men han er flink til å ikke dra ut alle greiene sine i hele huset heldigvis [emoji4]

Da er vi unormal i lag, hehe. Nei, nedvasking av hus, frykt for bakterier og hjelpsomme storesøsken-hender.... det er det siste jeg bekymrer meg for[emoji23] robotstøvsugeren går og tar det verste. Kjøkken, under spisebord og bad blir vasket etter behov.
Jeg prioriterer ungene utfor magen, hvile og mer hvile[emoji1305]

Bra![emoji1360][emoji1360]
Er nok gravide hysteri for min del! For det kom så pang på meg at nå må alt vaskes[emoji85]

Haha jeg har fått det slik at jeg ELSKER lukten av klor. Så har blanda ei flaske med klor å vann, som jeg sprayer i dusj, do og på vasken HVERTFALL et par ganger i uka [emoji23] lukter helt nydelig

Haha, høres mye bedre ut enn favorittlukten min for tiden. Jeg liker lukten av råte/fuktige plasser. Spesielt Stortinget t-banestasjon. Har alltid hatet den lukta, men nå elsker jeg den. Jeg elsker også lukten av tøymykner da, føler jeg stikker nesen borti alt som kan luktes på for tiden :hilarious:

Haha jeg har fått det slik at jeg ELSKER lukten av klor. Så har blanda ei flaske med klor å vann, som jeg sprayer i dusj, do og på vasken HVERTFALL et par ganger i uka [emoji23] lukter helt nydelig

Frarådes store mengder klor under graviditet.

5da3df2db10dcc69afbfb24ff5b2b25c.png

Haha, høres mye bedre ut enn favorittlukten min for tiden. Jeg liker lukten av råte/fuktige plasser. Spesielt Stortinget t-banestasjon. Har alltid hatet den lukta, men nå elsker jeg den. Jeg elsker også lukten av tøymykner da, føler jeg stikker nesen borti alt som kan luktes på for tiden :hilarious:
Haha råte faktisk! Ja det er rart hva man skal finne "nytelser" i [emoji21][emoji23]

Frarådes store mengder klor under graviditet.

5da3df2db10dcc69afbfb24ff5b2b25c.png
Hehe ja er fullt klar over det.. men nå er det heldigvis ikke snakk om store mengder [emoji4][emoji4] sikkert værre om jeg tar meg en tur på svømmehallen. 5-15 spruter for å vaske dassen et par ganger i uka kan vell ikke regnes som store mengder [emoji15] liker lukten av at det lukter rent (og da klor) på badet. Sitter ikke med nesa nedi en flaske med konsentret klor [emoji21][emoji23]

Bra![emoji1360][emoji1360]
Er nok gravide hysteri for min del! For det kom så pang på meg at nå må alt vaskes[emoji85]

Er nok nestingen som har kicket inn ja[emoji5] men jeg tenker som så, klart man skal ha det rent. Normalt rent. Støv, litt daglige bakterier og slikt skader ikke babyen. Den skal jo faktisk vokse opp og utvikle et eget immunforsvar[emoji4] jeg har en barnehageunge og en skolegutt. Bakterier vil tilkomme, selv om vi har gode rutiner på å alltid vaske hendene når vi kommer hjem. Støv, skit og rot vil bli en del av hverdagen med barn. Sånn er det bare. Senk skuldrene og bruk heller tiden frem til fødsel på å kose deg og hvile[emoji173]️

Er nok nestingen som har kicket inn ja[emoji5] men jeg tenker som så, klart man skal ha det rent. Normalt rent. Støv, litt daglige bakterier og slikt skader ikke babyen. Den skal jo faktisk vokse opp og utvikle et eget immunforsvar[emoji4] jeg har en barnehageunge og en skolegutt. Bakterier vil tilkomme, selv om vi har gode rutiner på å alltid vaske hendene når vi kommer hjem. Støv, skit og rot vil bli en del av hverdagen med barn. Sånn er det bare. Senk skuldrene og bruk heller tiden frem til fødsel på å kose deg og hvile[emoji173]️

Du har så rett [emoji173]️

Back
Topp