Rengjøring

Merker at det er siste del av sv skapet.
Føler for å skure og skrubbe alt [emoji23]
Og jeg er såpass "gal" at jeg er livredd for å legge klæra til nestemann klart i stelle kommoden eller re klar senga ! I tilfelle storebror roter oppi det eller hiver rundt på klærne! Da er de jo skitne og må vaskes igjen !
Husker jeg var veldig sånn med førstemann at eg vasket meg på hendene konstant siden de er så små og skjøre !
Men samtidig så tenker jeg nå at når du har en fra før så kan man ikke tenke slik! Eldstemann kommer jo hjem fra Bhg med sine basselusker Evt og roter på med sitt ! Men må jo selvfølgelig passe på at han er ren og pen også !

Tenker jeg bør vaske en del av lekene til baby , da både baby leker og større leker ligger ilag i kassen! Men vil tro at storebror garantert vil leke litt med det når baby skal det!

Hva tenker dere ?

Jeg er ikke så streng på det, men har enda ikke redd senga av samme grunn som deg:p Jeg har også ei på snart 2, og vet at baby kommer til å bli utsatt for både det ene og det andre som hun tar med seg fra barnehagen. Jeg skal snart finne fram babylekene og vaske de, men de kommer til å være i en egen kasse selv om jeg vet helt sikkert at storesøster kommer til å leke med de også. Ellers tenker jeg normal hygiene og renhold får holde.

kjenner på litt det samme som deg, men jeg skulle gjerne ha rundvaska badet (med klor...), rundvaska kjøkken og rom.. men sliter med dårlig form, så må innfinne meg i å bare slappe av om dagene :b

Har vaska opp alle klær, tenker å legge dei i kommoden over helga - då er det mindre enn 2 vk til ks. Tenker at storebror på 2 takler det - han bruker ikkje å kaste rundt på sine egne klær heller [emoji4] Her blir det vanlig vask rundt om kring, storebror tar som du seier med seg alt mulig rart frå bhg.

Jeg er ikke så streng på det, men har enda ikke redd senga av samme grunn som deg:p Jeg har også ei på snart 2, og vet at baby kommer til å bli utsatt for både det ene og det andre som hun tar med seg fra barnehagen. Jeg skal snart finne fram babylekene og vaske de, men de kommer til å være i en egen kasse selv om jeg vet helt sikkert at storesøster kommer til å leke med de også. Ellers tenker jeg normal hygiene og renhold får holde.

Ja! Så bra :) kan ikke være helt steilt heller!

Har vaska opp alle klær, tenker å legge dei i kommoden over helga - då er det mindre enn 2 vk til ks. Tenker at storebror på 2 takler det - han bruker ikkje å kaste rundt på sine egne klær heller [emoji4] Her blir det vanlig vask rundt om kring, storebror tar som du seier med seg alt mulig rart frå bhg.

Så bra! [emoji4]er vel graviditets hormoner og nedtellinga som stresser meg litt opp [emoji4]og man kan jo ikke ha det helt sterilt heller!

kjenner på litt det samme som deg, men jeg skulle gjerne ha rundvaska badet (med klor...), rundvaska kjøkken og rom.. men sliter med dårlig form, så må innfinne meg i å bare slappe av om dagene :b

Ja! Skjønner den! Samtidig kan man ikke ha det helt sterilt heller! Tenke at det blir uansett annerledes når du har en fra før!
Når man bare har en baby så er det litt annerledes! Ting må jo selvfølgelig være rent, men på et el annet pkt er det vel umulig å ha det helt rent !

Og merker selv at jeg er sliten , og alt er tungt til å orke å vaske sånn!
Bhg på sønnen vår fra i mrg av, så da får jeg forberede det jeg orker og kan, men kjenner jeg også må sove litt mens han er i Bhg! Spare litt krefter til fødsel og dagene generelt ! [emoji4]

Ja! Skjønner den! Samtidig kan man ikke ha det helt sterilt heller! Tenke at det blir uansett annerledes når du har en fra før!
Når man bare har en baby så er det litt annerledes! Ting må jo selvfølgelig være rent, men på et el annet pkt er det vel umulig å ha det helt rent !

Og merker selv at jeg er sliten , og alt er tungt til å orke å vaske sånn!
Bhg på sønnen vår fra i mrg av, så da får jeg forberede det jeg orker og kan, men kjenner jeg også må sove litt mens han er i Bhg! Spare litt krefter til fødsel og dagene generelt ! [emoji4]

Vet ikke helt hvorfor jeg plutselig skal ha det så bakterie rent, men husker det var slikt sist og.. :p
Er ikke akkurat det som må ha det kjempe rent og bakteriefritt, så er vel bare noe som kødder med hodet :p

Hadde en STOR plan om å gjøre MYE når jenta begynte på bhg, etter 9 uker hjemme..
Skulle vaske hus, rydde ute, trene litt hest, dra på barsel besøk.. Har nesten ikke orka noe av det, kroppen har rett og slett blitt ekstremt sliten og tung, sånn helt over natta.. :confused:
satser på at det kommer seg, bare jeg får slappa av noen dager :p
Gla jeg vaska klær og alt av utstyr (stått lagret i mange år) som måtte vaskes for 14 dager siden :p

Her lever vi som normalt nå og når baby kommer. Kommer selvsagt til å dra over henda på storebror hvis han er møkkete før han skal ned å pelle på broren sin, men utover det er vi jo normalt renslige folk med litt hybelkaniner i krokene rundt fredags etfan :p

Men jeg driver å vasker ned huset nå, så jeg slipper det senere og da kan bedrive vanlig husvask istedet :) Kjøkkenet ble skrubba ned i helga og igår klora jeg ned bad og toalett. Det er liksom de rommene som er værst. Alt annet taes litt nå og da :p

Her lever vi som normalt nå og når baby kommer. Kommer selvsagt til å dra over henda på storebror hvis han er møkkete før han skal ned å pelle på broren sin, men utover det er vi jo normalt renslige folk med litt hybelkaniner i krokene rundt fredags etfan :p

Men jeg driver å vasker ned huset nå, så jeg slipper det senere og da kan bedrive vanlig husvask istedet :) Kjøkkenet ble skrubba ned i helga og igår klora jeg ned bad og toalett. Det er liksom de rommene som er værst. Alt annet taes litt nå og da :p

Så flink du er som vasker ned!
Skjønner ikke hvordan jeg skal orke det!
Er svett etter en vanlig husvask jeg[emoji23][emoji29]
Må prøve å Evt vaske badet litt ekstra ! Og så tror jeg at generelt renhold blir greia!
Er umulig å ha det strøkent med en snart 2 år gammel gutt i hus[emoji23]

Vet ikke helt hvorfor jeg plutselig skal ha det så bakterie rent, men husker det var slikt sist og.. :p
Er ikke akkurat det som må ha det kjempe rent og bakteriefritt, så er vel bare noe som kødder med hodet :p

Hadde en STOR plan om å gjøre MYE når jenta begynte på bhg, etter 9 uker hjemme..
Skulle vaske hus, rydde ute, trene litt hest, dra på barsel besøk.. Har nesten ikke orka noe av det, kroppen har rett og slett blitt ekstremt sliten og tung, sånn helt over natta.. :confused:
satser på at det kommer seg, bare jeg får slappa av noen dager :p
Gla jeg vaska klær og alt av utstyr (stått lagret i mange år) som måtte vaskes for 14 dager siden :p

Jeg driver nå å vasker alle klær som sagt ! Blir hels stressa av det! Føler jeg må skrubbe hender og pakke inn plagga i en pose i kommoden for å holde det rent til baby er her [emoji85][emoji85]

Er ikke alle leker som kan maskinvaskes! Men hva bruker du når du vasker leker for hånd Evt ?

Jeg driver nå å vasker alle klær som sagt ! Blir hels stressa av det! Føler jeg må skrubbe hender og pakke inn plagga i en pose i kommoden for å holde det rent til baby er her [emoji85][emoji85]

Er ikke alle leker som kan maskinvaskes! Men hva bruker du når du vasker leker for hånd Evt ?

Vasker ikke leker og klærne tåler ligge i skuffene. Gjøt jo det ellers liksom. Vadker heller ikke ned huset eller vasket hendene før jeg bretter klær. Ungen kommer jt rett ved rompa liksom. Ikke bades de asap heller.

Tar alt heeelt chill. Vi er jo normalt renslige folk

Vasker ikke leker og klærne tåler ligge i skuffene. Gjøt jo det ellers liksom. Vadker heller ikke ned huset eller vasket hendene før jeg bretter klær. Ungen kommer jt rett ved rompa liksom. Ikke bades de asap heller.

Tar alt heeelt chill. Vi er jo normalt renslige folk

Ja!!
Blir nok litt "skrullete" av graviditeten ! Iallefall jeg! For alt du sier er jo sånn det er....
Glemmer liksom litt logisk tenkning og sunn fornuft [emoji85]

De som ikke kan vaskes, blir ikke vaska [emoji23]
Er ikke helt kronisk på vaske greia [emoji87]

Kunne og ha tenkt meg å fått "vaska" ned huset, men må kjenne på kroppen, og den sier totalt NEI for øyeblikket [emoji28]

Oi! Jeg er ikke det i det hele tatt jeg[emoji85] kanskje det kommer? Har fortsatt over 6 uler igjen til termin. Jeg stresser ikke noe med vask mer enn normalt[emoji848] men nå begynte jeg jo nesten å stresse litt for at jeg ikke stresser[emoji86]

Er jeg unormal som er fornøyd med å ha rydda huset? Har ikke vaska ned noe av huset. Kun vanlig vask blir gjort her...
Har vaska bilstolen som har stått på lager i 2år. Og krabbeteppet trenger en vask pga hundehår.
Ellers ble klær vaska for uker siden og ligger klar i skuffer.
Skjønner ikke hvordan dere klarer å drive rundvask nå på slutten!!!

Her har jeg et helt nybygd hus som må vaskes ned før innflytting, og et hus som må vaskes til visning og utflytting [emoji30] Skal bli passe lei etter hvert. Det positive er jo at jeg har et helt nytt og helt rent hus når baby kommer, men akkurat nå føles det uoverkommelig [emoji14]

Er jeg unormal som er fornøyd med å ha rydda huset? Har ikke vaska ned noe av huset. Kun vanlig vask blir gjort her...
Har vaska bilstolen som har stått på lager i 2år. Og krabbeteppet trenger en vask pga hundehår.
Ellers ble klær vaska for uker siden og ligger klar i skuffer.
Skjønner ikke hvordan dere klarer å drive rundvask nå på slutten!!!

Jeg har ikke planer om noen rundvask. Støvsuger(og innimellom vasker med mopp) og tørker støv til vanlig og vasker bad, men tenker at babyen har godt av å leve i normale boforhold det bare styrker immunforsvaret. Har vasket alle klær og tekstiler han skal bruke, men kommer ikke til å vaske alle tingene han skal være i nærheten av. Dro over stellekommoden med klut før jeg la nedi klær fordi den er kjøpt brukt, men ellers tar jeg livet med ro. Orker ikke noe styr uansett. Eneste er jeg skal pusse opp en tripp trapp stol da.

Oi! Jeg er ikke det i det hele tatt jeg[emoji85] kanskje det kommer? Har fortsatt over 6 uler igjen til termin. Jeg stresser ikke noe med vask mer enn normalt[emoji848] men nå begynte jeg jo nesten å stresse litt for at jeg ikke stresser[emoji86]
Stressa ikke jeg heller da.. men kjenner at det begynner å bli greit å få ting i orden snart, da det er 3uker til termin :p

Det jeg "stresser" mest med å få vaska er badet, for det er ett mareritt og vaske.. (flis med svære fuger..)

Back
Topp