Remicade spm!

mormarion

Gift med forumet
jeg startet Remicade behandling for mb Crohn i desember. Har fått to ganger(skulle vært 3, men syk ene ganger)
Har hatt vanvittig mye hodeverk og migrene etter oppstart, samt UVI 2 ganger.

Idag våknet jeg med 40,2 i feber, og verk i hele kroppen. Har fått influensavaksinen for dette året, så det kan ikke være det.
Burde jeg da tatt kontakt med remicadesykepleierene? Eller legen?
Jeg venter som regel lenge og ser ting ann, men kom på at jeg reagerte veldig på imurel når jeg økte dosen kraftig, og ble tilslutt innlagt. Så lurer på om dette er noe ala det samme siden forrige dose remicade var større enn første.

Ingen? ingen her som går på remicade?

dytter denne opp igjen i håp om svar[:)]

Du kan få infulensa selv om du vaksinerer deg. Det er ikke alltid de treffer riktig på vaksinen og type infulensa som går.

Fant dette når jeg brukte min venn google.. [:)]
Men ville uansett ringt remicade spl jeg.. Better safe then sorry..

Noen aktuelle bivirkninger
De hyppigste bivirkningene er virusinfeksjoner (for eksempel forkjølelse og herpes), feber, hodepine og svimmelhet. Dessuten sees hos noen tendens til ustøhet, rødming, kvalme, diaré, magesmerter, utslett, kløe, økt svetting, tørr hud, tretthet og brystsmerter.

Det ser ikke ut til å være særlig økt risiko for de vanligste bakterieinfeksjoner hos pasienter som får Remicade. Man må likevel være spesielt oppmerksom på at enkelte kan utvikle alvorlige infeksjoner som for eksempel lungebetennelse, blodforgiftninger, byller (absesser) og helvetesild.

Man skal undersøkes for tuberkulose før man starter opp med Remicade. Dette gjøres ved tuberkulintest og røntgen av lungene.

Hva må jeg passe på?
Det er viktig å straks si ifra til sykehuspersonalet hvis man merker noe form for ubehag under infusjonen. Man må være oppmerksom på eventuelle allergiske reaksjoner dersom man starter opp igjen med Remicade etter 2-4 års pause.

Gi beskjed til lege hvis infeksjonstendensen øker etter oppstart med Remicade.

Pasienter som tidligere har hatt tuberkulose eller har vært smittet av denne sykdommen, må informere legen om dette. Skulle man utvikle symptomer på tuberkulose (for eksempel vedvarende hoste, vekttap, mild feber, nattesvette) må lege informeres. Det er også viktig at man merker seg mulige bivirkninger under behandlingen og at legen informeres.

Ved mild hjertesvikt og ved multippel sklerose må man være spesielt oppmerksom på eventuell forverring sykdommen.

Man skal ikke vaksineres med levende vaksiner så lenge en står på Remicade.

TNF-alfa er involvert i utvikling av fosteret. Remicade skal derfor ikke brukes under graviditet. Fruktbare kvinner bør bruke sikker prevensjon i minst 6 måneder etter siste behandling.

Siden medikamentet også passerer over til morkaken og fjernes sent fra kroppen, er det mulig at et nyfødt barns immunsystem kan påvirkes av en ammende mor som behandles med Remicade. Ammende skal derfor ikke få Remicade.

takk skal du ha[:)]

Alle bivirkninger og alt det vet jeg fra før av, men syns det er greit å vite hvordan andre har reagert på den og hva de gjorde. Etter å ha ventet på den i 5 år har jeg ikke lyst til å slutte pga mange infeksjoner[:)]

Nei, jeg ser den.. Håper den har god effekt på deg og at du får mindre symptomer [:)]

Back
Topp