Religion

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Jeg er ikke religiøs av meg og har heller aldri vert det. Heller ikke min mann, men han sier han hadde en periode hvor han trodde.

Jeg er kunn døpt, ble døpt da jeg var 2 år ilag med min halvbror da fans fars familie ville det, det var aldri viktig for mamma. Er ikke konfirmert, dette valgte jeg selv.
Min mann er døpt og konfirmert i samme kirke, Metodistkirken. Så vi giftet oss det, for jeg har ingenting imot kirken son.

Det jeg lurer på er, vi skal ikke oppdra barnet som kommer kristelig, da mener jeg at vi har det ikke for vane å lese fra bibelen, eller be før maten og slikt, bare lære dem mer forskjell på rett og galt og slikt. "Det vanlige"
Men etter bryllupet så har jeg blitt glad i Metodistkirken, mannen vil jo at barna skal gå i speiderne, så det blir jo i kirken, barna vil også bli døpt der. Men jeg lurer også på å la de gå søndagsskole der.

Men kan det bli litt utfordrende for barna å lære om Gud og religion der, men ikke hjemme? Vi kommer jo ikke til å si at religion bare er tull, bare at de selv skal få velge og vite om det...

Jeg gikk jo selv på søndagsskole og kan ikke huske jeg var forvirret av den grunn, har bare gode minner. Og Metodistkirken er, etter mitt intrykk, ikke så firkantet som mange kan være. Vi kunne lett møtt opp i en gudstjeneste og alle der ville vite at vi ikke var troende, men går for barnas skyld, uten at de ville syns noe negativt om dette, de ville ønsket oss velkomne :-)

Hva tror dere? Erfaring selv?

Mine foreldre har aldri gitt meg inntrykk heime av at dei trur på Gud, men eg gjekk på søndagsskulen, og trur ikkje eg tenkte over at me ikkje snakka om kristendom heime:) Einaste eg hugsar er at storebror min holdt på å bli gal av alle dei kristne sangane eg sang på heile tiden;)

Mine foreldre har aldri gitt meg inntrykk heime av at dei trur på Gud, men eg gjekk på søndagsskulen, og trur ikkje eg tenkte over at me ikkje snakka om kristendom heime:) Einaste eg hugsar er at storebror min holdt på å bli gal av alle dei kristne sangane eg sang på heile tiden;)

Hahaha, ja, husker mange av de enda :-)

Har ikke hatt noe forhold til religion hjemme.
Men på barneskolen var jo kristendom den religionen det ble fokusert mst på, og jeg valgtre frivillig å begynne i koret i kirken, sammen med flere klassevenninner. Har ikke vært noe forvirret av den grunn :)

Jeg syns du skal sende barna dine på søndagsskole. En flott måte å lære om religion og ikke minst menneskelige verdier. Søndagsskole er jo mer enn religion.

Tror ikke barna dine blir forvirret, men sikkert nysgjerrige. Hvis ikke dere snakker om religion hjemme, vil sikkert barna bringe det på bane.

Syns det høres veldig fint ut for barna jeg :)
Er ikke vokst opp i et religiøst selv, men mamma syns det var viktig at vi fikk med oss barnetroen vår. Den fikk vi blant annet gjennom søndagsskolen.

Syns også d høres veldig fint ut for barna. Vi snakka aldri om religion hjemme, vet fremdeles ikke om foreldrene mine tror på Gud.

Er ikke noe forvirrende for d :)

Jeg hadde det på samme måte når jeg var liten, og har aldri vært forvirret av den grunn. Men jeg ba selv om å få gå i speideren, kor og lignende.
Er fortsatt ikke kristen den dag i dag.

Så lenge du vil prate om reglion om barna bringer det på bane, så hvorfor ikke? Vil barna prate om reglion så kommer det opp uansett om dere sender på søndagsskolen;)

Vi er heller ikke religiøse, men to av barna våre går i barnekor i kirken og er med på søndagsskole innimellom.. det går veldig bra.

Kjør på!

Back
Topp