Reker...

Smiley80

Forumet er livet
Unngår dere å spise dette når dere ammer??? Har så lyst på en rekeaften [8D] 

Hvis det ikke er noen skalldyrs-allergikere i familien så kan det vel ikke skade? Eller?

Jordbær og reker er noe som ikke er lurt å spise. Det kan føre til at babyen får allergi eller allergik reaksjon. Jeg holde meg unna det jeg, for å være sikker

Jeg også holder meg unna disse tingene bare for å være sikker. Barnet trenger ikke nødvendigvis reagere på disse tingene, men jeg gambler ikke... Allergier er noe dritt!!! Men neste sommer!!!!!!!! Ohhhh skal godte meg med reker og jordbær[8D]

Min mening er at man ikke kan holde seg unna alt... Jeg kommer derfor trolig til å prøve reker og jordbær i sommer. (må vel høre med mamma og sånt først da..hehe.. For å være på den sikre siden..)[:D]

ORIGINAL: Catrine2

Min mening er at man ikke kan holde seg unna alt... Jeg kommer derfor trolig til å prøve reker og jordbær i sommer. (må vel høre med mamma og sånt først da..hehe.. For å være på den sikre siden..)[:D]

Ja det er klart man må leve litt[;)] men jeg hadde skalldyr-allergi da jeg var liten, og det var ikke noe gøy! Krabbe var det beste jeg visste, så fikk jeg ikke spise det.
Å holde seg unna jordbær leste jeg om en plass, at bare var en myte... Men husk moderate mengder, siden frukt og bær er ekstremt luftfremkallende! (bare et lite tips)

Jordbær får jeg vondt i magen av selv så det skal jeg holde meg unna tror jeg... Selv om det frister aldri så mye [:D] Får se hva det blir med rekerne da... Litt skeptisk... [8|]

Reker har jeg aldri likt, så jeg holder meg unna - men jordbær prøver jeg litt forsiktig, og om hun ikke reagerer så er jeg ikke redd for å spise mer jordbær[;)]

Usj.. liker ikke reker, så det er ikke noe problem!! [8D]

Tåler selv ikkje jordbær, får utslett av de, men smakte ett par stykker her om dagen, og da fikk lillejenta vondt i magen sin stakkars.. Blir nok ikkje meir jordbær her i gården på ei stund.

med første man spiste jeg reker og jordbær uten noe alergisk reaksjon, så bare prøv deg frem . spis litt og hvis det går så vet du det, men ikke overdriv[;)]

Er det kun ferske jordbær man skal holde seg unna ??? Hva med jordbær syltetøy ,jordbær yoghurt osv ???
Reker er det ingen sak å holde seg unna [8D]

Alt med måte sier jeg bare [:)] Jeg har spist begge deler, og det ser ut til at det har gått bra...men det er jo ikke noe poeng i å spise i hauger [:)]

Jordbær vet jeg ikke om jeg klarer holde meg unna [8|]
tenkte å prøve å små mengder for å se hvordan snuppa reagerer .. og hvis hun ikke reagerer, er det bare å spise [;)]

jeg har spist haselnøtter noen dager og det har Mina reagert på, stakkars jente[:)]

ORIGINAL: maiblomst

ORIGINAL: Catrine2

Ja det er klart man må leve litt[;)] men jeg hadde skalldyr-allergi da jeg var liten, og det var ikke noe gøy! Krabbe var det beste jeg visste, så fikk jeg ikke spise det.
Å holde seg unna jordbær leste jeg om en plass, at bare var en myte... Men husk moderate mengder, siden frukt og bær er ekstremt luftfremkallende! (bare et lite tips)

Snakket med HS om dette og hun sa at man måtte prøve seg forsiktig fram.
Jeg kommer ihvertfall til å prøve litt jordbær i sommer, men ikke i store mengder. (Selv om jeg elsker jordbær[8D])

Back
Topp