Reker???

Hurlumhei

Forelsket i forumet
Har akkurat vært å kjøpt ferske reker på brygga som vi skal ha til kvelds. Men ble plutselig usikker på om jeg kan spise det??? Har google og finner ingenting om det. Noen som vet? Rekene er fanget og kokt for et par timer siden, så de er blodferske :D

Vi hadde reker for et par uker siden. Jeg var også usikker på om gravide kunne spise det, men alle jeg forhørte meg med forsikret meg om at det var helt trygt!
Spis og kos deg! :D

Da spiser jeg! Ååå, som jeg gleder meg :D Ikke like gøy å se de andre drikke hvitvin til da, men jeg får ihvertfall reker! Jippi!:)

Ikke noe problem, kos deg

Spis og kos deg! Jeg har spist kilosvis med reker denne sommeren, både ferske og opptinte frosne.

Hentet ut denne lista over fisk og sjømat gravide bør unngå fra Matportalen:

• Rakfisk (bakterier).
  • Selkjøtt (fremmedstoffer).
  • Blåkveite over tre kilo (fremmedstoffer).
  • Ferskvannsfisk av typen: All gjedde, abbor over 25 cm, ørret over en kilo, røye over en kilo (fremmedstoffer).
  • Eksotisk fisk som: Hai, sverdfisk, skater og fersk tunfisk. Tunfisk på boks er helt trygt (fremmedstoffer).
  • Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel Svolværpostei og Lofotpostei (fremmedstoffer).
  • Brunmat i krabbe og hummer, fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell (fremmedstoffer).

Back
Topp