Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg spiste akkurat en skive med reker i lake. Kjøpt i går. Så sier de jeg er sammen med på hytta at det burde jeg ikke gjort... Trodde det bare var etter med tanke på amming? Har jeg gjort noe dumt?
(Uansett så er det ikke noe man kan gjøre for å ta tilbake det man har gjort. Hvis man er så uheldig å spise spekepølse foreksempel så er det viktigste at man husker å ikke gjøre det igjen[;)])
"hjemme reker" er nok helt trygt, men ville nok tenkt meg om to ganger om de hadde ligget på et koldt bord..
De vi har hjemme vet vi jo har ligget i kjøleskapet og når vi åpnet[:)]
Har ikke sett noe sted at reker er farlig. Har spist det flere ganger og ikke hatt noen problemer. Men jeg finner heller ikke noe sted at man ikke kan spise det når man ammer... Er det bare en myte? Eller har det med allergier å gjøre?
Har heller aldri hørt at man ikke kan spise reker når man ammer(eller er gravid)..spiste både reker og krabbe sist jeg ammet, men ikke så mye om gangen..
Matvarer gravide ikke skal spise:
Skalldyr:
· Krabbeinnmat fra skallet
· Fordøyelseskjerteleni kamskjell
· Nyren i o-skjell
Hvorfor? Miljøgifter. Reker og det hvite i krabbeklørne kan trygt spises.