Reisevei til jobb

• Trådstarter Trådstarter Lykkeliten2019
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkeliten2019

Guest
Hva hadde dere gjort vis dere hadde samme reisevei som meg hver dag. Har jo liksom ikke lyst å sykemelde meg.
Men vet liksom hvor lenge jeg vil holde ut. og hva gjør jeg vis jeg blir dårlig på veien eller på jobb. jobber i tilegg i en veldig stor barnehage med mange barn på hver avd.

Min dag:
Jeg står opp 05.40,06.00 eller 07.00

Siden går jeg 30 min eller sykler 20 min til toget

Siden tar jeg toget 40 min

Føre buss i 10 min

også gå de siste 10 min opp til jobben

Siden er det motsatt reiserute hjem. Å da er jeg hjemme 16.50,17.50 eller 18.50. I tilegg står
man ofte på toget på vei hjem 2-3 stopp (10-30 min)

Vanskelig å si, det blir jo feil å sykemelde seg pga. reiseveien synes jeg. Er man dårlig så er det jo en annen sak.
Du har ikke mulighet til å kjøre bil da? Evt snakke med arbeidsgiver om tilrettelagt arbeidstid i en periode?

Hva med å jobbe redusert?

har ikke lappen nei. og haddde ikke fristet å stått i kø heler.
Ja, det er jo en ide. Får jobbe og se hvordan formen er til jeg skal til legen og jordmor i midten av august. Sikkert litt tungt å begynne igjen etter 8 uker men..

Jeg pendlet ca en time til jobb sist. Da ble jeg i starten og slutten delvis sykemeldt og jobbet kortere dager. Vi organiserte oss sånn at mannen min kjørte meg til stasjonen så jeg slapp å gå det som er 20 min med rolig gange, jeg går det vanligvis på 12-15 min når jeg styrter av gårde. Noen ganger kjørte jeg ned selv og han hentet bilen der senere. Men det var stress når jeg måtte stå 30 min på toget i blant. Da var jeg rimelig ødelagt når jeg kom fram. Fikk bruke en benk på kontoret som jeg kunne legge meg på og ta en pust i bakken når jeg trengte.
Jeg måtte bytte fra tog til t-bane og ta den i ca 10 min. Heldigvis ikke så langt å gå når jeg kom fram.

Jeg jobbet altså kortere dager, og min jobb var så fleksibel at jeg kunne avgjøre på dagsformen om jeg skulle dra tidlig eller ikke.

Lykke til! Håper du finner en god løsning!

har ikke lappen nei. og haddde ikke fristet å stått i kø heler.
Ja, det er jo en ide. Får jobbe og se hvordan formen er til jeg skal til legen og jordmor i midten av august. Sikkert litt tungt å begynne igjen etter 8 uker men..
jeg skal gå ned i stillingsprosent å det er for at jeg skal klare å holde ut lengst mulig

Sent from my iPad using BV Forum

jeg skal gå ned i stillingsprosent å det er for at jeg skal klare å holde ut lengst mulig

Sent from my iPad using BV Forum
Men da mister du vel inntekt? Da er det lurere å være litt delvis sykemeldt. Så kan du jo evt gå ned i prosenter når du har fått barn hvis du ser behovet da... Ville jeg gjort ihvertfall..

I barnehagen jeg jobber har jeg fått beskjed om at dersom jeg ikke klarer å jobbe 100 prosent så skal vi ha møte med en jordmor som er ansatt for de ansatte i kommunen, slik at jeg kan få svangerskapspenger de dagene jeg da evt ikke jobber.
Har du spurt om det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Men da mister du vel inntekt? Da er det lurere å være litt delvis sykemeldt. Så kan du jo evt gå ned i prosenter når du har fått barn hvis du ser behovet da... Ville jeg gjort ihvertfall..
Var det jeg egentlig mente :)

Får snakke med skjefen på mandag. føler meg i super for tiden. Men føler jeg meg dårlig
igjen. så blir det nok ned i prosent. selv om det blir mindre lønn. har jo 2400,- i mnd kort å men..

Kjære deg, du skal jo ikke gå ned i stillingsprosent! Det vil på påvirke lønn, permisjonspenger osv! Ikke la arbgiver lure deg til det.

Stå i jobb så lenge du greier, og så får du høre med legen om sykemld etter det.

Du er frisk og fin nå, så da er det vel ikke noe problem.

Får snakke med skjefen på mandag. føler meg i super for tiden. Men føler jeg meg dårlig
igjen. så blir det nok ned i prosent. selv om det blir mindre lønn. har jo 2400,- i mnd kort å men..
Du må ikke gå ned i prosent! Klarer du ikke å jobbe fult når du er gravid skal du enten ja sykemelding eller svangerskapspenger.

Back
Topp