Reisevaksine

carinasverden

Forumet er livet
Vi skal til Thailand i vinter med lillejenta vår. Vi trenger virkelig litt sommer og ferie etter at bf jobbet hele sommer.

Andrea har fulgt vaksinasjonsprogrammet og mangler vel derfor kun Hepatitt A vaksina, vi foreldrene skal fylle på alle vaksinene våre og ta Hepatitt A.

Hepatitt A smitter jo igjennom "skittent" vann og mat som har vært i kontakt med skittent vann el. Vi følger reiseregelen: Stek det, kok det, skrell det eller glem det."
Til vesla har vi med mat på glass herfra og flaskevann fra norge så vi vet at det er trygt om hun skulle trenge noe av det, men jeg tenkte å fullamme på turen fordi det er greiest på ferie.

Men om jeg skulle få Hepatitt A, smitter det da igjennom morsmelka? Om jeg er vaksinert mot Hepatitt A kan jeg da bære smitten og gi til vesla igjennom morsmelka?

(Ja, jeg skal spørre på vaksinasjonskontoret også, men vil gjerne ha svar før om det er noen som vet)[:)]

her drar vi til thailand på tirsdag,og mini er snart 15 mnd,han har fått 2 doser av hep a vaksinen sin.

det jeg er usikker på er om den rett og slett ikke vil funke før barnet er over 12 mnd? det må du undersøke,funker den,ville jeg tatt den. ser ikek for meg at det vil komme noen effekt til barnet gj morsmelka.

ORIGINAL: ohBaby!

her drar vi til thailand på tirsdag,og mini er snart 15 mnd,han har fått 2 doser av hep a vaksinen sin.

det jeg er usikker på er om den rett og slett ikke vil funke før barnet er over 12 mnd? det må du undersøke,funker den,ville jeg tatt den. ser ikek for meg at det vil komme noen effekt til barnet gj morsmelka.

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen om at de ikke setter hepatittvaksiner på barn under 12 mnd.

ja,var det jeg mente legen sa her også. men var usikker på hvor mange mnd barnet måtte være,men mulig det er over 12 da

ORIGINAL: vinter09

ORIGINAL: ohBaby!

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen om at de ikke setter hepatittvaksiner på barn under 12 mnd.

var det jeg fikk beskjed om også. I værste fall så tar vi med mme så kan jeg pumpe meg i de to ukene[8D] Da er jeg ihvertfall sikker. Får høre med legen også, der bør de vel vite. Hs var litt vag i svaret nemlig[8D]

Halla,

Eg er faktisk i Thailand no med jento mi på 4 mnd. [:)] Faren hennas er Thai.
Jento mi måtte ta Hepatit-B og BCG sprøyten, har også tatt trippel vaksina to gonger.
Kor i Thailand skal dere?
Gled dere, heilt herligt her!

Nahaniel tok første hep vaksina si på 6 ukers kontroll han..

ORIGINAL: MalinDalin

Nahaniel tok første hep vaksina si på 6 ukers kontroll han..

Jento mi fekk Hepatit-B og BCG då ho var 3 veker.. Grunna faren er ifrå Thailand.

Nathaniel fill bcg da ham var 4 dager og første hep b på 6 ukers kontroll fordi far er turk

ORIGINAL: MalinDalin

Nathaniel fill bcg da ham var 4 dager og første hep b på 6 ukers kontroll fordi far er turk

ja,det blir litt anderledes,for tror ikke det samme reglene gjelder for "norske" nordmenn om du skjønner. mini fikk 2 dosen av hepatittvaksina på hs sammen med mmr,fordi de hadde dem der for barn av fremmedspråklige som enten kom til landet,eller fødtes her. er ikke helt sikker på reglene.

for mener bestemt at legen sa at det ikke var vits for min sønn ta den før han var 12mnd. men det kan nok fastlege el hs svare på for deg som lurer. :)

Back
Topp