Reisetrille... Hvilken..?

MissMarge

Betatt av forumet
Har tenkt å kjøpe en reisetrille, mest fordi at det kan festes bilsete til den. Tenker det er greit om jeg skal en kjapp tur inn på butikken, istede for å flytte en sovende baby over i annen vogn...Har kikket litt på 4ME Fusion + og Zero2Four Breeze.. Disse to vognen er vel i utgangspunktet ganske like. Noen har har erfaring med en av de...? Gidder ikke legge så mye penger i en sånn vogn....

Slenger med linker til de:
4ME Fusion + :

Zero2Four Breeze:

En sjapp tur på butikken så setter du bare sete i handlevognen, evt bilsete rett i babysete på handlevognen om du trenger plass til mye mat ;)

Men de fleste butikker har jo barnestol vogner, vi satt hele bilsete oppi der noen ganger :) Var værtfall plass i de butikkene vi har vært i både i barnesete og nedi vognen :) Spørs jo hvor mye du handler da :P hehe.. Mer kav å ha vogn og handlevogn/korg med i matbutikken værtfall :) Har sånn polett på nøkkelknippe eg nå, så eg får en vogn når eg er å handler ;)

Ville valgt vogn etter andre kriterier enn handling :) Kan vognene snus mot den som kjører? Siden det ikke er anbefalt å ha babyen vendt utover de første mnd/året? Lett å klappe sammen? plass i bagasjerommet? Vekten på vognen? :)

Dette er ikke en vogn som jeg kommer til å bruke som trillevogn (har ei Simo-vogn til å gjøre den jobben) men som en ekstravogn ved SMÅ ærender. Tar ikke storhandelen med ei reisetrille da, såpass våken er jeg :) Reisetrillen kan uansett ikke brukes med vanlig sittedel før barnet er minst 6 mnd. Vekten på ei sånn vogn er ca 6 kg, om du har lest på linkene, og har ihvertfall plass i et bagasjerom, om man så kjører en liten polo. Men det er ikke det som er problemet vårt.. :)

Men spørsmålet mitt var egentlig om noen hadde erfaring med en av disse, ikke argumenter MOT å bruke ei slik vogn. Jeg føler JEG har behov for en sånn vogn, uavhengig av handlekurver på butikkene.. (De setene som er på handlekurvene er forøvrig så gyselige at jeg vil ihvertfall ikke sette babyen i de).

Misforsto litt hva du ville med sete, trodde du kanskje bare var ute etter bare denne vognen (og var veldig glad i å handle kanskje :P ) Har ikke erfaring med noen av disse vognene, så vet ikke hvordan akkurat disse er i bruk/kvalitet..

Men har reisetrille i bilen vi også (valgte å kjøpe mclaren reisetrille da vi ville ha en vogn med god kvalitet og gode hjul med tanke på at vi skulle bruke den på reise og i noen år - i tillegg å slippe å kjøpe ny til nestemann). Ble ikke brukt i begynnelsen da vi hadde første bilsete, da valgte vi å ta bilsete i en handlevogn (og synes personlig det ble mer stress å ta ut en vogn og ha bilsete i enn å ta bilsete i handlevognen) og hadde ALDRI babyen i selve babysete på handlevognen (gusj), vi satt bilsete i babysete :) Det er sikkert kjempe lurt om man kan feste bilsete på understellet på trillen og vil ha en slik trille til handleturen og synes det er greit å ta opp og ut trillen for å handle. Vi valgte å ikke gå for den løsningen sist (vurderte det) pga det går å ta med bare bilsete - og vi ofte tok ut ungen i bæresjal siden det ikke er anbefalt lang tid i et bilsete om gangen.

Vi har den Zero2Four Breeze, eller Titanium Baby Breeze som vår heter, har tydeligvis endret navn i løpet av de siste 3,5 årene, men er den samme. Den er helt grei. Fin til å feste bilsete på, lett å legge sammen, lett vogn som blir veldig liten og ryggen kan legges stort sett helt ned når de begynner å bruke den til å ligge rett i. Men den er en butikk/kjøpesentervogn, ikke noe terrengvogn akkurat. Den har små hjul og vi har stort sett bare brukt vår til kjøpesenteret her, men til den bruken er den veldig fin. Svinger lett og er liten og lett å ha med rundt i butikken. Veldig greit med ei sånn vogn når ungene begynner å bli litt større også. Ei lett vogn som bare kan ligge i bilen og bli brukt hvis det er nødvendig og som ikke tar noe særlig plass i det hele tatt. Men som hovedvogn etter bagvogn, er den dårligere. Men flott kjøpesentervogn, eller som vi sier, CC-vogna vår.

Den andre har jeg ingen erfaring med.

Min erfaring er forøvrig at mange butikker ikke har handlevogner som er store nok til babysete. Vår Kiwi-butikk har i hvert fall ikke store nok til Maxi-Cosi-babysetet vårt, så når vi har hatt det med, har det stått litt på skrå, og slik har det vært flere steder. Men har gjort det noen ganger forde og ellers brukt babybjørn bæresele.

Vi har den Zero2Four Breeze, eller Titanium Baby Breeze som vår heter, har tydeligvis endret navn i løpet av de siste 3,5 årene, men er den samme. Den er helt grei. Fin til å feste bilsete på, lett å legge sammen, lett vogn som blir veldig liten og ryggen kan legges stort sett helt ned når de begynner å bruke den til å ligge rett i. Men den er en butikk/kjøpesentervogn, ikke noe terrengvogn akkurat. Den har små hjul og vi har stort sett bare brukt vår til kjøpesenteret her, men til den bruken er den veldig fin. Svinger lett og er liten og lett å ha med rundt i butikken. Veldig greit med ei sånn vogn når ungene begynner å bli litt større også. Ei lett vogn som bare kan ligge i bilen og bli brukt hvis det er nødvendig og som ikke tar noe særlig plass i det hele tatt. Men som hovedvogn etter bagvogn, er den dårligere. Men flott kjøpesentervogn, eller som vi sier, CC-vogna vår.

Den andre har jeg ingen erfaring med.

Min erfaring er forøvrig at mange butikker ikke har handlevogner som er store nok til babysete. Vår Kiwi-butikk har i hvert fall ikke store nok til Maxi-Cosi-babysetet vårt, så når vi har hatt det med, har det stått litt på skrå, og slik har det vært flere steder. Men har gjort det noen ganger forde og ellers brukt babybjørn bæresele.

Ah, takk for svar! :)
De er jo ganske lik de to vognene jeg nevnte over. Forskjellen er håndtaket egentlig.. Vognen kommer til å bli brukt på kjøpesenter o.l, så behøver ikke å være "superduper" liksom. Har sett på Quinny sin også, men er ikke int i å legge så mye penger i en sånn vogn. Å som du sier, er veldig greit å ha en sånn vogn når de vokser til også :)

Misforsto litt hva du ville med sete, trodde du kanskje bare var ute etter bare denne vognen (og var veldig glad i å handle kanskje :p ) Har ikke erfaring med noen av disse vognene, så vet ikke hvordan akkurat disse er i bruk/kvalitet..

Men har reisetrille i bilen vi også (valgte å kjøpe mclaren reisetrille da vi ville ha en vogn med god kvalitet og gode hjul med tanke på at vi skulle bruke den på reise og i noen år - i tillegg å slippe å kjøpe ny til nestemann). Ble ikke brukt i begynnelsen da vi hadde første bilsete, da valgte vi å ta bilsete i en handlevogn (og synes personlig det ble mer stress å ta ut en vogn og ha bilsete i enn å ta bilsete i handlevognen) og hadde ALDRI babyen i selve babysete på handlevognen (gusj), vi satt bilsete i babysete :) Det er sikkert kjempe lurt om man kan feste bilsete på understellet på trillen og vil ha en slik trille til handleturen og synes det er greit å ta opp og ut trillen for å handle. Vi valgte å ikke gå for den løsningen sist (vurderte det) pga det går å ta med bare bilsete - og vi ofte tok ut ungen i bæresjal siden det ikke er anbefalt lang tid i et bilsete om gangen.

Like mye pes å drasse rundt på parkeringplassen med bilsetet i hendene tenker nå jeg, men vi er forskjellige :) Vi får se hvilken trille vi havner på..

Back
Topp