Reisetips?

Når vi fløy til England med jenta var hun litt over 6 måneder gammel, vi fløy Ryanair, og bestilte seter/prioritert ombordstigning for å slippe å "sloss" om plassene, og for å være sikret at vi satt sammen.

For min del ønsket jeg ikke å risikere at jeg med barnet skulle bli klemt/dyttet overende, noen folk har spisse albuer for å komme først ombord når det er "først til mølla" om plass på flyet. For noen hundrelapper kunne vi gå rolig forbi køen og gå ombord først uten å stresse.

Hva gjelder mme ol. kan man har ferdig blandet, du må bare smake på det når du går gjennom sikkerhetsklareringen (var i hvert fall sånn når vi fløy, jeg hadde pumpet melk og måtte smake på den, men fikk med meg flaksene.)

Ok det visste jeg ikke. Men er det da normalt å ha ferdig blandet, eller kan man ha kokt vann i termos og kokt kaldt vann i flaske?
Jeg tok med meg varmt vann på termos da jeg fløy for et par dager siden. Ikke noe problem. Tror det er enklest mtp mme, siden hvis du skal ha ferdigblandet må den varmes opp på flyet, og jeg synes hvertfall det er godt å ha kontroll på tingene mine selv, og ikke være avhengig av at noen kan varme det opp for meg :)

Jeg tok med meg varmt vann på termos da jeg fløy for et par dager siden. Ikke noe problem. Tror det er enklest mtp mme, siden hvis du skal ha ferdigblandet må den varmes opp på flyet, og jeg synes hvertfall det er godt å ha kontroll på tingene mine selv, og ikke være avhengig av at noen kan varme det opp for meg :)
Ja så greit å vite at det gikk fint. Jeg og tenker det samme som deg. liker best å ikke være avhengig og bare kunne blande og få det klart med en gang vi trenger det

Slik uvdrakt, hvor nødvendig er det- og når brukes det ? Det blir jo ikke basseng o.l., det er det nok for kaldt for. Holder det ikke med "vanlige" klær?

Hvordan gjorde dere det på flyplassen og flyet?

Hvilken temp burde det være for å bruke kortarmet body?

*jubajuba
Når vi reiste med Ryanair i sommer fikk vi ta med vogna til gaten, og fikk den ved gaten når vi gikk ut av flyet. Ville brukt bæresele på flyet, det ekstra beltet man får til babyen er altfor stort til spedbarn.

Når vi reiste med Ryanair i sommer fikk vi ta med vogna til gaten, og fikk den ved gaten når vi gikk ut av flyet. Ville brukt bæresele på flyet, det ekstra beltet man får til babyen er altfor stort til spedbarn.
Du får ikke ha barnet i bæresele ved takeoff og landing, da skal barnet sitte fremovervendt med selen på seg. Det er pga sikkerhet, i tilfelle noe skjer skal "hvemsomhelst" kunne få barnet løst fra den det sitter hos.

Igjen, tuuusen takk for alle tips. Får roet meg litt nå, har gruet meg litt til reisen, nesten mer enn jeg har gledet meg.

Ang mme-"debatten" , så tar jeg med meg ferdigblandet, jeg ammer til vanlig, men hun drikker romtemperert mme innimellom.

Går ut i fra at jeg kan ha med et par bokser på flyet uten problem. .

Back
Topp