Reisetips?

Lille_mocca

Forelsket i forumet
Vet det er utallige tråder om dette, men jeg har ikke tenkt på å følge med på de. Nå skal vi på tur og jeg angrer på at jeg ikke har lest de tidligere.

Vi skal til Spania i en uke med en 6 mnd gammel baby.

Flyr med Ryanair.

Noen do's and don'ts og andre tips?

abonnerer, vi reiser med en på 4 mnd i september, og vil veldig gjerne vite ALT vi trenger å vite.

Har ihvertfall forsikra oss om at det er barneseng der. Evnt kunne han sovet i vognbagen.

Skal også sjekke ut at leiebilen har bilstol.

Svigerinna mi sa at bleier er veldig dyrt der nede, men det er ikke tilfelle. (Var i Spania rundt nyttår, og sjekka)

Vi har leid leilighet, greit å ha tilgang til kjøkken for koking av vann til mme og evnt grøt.

Skal kjøpe uv-badedrakt når det nærmer seg.

Test solkremer i sommer!

Ikke fly mes Ryanair! Det er mitt aller beste tips!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff, grusomt trange fly, mange sjulte kostnader og dårlig service. I tillegg flyr de stort sett bare til flyplasser langt unna byen. Det er virkelig tidenes verste flyselskap!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har flydd med ryan air mange ganger og har vært strålende fornøyd hvergang. De har enkle regler som man må følge.

Hv

Hvorfor det?
For min del er det pga hvordan de behandler sine ansatte...

Vi brukte vogna da tuppa var 7 mnd. Hadde med termoser, fruktpuré, solkrem spf 50, uvdrakten ble lite brukt, hadde med bleier, helsetepper, sånn lita vifte, våtservietter og kluter.
Det jeg kom på nå...

Var også utenlands da vesla var 6 mndr.
brukte bagvogna som seng.
Hadde med uvdrakt, bleier, grøt og mme. Fruktmos ol kjøpte vi der.
Flaske, smokk og kosekanin var i stellebagen.
Ellers så er det vel som å være hjemme i varmen :)

God tur og kos dere masse.

Slik uvdrakt, hvor nødvendig er det- og når brukes det ? Det blir jo ikke basseng o.l., det er det nok for kaldt for. Holder det ikke med "vanlige" klær?

Hvordan gjorde dere det på flyplassen og flyet?

Hvilken temp burde det være for å bruke kortarmet body?

*jubajuba

BÆRETØY! Et eller annet for å bære babyen i, det trenger du uansett når og hvor du skal på tur :) Jeg anbefaler meitai eller manduca. Manduca er lett å ta på inne på flyet da den ikke har lange stropper og slikt.
Vi har brukt babybanz solbriller til baby, funker som fjell. Hvis du ikke skal på solferie trenger du ikke uv-drakt. Det er for å slippe å smøre hele ungen med solkrem.
Sjekk ut bilstolutvalget og vurder å ta med hjemmefra hvis dere har behov for det. Tidligere var det dårlig utvalg i grøt og slikt, mesteparten var tilsatt sukker og kakao, men det kan ha endret seg siden vi var der for 6 år siden..

God tur :)

Jeg har sendt med mamma som reiser ned to dager før oss : bleier, våtservietter, grøt, fruktpureer, mme, dyne o.l.

Jeg har med ergobaby. Leier prampack og har med vogn, kanskje bilsete, vi leier to biler, en med sete.

Vi har egen leilighet med vaskemaskin og fult utstyrt kjøkken, så jeg tror jeg er innafor på det meste. Er bare litt skummelt.

Er reisen jeg syntes virker mest skummel.

Du har jo alt på stell da :) Reisen går så fint så, bare husk å la babyen sutte på noe på vei opp og ned for å unngå ørevondt. De sovner som oftest av flyduringen, og hvis de er våkne er det jo fullt av folk å se på, god underholdningsverdi! Ellers, slapp av. Stresser du, stresser babyen :)

Jeg lurer på hva dere som gir mme gjør når dere skal fly? Har dere det ferdig blandet og får dem til å varme eller ber dere om varmt vann på flyet? Eller har man faktisk lov å ta med seg det siden det er til baby?

Jeg lurer på hva dere som gir mme gjør når dere skal fly? Har dere det ferdig blandet og får dem til å varme eller ber dere om varmt vann på flyet? Eller har man faktisk lov å ta med seg det siden det er til baby?
Barnemat er unntatt fra væske-reglene, ihvertfall så mye msn trenger på flyet

Back
Topp