Reisetid til nærmeste fødeavd/fødestue?

**AM**

Elsker forumet
Selv om det ennå er litt lang tid frem mot fødselen, har tankene rundt den absolutt meldt seg. En av mine bekymringer er lang reisetid til nærmeste fødeavdeling. For meg er det er reise på 12 mil, som vil ta en ca 1 1/2 time. Med styrtfødsel sist, blir det spennende å se hvor jeg befinner meg når fødselen starter denne gangen...

Hvor lang reisevei har du til nærmeste fødeavdeling/fødestue?
 
For oss er det 8 mil, litt over 1 times kjøring til sykehuset
 
alltid spennende med lang reisetid! off. Har 1 times kjøring her ôgså.
Forrige gang ble eg lagt inn, så aner ikkje hvordan det kommer til å bli å sitte me rier i bil i en time... hørres igrunn ikkje så kjekt ut ;) hehe
 
5-10 minutter... så er nært, og trygt... :)
 
Har ikke lange veien, bor i Oslo så er ca 15 min med bil, så heldig sånn sett. Forrige gang ble jeg nok litt lenge hjemme før jeg reiste til sykehuset, for det var laaaange 15 min med rier som virkelig tok seg opp og var konstante på den turen, hehe. Klarte da nesten ikke gå fra bil og på fødestua, så reiser nok før denne gangen. Men hadde nok vært litt bekymra selv om det ville tatt 1 1/2 time til fødeplassen. Håpe på det ikke blir styrfødsel som sist og at du får tid til å komme deg avgårde før ting begynner å skje for alvor:)
 


Mammaen til Julie skrev:
5-10 minutter... så er nært, og trygt... :)



Me too!
 
jeg skal føde på riksen, og hvis hun klarer å planlegge ankomsten sin så vi kommer utenom rushtid, tar det ca 55 min-1 time. Det hadde forøvrig ikke vært noe særlig kortere reisevei hvis jeg skulle hatt plass her i Østfold heller, for tror vi bor 45-50 minutter unna SØF.
 
ca 10-15 min.......   så ingen panikk på det.
 
her er det ca 5-10 min, bor nesten rett bak st olavs sykehus så er glad for det siden det ble styrtfødsel sist, men da lå jeg inne pågrunn av sv,skaps forgiftning.
 
Har ca 10 min til sykehuset vi og,så heldigvis nærme!!
 
Bor ca et kvarter unna... langt nok det for holdt på å føde i bilen sist!! 
Ikke vent for lenge hjemme jenter:p 
 
5 min unna kanskje mindre :)
 
10-15 minutter så veldig greit. Blir nokvanskelig å beregne hvor lenge jeg skal bli hjemme. Sist ble jeg igangsatt så var på sykehuset da riene stabiliserte seg. Litt unaturlig følte jeg så spennende å se hvordan det blir denne gangen. :-)
 
Jeg har 20 min til nærmeste sykehus, men de tar ikke imot førstegangsfødende, så vi har ca 2,5 timer til fødeplass..
 
Vist vi er skikkelig uheldig med trafikken kan det vel kanskje ta opp til 5 min, så temmeligt nært her ja...:)
 


Mammaen til Julie skrev:
5-10 minutter... så er nært, og trygt... :)


samme her;-)
 
40-45 minutter. Kommer til å dra med en gang jeg merker noe, siden det gikk nokså fort sist gang. Ikke mye sugen på bilfødsel :P
 
Rundt 4 mil eller så til sykehuset, og vi bruker rundt 40-50 minutter inn vil jeg tro.
 
Back
Topp