Reisesyk tablett`?

lillegull11

Gift med forumet
Februarlykke 2015
kan jeg ta det? er så kvaaalm kaster opp et par ganger om dagen, og føler meg konstant uggen.. idag har vært den værste på lenge nå..
og på onsdag skal jeg å guttugen + mamma på dagstur til fårup i dannmark med danskebåten.. skjønner ikke hvordan jeg skal klare det :/ så har det lov for oss gravide og ta kvalmestillende ? :)

kan jeg ta det? er så kvaaalm kaster opp et par ganger om dagen, og føler meg konstant uggen.. idag har vært den værste på lenge nå..
og på onsdag skal jeg å guttugen + mamma på dagstur til fårup i dannmark med danskebåten.. skjønner ikke hvordan jeg skal klare det :/ så har det lov for oss gravide og ta kvalmestillende ? :)
Jeg har kjøpt postafen idag:) var på første kontroll og fikk beskjed om å begynne med kvalmedempende. Jeg har hele tiden forsøkt å unngå sette, men fikk streng beskjed av legen at det var viktigere å få i meg drikke enn å unngå medisiner. Så legen min godtok det iallfall. Står på pakke at gravide ikke skal bruke det med mindre det er helt nødvendig, og at anbefalt dose er maks to tabletter per dag:)

Jeg har kjøpt postafen idag:) var på første kontroll og fikk beskjed om å begynne med kvalmedempende. Jeg har hele tiden forsøkt å unngå sette, men fikk streng beskjed av legen at det var viktigere å få i meg drikke enn å unngå medisiner. Så legen min godtok det iallfall. Står på pakke at gravide ikke skal bruke det med mindre det er helt nødvendig, og at anbefalt dose er maks to tabletter per dag:)
jeg har også ungått dette... pleier somregel alltid og kaste opp litt på morningen men så pleier jeg ikke kaste opp hver dag utover dagen.. men noen dager kaster jeg opp det meste jeg spiser. jeg får nok i meg litt drikke altså så blir ikke uttørket... men er konstant kvalm og isted gikk ihvertfall dagens mat i do for å si det sånn ' :p jeg er sånn at jeg ikke tar en eneste paracet når jeg er gravid,, alt jeg tok sist gang var en halv paracet å da var det ille.. liker ikke å bruke sånne ting kvalmestillende og div når jeg er gravid,, men vett ikke helt hvordan jeg skal klare denne turen på onsdag vist ikke, turen er bestilt og betalt , mamma kommer imorgen og hun gleder seg veldig ( som forøvrig ikke vet om graviditeten enda :p) kan bli en utfordring og guttungen gleder seg,. så har ikke sammvittighet til og avlyse heller.. men vil jo ikke riksikere noe for lille spira heller .. så håper det er noe jeg kanskje bare kan ta på onsdagen som ikke er skadelig og som virker ! så jeg kan være litt super mamma med litt energi og ork for å leke og ha det gøy for en dag i det minste hehe :)

Jeg har tatt postafen 3 ganger denne graviditeten, virket merkelig nok bare den ene gangen så kommer nok ikke til å ta det flere ganger. Men det er som det sies over her greit å ta det når det er som værst, den har ingen fosterskadelige effekter. Jeg fikk beskjed om å ta den i mitt første svangerskap av gynekolog ved fødeavdeling da jeg var innlagt for oppvæsking (hyperemesis).

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har tatt postafen 3 ganger denne graviditeten, virket merkelig nok bare den ene gangen så kommer nok ikke til å ta det flere ganger. Men det er som det sies over her greit å ta det når det er som værst, den har ingen fosterskadelige effekter. Jeg fikk beskjed om å ta den i mitt første svangerskap av gynekolog ved fødeavdeling da jeg var innlagt for oppvæsking (hyperemesis).

Den virker på meg når jeg ikke er gravid ihvertfall :)
så kan jo hende den funker nå også,, kanskje jeg skal ringe og høre for sikerhets skyld ! men så lenge folk tar det og blir anbefalt og ta det kan det jo ikke være så farlig? hm

Jeg og jordmora sjekket det ut på første kontroll. Grunnen til at det står i pakningsvedlegget at gravide ikke bør bruke det er bare for å helgardere seg. Vi sjekket legemiddelhåndboken pluss et sted til, og det har aldri vært påvist fosterskade som følge av bruk av postafen. Det er et av de vanligste kvalmedempende midlene å bruke i svangerskap. Jeg har tatt fire stykk dette svangerskapet, når jeg har følt at jeg virkelig trengte det. Legene sier inntil to om dagen.

Fikk kun ta to tabletter. En til og en fra(blir sinnsykt båtsyk om det er bølger

Inngefær hjelper mot kvalme :)
Kansje du kan ta med det er termos med ingefær te

Inngefær hjelper mot kvalme :)
Kansje du kan ta med det er termos med ingefær te
Hehe jeg har prøvd ingefær te! Takler ikke smaken , smaker helt grusom og brant i Halsen etter bare to slurker :/

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Jeg og jordmora sjekket det ut på første kontroll. Grunnen til at det står i pakningsvedlegget at gravide ikke bør bruke det er bare for å helgardere seg. Vi sjekket legemiddelhåndboken pluss et sted til, og det har aldri vært påvist fosterskade som følge av bruk av postafen. Det er et av de vanligste kvalmedempende midlene å bruke i svangerskap. Jeg har tatt fire stykk dette svangerskapet, når jeg har følt at jeg virkelig trengte det. Legene sier inntil to om dagen.
Ringte ned nå :) eller mannen ringte jeg kunne godt ta det men man skulle være forsiktig de 12 første ukene ? Og bare bruke om nødvendig ikke om man ikke et kvalm . Så nå lurer jeg på hvordan han har omtalt dette her siden ham sa det :P

Ringte ned nå :) eller mannen ringte jeg kunne godt ta det men man skulle være forsiktig de 12 første ukene ? Og bare bruke om nødvendig ikke om man ikke et kvalm . Så nå lurer jeg på hvordan han har omtalt dette her siden ham sa det :p

Min lege sa også at man skulle unngå å ta. Legene har ulike meninger. Men slår du opp på virkestoffet i felleskatalogen får du ihvertfall rett svar, nemlig at det ikke har vært noe fosterskade som følge av det.

Ringte ned nå :) eller mannen ringte jeg kunne godt ta det men man skulle være forsiktig de 12 første ukene ? Og bare bruke om nødvendig ikke om man ikke et kvalm . Så nå lurer jeg på hvordan han har omtalt dette her siden ham sa det :p

JEg undersøkte forresten en annen medisin som min lege ville jeg skulle ta da jeg ba om kvalmedempende. Men de var det egentlig ikke tilrådelig å ta før etter uke 12, så det var jo litt bortkastet siden man ofte trenger det før. Postafen stod det ikke noe sånt om. Den kan tas så tidlig som det trengs.

Min lege sa også at man skulle unngå å ta. Legene har ulike meninger. Men slår du opp på virkestoffet i felleskatalogen får du ihvertfall rett svar, nemlig at det ikke har vært noe fosterskade som følge av det.
Japp men jeg mener ingen tar vell kvalme stillende om de ikke er kvalme ?? han legen i følge mannen sa at det var helt greit og bruke for det var det man ble gitt mot svangerskap sjuka hehe :P jeg spurte om han var var sikker på at han ikke sa svangerskaps kvalme ;) men at man måtte Være forsiktig før uke 12 men det er jo ofte da kvalmen er på sitt verste. . også hadde han lest opp fra vedlegget.. men får ikke vist helt nøyaktig hva som ble sagt for mannen er ganske surrete ! Heh

Japp men jeg mener ingen tar vell kvalme stillende om de ikke er kvalme ?? han legen i følge mannen sa at det var helt greit og bruke for det var det man ble gitt mot svangerskap sjuka hehe :p jeg spurte om han var var sikker på at han ikke sa svangerskaps kvalme ;) men at man måtte Være forsiktig før uke 12 men det er jo ofte da kvalmen er på sitt verste. . også hadde han lest opp fra vedlegget.. men får ikke vist helt nøyaktig hva som ble sagt for mannen er ganske surrete ! Heh

Vedlegget sier at man ikke bør ta det uten samråd med lege. Og det er mer en helgardering. Du kan nok ta det når det trengs. Ihvertfall er det svært mange som har tatt det og fått et bedre svangerskap og friske unger. :) Jeg har holdt meg unna alt av medisiner de to første svangerskapene, og angrerer faktisk. Jeg var så forferdelig dårlig sist at jeg virkelig burde ha tatt noe. Denne gangen var det ikke planlagt, og jeg grudde meg så forferdelig til kvalmen at jeg undersøkte alle muligheter. Så nå tar ihvertfall jeg postafen med god samvittighet på de ekleste dagene. :) Jeg har hatt veldig god effekt. Virker etter ca en time, og virkningen varer i ca 7 timer for meg. Blir litt ekstra trøtt noen ganger, det er bivirkning av de.

Vedlegget sier at man ikke bør ta det uten samråd med lege. Og det er mer en helgardering. Du kan nok ta det når det trengs. Ihvertfall er det svært mange som har tatt det og fått et bedre svangerskap og friske unger. :) Jeg har holdt meg unna alt av medisiner de to første svangerskapene, og angrerer faktisk. Jeg var så forferdelig dårlig sist at jeg virkelig burde ha tatt noe. Denne gangen var det ikke planlagt, og jeg grudde meg så forferdelig til kvalmen at jeg undersøkte alle muligheter. Så nå tar ihvertfall jeg postafen med god samvittighet på de ekleste dagene. :) Jeg har hatt veldig god effekt. Virker etter ca en time, og virkningen varer i ca 7 timer for meg. Blir litt ekstra trøtt noen ganger, det er bivirkning av de.
Tror jeg skal tørre og ta imorgen da ,:) de virker på meg når jeg ikke er gravid ihvertfall, blir veldig fort bil, buss, båt syk fra før! Igår var det helt grusomt i dag er det litt bedre men får ikke i meg noe annet én tørr loff ! Litt kjedelig og gå rundt i én fornøyelse park og være kvalm og kaste opp når man skal ha det gøy med ungen , så håper det virker nå og :D

Jeg har sånne armbånd fra apoteket, vet ikke helt sikkert om der er psykisk eller hva, men det virker på kvalmen hos meg

Jeg har sånne armbånd fra apoteket, vet ikke helt sikkert om der er psykisk eller hva, men det virker på kvalmen hos meg

jeg prøvde dem først ! men hjalp ikke i det hele tatt på meg og etter jeg hadde kasta opp noen ganger tok jeg en tablett.. og den hjalp! har faktisk ikke kasta opp siden det ( onsdag).. og vært mye mindre kvalm! kan hende det bare er tilfeldig da men på onsdag hjalp den ihvertfall.. fikk litt vondt i magen da! vett ikke om det er bivirkning av tabletten ?

jeg prøvde dem først ! men hjalp ikke i det hele tatt på meg og etter jeg hadde kasta opp noen ganger tok jeg en tablett.. og den hjalp! har faktisk ikke kasta opp siden det ( onsdag).. og vært mye mindre kvalm! kan hende det bare er tilfeldig da men på onsdag hjalp den ihvertfall.. fikk litt vondt i magen da! vett ikke om det er bivirkning av tabletten ?
Så bra det hjalp!! Hos meg var også kvalmen mildere i dagene etter. Tror litt magevondt står som mulig bivirkning. Jeg ble veldig trøtt den ene gangen og det er også bivirkning.

Så bra det hjalp!! Hos meg var også kvalmen mildere i dagene etter. Tror litt magevondt står som mulig bivirkning. Jeg ble veldig trøtt den ene gangen og det er også bivirkning.

Bivirkninger:
De hyppigste bivirkningene er døsighet og sedasjon. Gastrointestinale: Magesmerter, munntørrhet, kvalme, oppkast. Så var vist en bivirkning heldivis :)

Bivirkninger:
De hyppigste bivirkningene er døsighet og sedasjon. Gastrointestinale: Magesmerter, munntørrhet, kvalme, oppkast. Så var vist en bivirkning heldivis :)
Kjipt å få oppkast da, når man prøver å unnslippe kvalmen. :)

Back
Topp